Loredana Fartade, AOSOM: Livrarea gratuită este unul dintre pilonii AOSOM România
Obiectele de decorațiuni și mobilier pentru casă și grădină reprezintă una dintre cele mai importante categorii de produse comandate online, atât la nivel European (28% dintre cumpărători), cât și la nivel local, unde pe fondul pandemiei a fost unul dintre sectoarele vedetă. Potrivit unui raport al 2Performant, segmentul de casă și grădină a fost al treilea din punct de vedere al tranzacţiilor în 2020 în România, cu o valoare medie a tranzacţiei de 130 euro pentru cumpărături de pe desktop și 105 euro de pe mobil.
În acest context al pieţei, AOSOM, companie globală specializată în comerţul online de mobilier pentru casă și grădină, echipamente de fitness, articole pentru animale de companie, copii, hobby-uri și timp liber, înfiinţată în 2009 în SUA, a luat decizia de a intra pe piaţa din România în octombrie 2020, cu un magazin online propriu aosom.ro, dar și cu prezenţă pe mai multe marketplace-uri – eMag cu 2 conturi FBE si Marketplace, Vivre.ro și Vidaxl. ro, și în curând și pe platform elefant.ro. Marketplace-urile ocupă un rol tot mai important în ecosistemul comerţului online, având în vedere că 50% din vânzările Aosom se realizează prin marketplace. La doar un an de la lansare, compania înregistrează aproximativ 7.000 de comenzi lunar, livrate atât din România, din cadrul unui centru de e-fulfillment, cât și din depozitul central din Italia. “Cu începutul acestui ultim trimestru suntem siguri că numărul de comenzi se va dubla, având în vedere perioada care urmează cu Black Friday și Crăciun,” spune Loredana Fartade, Head of Sales – Eastern Europe Markets AOSOM Italy.
Pilonii de dezvoltare
Livrarea gratuita este unul dintre pilonii strategiei Aosom România și unul dintre factorii care au contribuit la succesul retailerului online pe plan local. Livrarea gratuită, spune Loredana Fartade, este esenţială, mai ales în cazul produselor precum mobilierul, sau seturile de grădină, produsele grele și voluminoase, care de obicei au o taxă de livrare destul de ridicată. Timpul rapid de livrare este cel de-al doilea pilon al strategiei Aosom. Comenzile sunt procesate de mai multe ori pe zi, iar produsele sunt disponibile fizic în depozitele Aosom pentru a oferi cel mai scurt timp de livrare.
Compania lucrează cu 5 curieri, pentru a oferi livrarea în cel mai scurt timp, ţinând seama că produsele sunt expediate atât din depozitul central din Italia, cât și din depozitul din România, care deservește și pieţele din Bulgaria și Ungaria, unde Aosom este prezentă exclusiv prin intermediul marketplace-urilor. Varietatea de produse – peste 200.000 de produse selectate, raportul calitate-preţ, dar și un serviciu pentru client menit să eleveze experienţa cumpărătorilor, disponibil în orice moment al achiziţiei atât prin telefon, e-mail, cât și prin intermediul reţelelor sociale, sunt alte elemente cheie ale strategiei retailerului. “Ulterior efectuăm sondaje pentru a analiza satisfacţia clienţilor, pentru a îmbunătăţi procesele și a soluţiona orice problemă întâmpinată în procesul de cumpărare sau livrare.” Experienţa de cumpărare a clientului trebuie să fie simplă și rapidă: clientul trebuie să găsească imediat produsul căutat pe site, și să aibă toate detaliile tehnice despre produsul pe care și-l dorește, spune Loredana Fartade. “Odată adăugat produsul în coș, pasul cel mai important este ușurinţa de check-out și posibilitatea de a avea mai multe metode de plată. Noi ca Aosom am adoptat 3 metode de plată până acum (ramburs la livrare, credit card, transfer bancar) și în curând o adăugăm și plata în rate, ca să dăm posibilitatea clientului de a face achiziţii mai mari.” Și tot pentru o experienţă de cumpărare optimă, Aosom a lansat recent propria aplicaţie pentru a-i permite clientului să navigheze și să cumpere confortabil.
Având în vedere că Aosom a ajuns pe piaţa din România doar în urmă cu un an, cel mai important obiectiv este să creștem prezenţa pe această piaţă și să ne extindem baza de clienţi în ţările nou-intrate în portofoliu: Ungaria, Bulgaria și Slovenia. În viitorul nu prea îndepărtat, cu siguranţă ne vom extinde spre Croaţia și Serbia – Loredana Fartade Head of Sales – Eastern Europe Markets AOSOM Italy.
Profilul clienţilor Aosom în România
Comportamentul clienţilor din România este în linie cu cel din alte ţări din regiune și din Europa unde Aosom este prezent. Aceștia caută produse de calitate la un preţ accesibil și foarte greu cumpără la preţ întreg, preferând să monitorizeze promoţiile în timp, pentru a fi siguri că beneficiază de cel mai bun preţ. “De obicei, clientul își dorește livrarea rapidă și gratuită, cu plata la livrare. Piaţa de e-commerce în România este încă în dezvoltare, iar clienţii încă nu sunt obișnuiţi să achite produsul înainte de a-l vedea și mulţi aleg plata la livrare. Cele mai importante diferenţe între pieţe se regăsesc mai ales în valorea medie a comenzilor, și în comportamentul la check-out. În unele ţări, cum este și România, plata cu ramburs este o metodă de plată foarte populară, în timp ce în altele clientul este mai digitalizat și se îndreaptă către plata online.”