Home Logistics Green Logistics Daniel Drăguşin, PepsiCo: Sustenabilitatea este complementară cu reducerea costurilor

Daniel Drăguşin, PepsiCo: Sustenabilitatea este complementară cu reducerea costurilor

Daniel Drăguşin, PepsiCo: Sustenabilitatea este complementară cu reducerea costurilor

Consumatorii devin din ce în ce mai receptivi în a adopta un stil de viaţă mai sustenabil, drept urmare PepsiCo, unul din liderii industriei globale de produse alimentare şi băuturi răcoritoare, şi-a setat obiectivul de a reduce cu 25% nivelul mediu de zaharuri adăugate pentru portofoliul de băuturi din Europa.

PepsiCo Positive, transformarea strategică de la un capăt la celălalt a business-ului, cu focus pe sustenabilitate şi resursă umană, arată clar direcţia aleasă de către producătorul de food & beverage. După cum ne povesteşte Daniel Drăguşin, Director Supply Chain PepsiCo, într-o discuţie despre obiective, provocări şi filosofii de afaceri orientate către durabilitate şi promovarea mediului înconjurător, sustenabilitatea este complementară cu reducerea costurilor şi generează un impact pozitiv asupra mediului și societăţii, dar și eficienţă în termeni de cost. Am încercat astfel să aflăm direct de la sursă care sunt planurile PepsiCo în acest sens şi cum se integrează în lanţul de aprovizionare.

Intermodal&Logistics: Ce înseamnă pentru PepsiCo (România) sustenabilitatea?

Daniel Drăguşin: PepsiCo Positive reprezintă viitorul companiei noastre, fiind transformarea  noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere. Această viziune va ghida, de asemenea, modul în care compania își va transforma operaţiunile de business: de la aprovizionarea cu materii prime până la fabricarea și vânzarea produselor sale într-un mod mai sustenabil.

Intermodal&Logistics: Care sunt principalele direcţii pe care se bazează acţiunile în această privinţă?

Daniel Drăguşin: Este vorba despre trei piloni cheie: agricultura pozitivă, lanţul valoric pozitiv și alegeri pozitive. Agricultura pozitivă pune accent pe răspândirea practicilor regenerabile, cu scopul regenerării solului pe toată amprenta agricolă a companiei, aproximativ 2,8 milioane hectare. În același timp, prin susţinerea unui lanţ valoric pozitiv, PepsiCo va contribui la construirea unui lanţ valoric circular prin diverse acţiuni pentru a ajunge la zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2040, la utilizarea apei în mod pozitiv până în 2030, dar și la introducerea unor ambalaje mai sustenabile în lanţul valoric. Prin alegeri pozitive, o a treia direcţie importantă a strategiei, continuăm să dezvoltăm portofoliul de produse alimentare și băuturi, folosind totodată amploarea și popularitatea mărcilor noastre globale pentru a genera un impact pozitiv la scară largă.

Intermodal&Logistics: Cum este definită această direcţie din punct de vedere al lanţului de aprovizionare? Ce înseamnă sustenabilitate pe zona de logistică din punct de vedere al reducerii costurilor?

Daniel Drăguşin: PepsiCo se concentrează pe răspândirea practicilor agricole regenerabile pe întreaga sa amprentă agricolă, furnizarea în mod sustenabil a culturilor și ingredientelor cheie și îmbunătăţirea mijloacelor de trai pentru mai mult de 250.000 de oameni din lanţul său de aprovizionare agricolă. Aceste obiective sunt deja puse în practică în Europa, prin utilizarea tehnologiilor agricole de precizie și a inovaţiilor privind îngrășămintele utilizate. De asemenea, este important să înţelegem că sustenabilitatea este de cele mai multe ori complementară cu reducerea costurilor, generând atât un impact pozitiv asupra mediului și societăţii, cât și eficienţă de cost. În direcţia aceasta pot menţiona și câteva exemple foarte concrete: reducerea consumului de energie, combustibil, localizarea producţiei cât mai aproape de consumator, dimensionarea optimă a ambalajelor, utilizarea cât mai eficientă a spaţiului din mijloacele de transport, etc.

Intermodal&Logistics: Care credeţi că este percepţia consumatorului privitoare la sustenabilitatea produselor şi la schimbarea obiceiurilor de consum?

Daniel Drăguşin: Consumatorii devin din ce în ce mai receptivi în ceea ce privește adoptarea unui stil de viaţă mai sustenabil. Fiind unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, promovarea unui sistem alimentar rezilient și sustenabil este esenţială pentru businessul nostru. Drept urmare, pentru portofoliul de băuturi din Europa, PepsiCo și-a propus să reducă cu 25% nivelul mediu de zaharuri adăugate, pentru toată gama de băuturi răcoritoare, până în 2025, și cu 50%, până în 2030. Reducerea zahărului are, de asemenea, un impact pozitiv asupra mediului. Estimăm că, în medie, emisiile de gaze cu efect de seră ale unui litru de Pepsi sunt cu până la 40% mai mici atunci când se trece de la producţia reţetei cu zahăr la cea fără zahăr.

Intermodal&Logistics: Ce proiecte, exemple de bune practici legate de sustenabilitate, aţi reuşit sau veţi implementa în viitorul apropiat?

Daniel Drăguşin: Susţinem o economie circulară pentru ambalaje flexibile, printr-o serie de colaborări și investiţii inovatoare. Anul acesta, PepsiCo a participat în diverse proiecte legate de tehnologii de sortare și reciclare, prin teste realizate pe ambalajele alimentare din Franţa și Germania. În România, am accelerat agenda de sustenabilitate prin introducerea ambalajelor 100% PET reciclat pentru produsele Pepsi, Mirinda și Lipton. În același timp, tot aici, în România, PepsiCo este un susţinător activ al Sistemului de Garanţie Returnare pentru ambalajele de unică folosinţă, ce va facilita colectarea ambalajelor pentru băuturi.

În medie, emisiile de gaze cu efect de seră ale unui litru de Pepsi sunt estimate a fi cu până la 40% mai mici atunci când se trece la producţia fără zahăr.