Home Automotive LX Pantos deschide un terminal multimodal în Ungaria pentru logistica bateriilor pentru mașini electrice

LX Pantos deschide un terminal multimodal în Ungaria pentru logistica bateriilor pentru mașini electrice

LX Pantos deschide un terminal multimodal în Ungaria pentru logistica bateriilor pentru mașini electrice

LX Pantos, una dintre cele mai importante companii de logistică din Coreea de Sud, a inaugurat un terminal feroviar în Ungaria dedicat logisticii vehiculelor electrice și al bateriilor din Europa.

În ciuda semnalelor de încetinire pe care segmentul mașinilor electrice îl dă în Europa, LX Pantos mizează pe dezvoltarea pe termen lung. Compania a închiriat pe o perioadă de 10 ani terminalul Logisztár din Sóstó, în apropiere de Budapesta de la ÖBB Rail Cargo Group.
„Odată cu lansarea terminalului, ne vom consolida vânzările către clienții din industria vehiculelor electrice și a bateriilor și ne vom extinde prezența pe piața europeană prin servicii logistice diferențiate”, a declarat un oficial al LX Pantos cu ocazia ceremoniei de inaugurare de pe 21 aprilie.

LX Pantos plănuiește să crească eficiența manipulării mărfurilor, asigurând o infrastructură logistică optimă pentru cel mai mare centru de producție de baterii din Europa.

Ungaria a devenit al patrulea producător mondial de baterii, cu o cotă de piață globală de aproximativ 3%, la mare distanță de China, care domină peste 70% din piață, de SUA, cu o cotă de aproximativ 6% și de Polonia, care reprezintă 4%.

Cererea pentru transport feroviar de marfă a crescut în Ungaria, fiind impulsionată de producători mondiali de baterii precum CATL, care și-au mărit capacitatea de producție în Ungaria și furnizează produse în întreaga Europă.

Terminalul multimodal LX Pantos este situat la 65 km sud-vest de Budapesta, are o suprafață totală de aproximativ 36.000 mp, este echipat cu două șine de cale ferată. Terminalul poate stoca până la 1.450 TEU și poate manipula trei trenuri bloc pe zi.

Pe termen lung, LX Pantos plănuiește să lanseze o conexiune multimodală și cu portul Koper din Slovenia, care va facilita transportul mărfurilor de la fabricile de baterii.

Compania își propune să conecteze și marile orașe europene pe calea ferată prin intermediul Trans China Railway.