Home FMCG Aqua Carpatica se pregătește de expansiunea globală. Pepsi cumpără 20% din acțiunile Carpathian Springs

Aqua Carpatica se pregătește de expansiunea globală. Pepsi cumpără 20% din acțiunile Carpathian Springs

Aqua Carpatica se pregătește de expansiunea globală. Pepsi cumpără 20% din acțiunile Carpathian Springs

Gigantul PepsiCo a achiziționat 20% din acțiunile Carpathian Springs, producătorul apei minerale naturale Aqua Carpatica.

Odată cu această tranzacție, Pepsi a preluat și drepturile de distribuție exclusive pe canale specifice din România, Polonia și alte țări, cu perspectiva de a fi extinse și în alte piețe, inclusiv în Statele Unite ale Americii.

“Cu un gust excelent și o poziționare premium, Aqua Carpatica completează perfect portofoliul de produse premium PepsiCo. Avem încredere deplină că Aqua Carpatica, prin capitalul puternic de brand, va rezona în totalitate cu așteptările consumatorilor noștri atât pe plan local, cât și internațional”, declară Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa.

“Aqua Carpatica este un brand la fel de unic precum locul de origine al izvoarelor sale. Sunt încântat de oportunitatea de a deveni partener PepsiCo pentru a ne extinde prezența în Europa și pentru a aduce Aqua Carpatica și beneficiile sale pentru sănătate consumatorilor din piețele noi. În mai puțin de o decadă, Aqua Carpatica s-a transformat într-un brand îndrăgit (love brand). Prin parteneriatul puternic pe care l-am încheiat, materializarea viziunii noastre îndrăznețe de a poziționa România ca „Patria Apelor Minerale” la nivel internațional devine acum un obiectiv tangibil”, afirmă Jean Valvis, fondator Aqua Carpatica.

Cele două companii nu au comunicat valoarea tranzacției. Jean Valvis urmează să păstreze controlul companiei și funcțiile executive.

Aqua Carpatica – brand exportat pe 16 piețe

Brandul Aqua Carpatica, lansat în 2010, este exportat din 2016 pe piețe precum Marea Britanie, Japonia, China, Emiratele Arabe Unite, Qatar, Kuweit, Bahrain, Arabia Saudită, Oman, Rusia, Republica Moldova, Germania, Ungaria, Spania, Australia și Finlanda.

Potrivit celor mai recente informații financiare, Carpathian Springs a avut anul trecut o cifră de afaceri de 333 milioane lei (68 milioane euro), în creștere cu 20% față de 2020. Profitul net al companiei a crescut cu 14%, la 47 milioane lei (aproximativ 10 milioane euro). Compania are 308 angajați.

PepsiCo, al doilea mare jucător din industria de alimente și băuturi, după Nestle, a avut vânzări de 70 miliarde de dolari și 260.000 de angajați. În România, compajia deține două unități de producție: una pentru băuturi răcoritoare, situată in Dragomirești, judetul Ilfov, și una pentru snack-uri, în Popești-Leordeni.