Home Logistics Comerț international Comerțul online – o piață de 3,6 miliarde euro în 2018

Comerțul online – o piață de 3,6 miliarde euro în 2018

Comerțul online – o piață de 3,6 miliarde euro în 2018

Comerțul online în România va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018, ceea ce reprezintă o creștere de 30% comparativ cu anul 2017, procent semnificativ mai mare față de media europeană.
„Comerțul online din România este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislației existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali,” a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).
Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte țări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).

E-commerce-ul a devenit generator de business-uri, extinderea în online fiind oportunitate de menținere a afacerii în fața marilor lanțuri comerciale. Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent, la care se adaugă și comercianții care vând în marketplace-uri. Se estimează că în 2019 numărul acestora va crește cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active. Vânzările pentru categoriile fashion, home&deco, jucării, casă și grădină, produse pentru copii, au un potențial de creștere ridicat în următorii ani.

25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creștere comparativ cu anul trecut. O tendință de creștere se remarcă și în ceea ce privește cumpărăturile realizate de pe dispozitive mobile, care au atins un procent de 57,3%.