Home Automotive Ford și Grupul Renault – parteneriat strategic pentru dezvoltrarea autoturismelor

Ford și Grupul Renault – parteneriat strategic pentru dezvoltrarea autoturismelor

Ford și Grupul Renault – parteneriat strategic pentru dezvoltrarea autoturismelor

Ford și Grupul Renault au anunțat astăzi un parteneriat strategic istoric care vizează extinderea ofertei de vehicule electrice Ford către clienții europeni, sporind semnificativ competitivitatea ambelor companii în peisajul auto european, aflat în rapidă evoluție.

O piatră de temelie a acestei colaborări este un acord de parteneriat pentru dezvoltarea a două vehicule electrice distincte, marca Ford.

Noile modele vor fi bazate pe platforma Ampere, valorificând atuurile puternice și competitivitatea Grupului Renault în domeniul vehiculelor electrice și vor fi produse de Grupul Renault în nordul Franței, ilustrând capacitățile și expertiza de fabricație „de ultimă generație” ale ElectriCity.

Proiectate de Ford și dezvoltate împreună cu Grupul Renault, cele două modele vor oferi o dinamică de condus distinctă și ADN-ul autentic al mărcii Ford. Acestea marchează primul pas într-o ofensivă cuprinzătoare de produse noi pentru Ford în Europa. Primul dintre cele două vehicule este așteptat în showroom-uri la începutul anului 2028.

Pe lângă colaborarea în domeniul vehiculelor electrice, Ford și Grupul Renault au semnat și o “Scrisoare de Intenție” (LOI) pentru o colaborare europeană în domeniul vehiculelor utilitare ușoare. În baza acestei scrisori de intenție, partenerii vor explora oportunitatea de a dezvolta și fabrica în comun anumite vehicule utilitare ușoare (LCV) Ford și Renault.

François Provost, CEO al Grupului Renault, a declarat: „Grupul Renault este mândru să anunțe o nouă cooperare strategică cu Ford, un producător auto emblematic. Acest parteneriat demonstrează puterea și expertiza noastră în materie de parteneriate și competitivitatea în Europa. Pe termen lung, combinarea punctelor noastre forte cu cele
de la Ford ne va face mai inovatori și mai receptivi pe o piață auto europeană în rapidă schimbare.”

Jim Farley, președinte și CEO al Ford Motor Company, a declarat: „Parteneriatul strategic cu Grupul Renault marchează un pas important pentru Ford și susține strategia noastră de a construi o afacere extrem de eficientă și adaptată viitorului în Europa. Vom combina puterea industrială și activele tehnologiei electrice ale Grupului Renault cu designul emblematic și dinamica Ford pentru a crea vehicule care oferă plăcere la condus, cu un spirit tipic Ford.”

Companiile vor profita de capacitățile și competitivitatea dovedite ale platformei Ampere a Grupului Renault, ale ecosistemului de producție a vehiculelor electrice și ale capacităților industriale din nordul Franței (ElectriCity) pentru a produce două vehicule electrice complet noi, marca Ford.

Prin alăturarea expertizei de jucători majori în Europa, în inovație, design, software și furnizare de servicii, Ford și Grupul Renault își vor propune să abordeze provocările industriei și să deservească mai bine clienții atât în segmentul de retail, cât și în cel al vehiculelor comerciale.

Parteneriatul strategic dintre Ford și Renault Group va combina decenii de experiență în segmentul vehiculelor utilitare ușoare, precum și amploarea industrială, creând o forță formidabilă, pregătită să impulsioneze inovația și eficiența pe piața europeană.