Home Intermodal Drumul Mătăsii: volume şi perspective de dezvoltare

Drumul Mătăsii: volume şi perspective de dezvoltare

Drumul Mătăsii: volume şi perspective de dezvoltare

RZD confirmă scăderea cu 35% a traficului din China către Europa și retur pentru primele nouă luni ale anului 2022. Descreşterea este parțial compensată de transportul din China către Rusia, însă acesta nu este contabilizat ca şi trafic pe Drumul Mătăsii. Cifrele au fost prezentate în cadrul European Silk Road Summit ce a avut loc în Duisburg între 7 şi 8 decembrie.

Duisport, în calitate de hub-cheie, raportează în prezent aproximativ 30 de trenuri pe Drumul Mătăsii pe săptămână (în comparație cu vârful din timpul pandemiei de 60-70 de trenuri), potrivit unui raport prezentat recent de Andreas Schwilling, Senior Adviser în cadrul Roland Berger, în cadrul European Silk Road Summit 2022, ce a avut loc în Germania. În general, volumele şi-au revenit încet, expeditorii din Europa de Vest evitând transporturile pe Drumul Mătăsii. În plus, Middle Corridor nu este încă competitiv în ceea ce privește serviciile regulate, timp de tranzit și costuri, iar pe lângă război, faptul că ratele maritime încep să revină la normal şi blocajele încă persistă în China fac ca cererea de marfă feroviară pe ruta eurasiatică să fie destul de scăzută.

Perspectivele se păstrează optimiste odată de războiul din Ucrina va înceta. Astfel, estimările pentru o creştere a transportul feroviar eurasiatic sunt puternice, însă depinde şi de nivelul ratelor maritime, dar şi de volumele de comerţ între China şi Europa. În prezent, calea ferată are doar o cotă de ~2% din traficul containerizat, experți se așteaptă ca această cotă să crească treptat, urmând a se stabiliza la 4-6%.

Middle şi Southern Corridors pot obține o cotă de piaţă mai mare pe baza fluxurilor comerciale din cadrul zonelor lor, dacă îşi cresc performanţa şi devin mai competitive, însă chiar și așa, nu vor avea un procent majoritar, a mai arătat Andrea Schwilling.