Microfruits – cum faci din distribuţia de legume și fructe un business de succes?
Pe o piaţă competitivă și dominată adesea de companii cu capital străin, Microfruits, grup românesc înfiinţat în 2013, a reușit performanţa de a ajunge în 2020 în top 5 jucători în domeniu. Alături de Florin și Cristina Racoviţă, Adrian Racoviţă, profesionist cu experienţă pe piaţa de fructe și legume, a construit un business, ce include companiile Microfruits și Microfruits Logistics, care a înregistrat de la an la an creșteri de două cifre procentuale, iar în 2019 a sărit de pragul psihologic de 200 milioane lei cifră de afaceri. Creșterea cifrei de afaceri s-a realizat în strânsă legătură cu dezvoltarea componentei logistice, precum și cu dezvoltarea echipei, care a crescut de la 4 angajaţi în 2013 la aproximativ 107 în 2020.
Infrastructură logistică solidă

În depozit lucrează 80 de angajaţi, în trei schimburi, o parte dintre aceștia fiind din Nepal, având în vederea situaţia forţei de muncă pe piaţa locală, atât în ceea ce privește numărul angajaţilor disponibili, dar și calitatea pregătirii acestora. În acest an urmează să mai fie aduși 16 noi membri în echipă, posibil tot din Nepal, pentru a completa echipa de depozit a importatorului de fructe și legume. În ceea ce privește flota de transport aflată în operarea Microfruits Logistics, aceasta include 19 camioane de mare tonaj și 3 vehicule comerciale ușoare, toate dotate cu agregate frigorifice cu termogramă. “Flota va fi extinsă cu încă 8 camioane Euro 6, o investiţie de peste 1 milion de euro pe care ne-am dorit să o facem mai devreme, însă din cauza crizei microcipurilor am primit termene de livrare cu peste 6 luni întârziere,” explică Ionuţ Niculescu.
Planuri de dezvoltare
În perioada 2019-2020, volumele Microfruits s-au ridicat la aproximativ 28.000-31.000 tone de marfă anual, ceea ce înseamnă că prin depozitul Microfruits au trecut minimum 2.400 tone de legume și fructe lunar, respective minimum 130 camioane care au adus marfă în depozit și alte 170 de camioane care au livrat marfa către clienţi, în baza analizelor lunare. Pentru că cererea pentru legume și fructe este tot mai mare, Microfruits se pregătește intens pentru următoarea etapă în evoluţia sa. Compania va deschide 2 noi puncte de vânzare la Cluj și Timișoara, care vor permite dezvoltarea și consolidarea relaţiei cu micii producători din zona de nord și vest. Hubul central va rămâne la Brănești, și aici urmând noi investiţii. Către finalul anului 2021 și începutul anului 2022 în depozit va fi implementat un sistem WMS pentru o mai bună evidenţă a stocurilor și trasabilitate a mărfurilor, dar și pentru a crește anual productivitatea cu minim 8-10%. De asemenea, în următorii doi ani, planul de investiţii al Microfruits include creșterea capacităţii depozitului cu încă 1.500-1.800 mp, creșterea capacităţii de ambalare, sortare și producţie, urmând să fie lansată și o linie de producţie sucuri. Coroborat cu deschiderea celor două puncte de vânzare la Cluj și Timișoara, investiţia totală este estimată la 4-5 milioane euro în perioada 2022-2023.
Și, pentru că obiectivul companiei este de a închide lanţul logistic de transport cu propria flotă la minim 85%, în perioada 2022-2024 investiţiile în flota Microfruits Logistics sunt estimate la peste 2 milioane de euro. În zona digitalizării, un segment foarte important în dezvoltarea afacerii, după implementarea unui nou sistem ERP și WMS în viitorul apropiat, urmează și un sistem TMS care să permită astfel creșterea eficienţei operaţionale, reducerea timpilor de reacţie și echilibrarea politicii de supply chain management, achiziţii și vânzări. “În cadrul Microfruits fiecare departament are un sistem piramidal, cu sarcini globale și specifice pentru fiecare angajat în parte. Departamentul operaţional al Microfruits este conectat cu Microfruits Logistics, astfel încât planificarea descărcărilor/încărcărilor de la furnizor să se poată realiza în funcţie de necesităţi și resurse. Ca și obiectiv pe agenda mea pentru următoarea perioadă mi-am stabilit realizarea unor proceduri de comunic are între fiecare segment, atât în interiorul companiei – supply chain management, achiziţii, logistică și vânzări, cât și cu clienţii/furnizorii/partenerii, astfel încât întregul flux de comunicare să fie transparent, iar segmentele să nu fie impactate de probemele ce pot intervene într-un departament sau altul, pe un segment sau altul“ explică Ionuţ Niculescu.
Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ
