Home Logistics Depozitare Cumpăna – afaceri în echilibru între offline și online

Cumpăna – afaceri în echilibru între offline și online

Cumpăna – afaceri în echilibru între offline și online

Îmbuteliatorul de apă în sistem watercooler Cumpăna a finalizat în 2022 construcţia celei de-a treia fabrici a companiei, în Ștefăneștii de Jos, o investiţie de 3 milioane de euro, începută cu mai mulţi ani în urmă.

Cu o capacitate de îmbuteliere de 360.000 de bidoane lunar, noua fabrică va aproviziona clienţii din București și deschide noi perspective pentru companie. “Acum cu noua capacitate, ne dorim să ne îndreptăm către o nouă piaţă, respectiv Bulgaria. În România, ne-am propus să devenim lideri pe segmentul de apă îmbuteliată pentru watercooler și pregătim un business nou, de fapt, o divizie nouă cu produse complementare celor oferite în acest moment,” explică Florin Dănilă, Director Cumpăna.

Sortimentaţia de apă livrată de Cumpăna include bidoane de 19, 11 sau 5 litri sau bidoane refolosibile de 19 sau 11 litri, precum și apă plată Dorna la 0,5 litri. De curând compania și-a diversificat portofoliul cu o gamă diversă de produse complementare – băuturi răcoritoare din gama Coca-Cola, Cafea Kimbo, Tchibo, atât boabe, cât și capsule, cafea de origine, produse și accesorii pentru aparatele de vending. “În plus, pentru magazinul online am dezvoltat și o categorie de băuturi alcoolice fine, băuturi reci de vară, precum și o gamă de ceaiuri premium,” afirmă Florin Dănilă.

După scăderea vânzărilor din 2020, compania a reușit în 2021 să crească peste volumele din 2020, iar în 2022 YTD înregistrează o creștere de 15% comparativ cu 2021. Anul acesta Cumpăna va depăși 10 milioane de euro cifră de afaceri cu același număr de angajaţi ca anul trecut și încă mai are loc de creștere păstrând aceeași formulă.

Investiţii în automatizarea activităţii

Cumpăna deţine astăzi 3 fabrici în România în Ștefăneștii de Jos, Timiș și Sălaj cu o suprafaţă totală a spaţiilor logistice și de producţie de peste 4.000 mp și peste 1.000 mp de birouri. Cea mai mare parte a spaţiilor se află în proprietate, iar pentru activitatea curentă,

Florin Dănilă preconizează o creștere de cel mult 15% a spaţiilor de depozitare. Atunci când se vor derula noi investiţii, acestea vor crește probabil. Momentan însă, activitatea Cumpăna, ca și a multor altor companii a resimţit impactul creșterii preţurilor la transportul maritim și a întârzierilor, creșterea costului energiei electrice care a afectat costurile de producţie și a carburanţilor, cu impact direct în costurile de livrare. Iar toate aceste costuri, la care se adaugă și inflaţia, nu pot fi transferate în totalitate către clienţi și consumatori. Tot ce rămâne de făcut pentru Cumpăna este să se adapteze pieţei actuale printr-o politică comercială coerentă, să menţină și să crească volumele prin idei inovatoare și să crească performanţele companiei.

“ Mai avem nevoie de echipamente și automatizare. Deși suntem destul de automatizaţi în fabrici, dar mai avem nevoie de sisteme care să crească productivitatea companiei. În total investiţiile în astfel de sisteme s-ar ridica la 500.000 euro,“ explică managerul Cumpăna. Investiţii constante s-au făcut și în flota de vehicule de distribuţie, iar astăzi peste 150 de vehicule livrează anual aproximativ 40 de milioane de litri de apă. Sistemul Cumpăna este organizat în așa fel încât comanda să fie livrată a doua zi oriunde în ţară, iar în regim de urgenţă, contra-cost, se poate livra și în aceeași zi.

Magazinul online cumpana.ro – potenţial de creștere sustenabilă

În noiembrie 2020 , adaptându-se contextului pandemic, Cumpăna a deschis magazinul online cumpana.ro pentru a menţine legătura cu clienţii și consumatorii companiei. Online-ul a luat avânt și pe termen mediu și lung există potenţial de creștere sustenabilă. Canalul are astăzi o creștere de peste 200% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut , explică Florin Dănilă. “Suntem în continuare cu focus pe B2B. Astăzi, sub 10% din volume merg către persoanele fizice. Din păcate,  În perioada pandemică, deși segmentul a crescut cu un număr mai mare de comenzi, nu a putut acoperi scăderea cantităţilor din B2B. Recuperarea acestora a fost o provocare pentru întrega echipă.“