Home Industrial Olivier Somers, CEO Metigla: Automatizarea și digitalizarea sunt elemente-cheie în viitorul logistic al construcţiilor

Olivier Somers, CEO Metigla: Automatizarea și digitalizarea sunt elemente-cheie în viitorul logistic al construcţiilor

Olivier Somers, CEO Metigla: Automatizarea și digitalizarea sunt elemente-cheie în viitorul logistic al construcţiilor

Într-un context marcat de schimbări rapide și cerinţe tot mai sofisticate în domeniul materialelor de construcţii, Metigla, companie cu origine belgiană, specializată în producţia de sisteme complete pentru acoperiș și hale metalice, își conturează direcţiile de dezvoltare pentru următorii cinci ani prin strategia METvision 2030.

Compania își propune să devină un etalon european pentru soluţii inteligente, sustenabile și premium pentru acoperișuri și închideri metalice, mizând pe excelenţă operaţională, inovaţie continuă, digitalizare avansată și extindere internaţională.

Investiţii strategice în fabrica de la Ceptura și diversificare inteligentă

Fabrica Metigla din Ceptura, una dintre cele mai moderne și integrate unităţi de producţie din Europa Centrală și de Est, dispune de peste 17.500 mp de spaţii industriale și logistice.

Capacitatea actuală permite dublarea cifrei de afaceri fără necesitatea extinderii fizice. „În cadrul strategiei METvision 2030, avem în derulare un plan solid de investiţii în valoare de 15 milioane de euro, destinat automatizării complete a liniilor de producţie, dezvoltării de noi game de produse – inclusiv soluţii fotovoltaice integrate –, optimizării logistice și digitalizării operaţiunilor. Automatizarea, robotizarea și integrarea codurilor QR în procesele de fabricaţie sunt deja implementate pentru o parte din portofoliu și vor fi extinse pe toate liniile cheie”, a declarat Olivier Somers, CEO Metigla Group.

În prezent, circa 15% din producţia fabricii din Ceptura este exportată către pieţe precum Belgia, Franţa, Olanda și Germania, dar și către Italia, Polonia, Bulgaria, Estonia și chiar Congo. Cu o echipă dedicată în Belgia, Metigla își propune să își extindă treptat prezenţa în pieţele vest-europene, în concordanţă cu obiectivele METvision 2030.

Digitalizarea reprezintă o prioritate strategică pentru Metigla. Compania a implementat deja sisteme ERP, MetIT, WMS și CRM, iar următorul paseste lansarea unui portal digital dedicat clienţilor, menit să îmbunătăţească atât experienţa de cumpărare, cât și eficienţa operaţională internă. Scopul este de a susţine decizii rapide și informate printr-o infrastructură digitală robustă.

În faţa creșterii costurilor de transport și a volatilităţii preţurilor materiilor prime, în special oţelul — care reprezintă circa 65% din costurile de producţie —Metigla își întărește rezilienţa prin digitalizare și parteneriate strategice. O reţea diversificată de aprovizionare și digitalizarea completă a lanţului logistic, de la ERP și WMS până la urmărirea comenzilor cu coduri QR, permit optimizarea stocurilor și a rutelor de transport. În plus, compania reinvestește integral profitul și se angajează în creșterea eficienţei energetice.

Sustenabilitate și energie regenerabilă

Potrivit lui Olivier Somers, sustenabilitatea este parte integrantă a culturii Metigla. Fabrica din Ceptura utilizează în proporţie de 60% energie din surse regenerabile, ţintind atingerea pragului de 100% până în 2027. În paralel, toate ambalajele sunt reciclabile, utilajele folosite sunt electrice sau hibride, iar deșeurile sunt colectate selectiv. Investiţiile se îndreaptă și către produse cu performanţe energetice ridicate, precum Falţ Solar, susţinând astfel o arhitectură eficientă energetic.

“Automatizarea și digitalizarea sunt elemente-cheie în viitorul logistic al construcţiilor. Noi am fost pionieri în România, cu primul sistem pluvial produs 100% robotizat și cu Falţ Solar – un acoperiș inteligent cu celule fotovoltaice integrate. Continuăm să inovăm, atât prin produse noi, cât și prin procese eficiente și adaptate la un lanţ logistic care se schimbă rapid”, a explicat Olivier Somers

Cererea de soluţii metalice pentru acoperișuri în România a evoluat semnificativ în ultimii ani. Clienţii preferă tot mai mult produsele premium, cu finisaje mate, grosimi superioare și soluţii integrate precum sistemele fotovoltaice. Accentul cade tot mai mult pe estetică, durabilitate și eficienţă în montaj, iar Metigla răspunde acestor cerinţe printr-un portofoliu variat și adaptat cerinţelor moderne ale pieţei.