Home Logistics #Profil de Manager: Luiza Pascu, Head of Logistics Operations Drim Daniel Distribuţie FMCG

#Profil de Manager: Luiza Pascu, Head of Logistics Operations Drim Daniel Distribuţie FMCG

#Profil de Manager: Luiza Pascu, Head of Logistics Operations Drim Daniel Distribuţie FMCG

O carieră în logistică și supply chain, deși extrem de fascinantă, nu este pentru cei lipsiţi de voinţă, căci ai nevoie de agilitate, curiozitate și anduranţă, spune Luiza Pascu, Head of Logistics Operations Drim Daniel Distribuţie FMCG, unul dintre profesioniștii de top în supply chain și logistică din România.

Parcursul său profesional dovedește că drumul către excelenţă este sinuos, plin de provocări, dar și de oportunităţi pe care trebuie știi să le valorifici atunci când apar. Luiza Pascu a început încă din perioada studenţiei să exploreze diverse arii profesionale în cadrul ONG-ului Voluntari pentru Idei și Proiecte, pentru a identifica direcţia care o motivează cu adevărat. “Am vrut să gust din mai multe domenii și să aflu ce îmi stârnește entuziasmul și mă poate ajuta să mă automotivez zi de zi, dincolo de provocările inerente ale fiecărei arii”.

După experienţe în Public Relations, Dezvoltare organizaţională și Business Development, Luiza a făcut primul pas în mediul corporate în 2012, ca asistentă a directorului general de la acea vreme. “Profilul meu a atras atenţia superiorilor și mi s-a oferit imediat șansa să activez în paralel cu job-ul de zi cu zi, în departamentul de Achiziţii Bunuri și Servicii, unde am și făcut tranziţia 2 ani mai târziu. Apoi, am crescut în zona de Project Management și New Product Introduction, ajungând în 2019 să preiau o echipă de peste 90 de oameni, acoperind ca geografie România și Bulgaria și reunind sub aceeași umbrelă 3 funcţiuni diferite: Logistică, Customer Service și Customer Collaboration. Începând cu 2021 am preluat responsabilitatea departamentului de Soluţii pentru Clienţi pentru 5 ţări din Europa Centrală și de Est, acoperind 3 divizii diferite ale business-ului.”

Logistica – între strategie, oameni și rezilienţă

În prezent, Luiza este Head of Logistics Operations în cadrul Drim Daniel Distribuţie FMCG și contribuie activ la dezvoltarea business-ului de distribuţie, dar și a reţelei de retail Froo – un proiect inovator al grupului. “În logistică fiecare zi e unică prin prisma provocărilor pe care le poţi întâmpina. De asemenea, în foarte multe cazuri, modul în care ai planificat că îţi vei petrece ziua nu va coincide cu realitatea, datorită dinamismului ce caracterizează această arie de activitate.

Este important însă să îţi găsești timp de calitate petrecut alături de echipă, pentru a putea urmări îndeaproape eficienţa proceselor, pentru a putea anticipa nevoile de ajustare, astfel încât, indiferent de provocările mediului extern, să asiguri competitivitatea businessului pe piaţă.”, punctează ea.

Pentru Luiza, leadershipul în logistică înseamnă claritate în comunicare, empatie operaţională și un mindset de învăţare continuă. “Comunicarea e fundamentală – dar trebuie calibrată. Nu transmiţi același mesaj către top management și către un coleg din depozit sau transport. E responsabilitatea ta ca lider să te asiguri că mesajul este transmis pe înţelesul fiecăruia, pentru a te asigura că acţiunile se aliniază cu strategia.”

Agenda 2025: extindere, sinergie și excelenţă operaţională

În 2025 Luiza și echipa sa se concentrează pe extinderea reţelei Froo și pe consolidarea competitivităţii în zona de distribuţie FMCG. “Ne concentrăm pe atingerea obiectivelor ambiţioase stabilite la începutul anului, inclusiv extinderea Froo — un lanţ de magazine moderne de proximitate care redefinește peisajul retailului din România și creșterea competitivităţii în zona de distribuţie FMCG cu Drim Daniel Distribuţie FMCG. De aceea, una dintre priorităţi este să dezvoltăm capabilităţile echipei logistice ale DRIM Daniel, care a pornit ca business de familie, capitalizând expertiza logistică de care beneficiem ca parte a grupului Zabka și suntem convinși că această componentă ne va ajuta să facem o diferenţă majoră în piaţa de distribuţie și retail.”

Mentorat prin puterea exemplului

“Cred cu tărie că Luiza de astăzi este rezultatul tuturor profesioniștilor inspiraţionali pe care i-am întâlnit de-a lungul vieţii mele, nu doar de-a lungul carierei. Sunt un om care învaţă zi de zi și cred că poţi învăţa de la oricine, atât prin modelul «așa, da!», cât și prin modelul «așa, nu!». Le sunt recunoscătoare tuturor mentorilor care au văzut în mine potenţialul,” mi-a spus Luiza atunci când am întrebat-o de mentorii săi.

Un loc special între aceștia îl are bunicul său matern, cel care i-a insuflat dragostea pentru economie și disciplina lucrului bine-făcut încă de când avea 10 ani. “Am moștenit de la el pasiunea pentru ceea ce faci în fiecare zi, angajamentul pentru lucrul bine făcut din prima și responsabilitatea de a construi ceva durabil în jurul tău, care să rămână chiar și când tu nu mai ești prezent.”

În ceea ce îi privește pe colegii săi nou-veniţi în echipă, Luiza Pascu crede mai degrabă în inspiraţie decât în sfaturi directe: “Încerc să fiu în fiecare zi o versiune mai bună a mea decât cea de ieri, astfel încât colegii mei să se simtă inspiraţi și provocaţi să devină și ei mai buni, zi de zi.”

Echipe multiculturale: coeziune prin încredere și complementaritate

De-a lungul carierei sale, Luiza a coordonat echipe în peste 5 ţări din Europa Centrală și de Est și a înţeles că succesul într-un mediu multicultural vine din echilibru, din atenţie la diferenţele culturale pentru a securiza incluziunea și participarea activă a tuturor membrilor la dezvoltarea echipei.

Inspirată de filosofia lui José Mourinho, ea subliniază: “Nu trebuie să-i înveţi pe ‘Messi’ sau ‘Ronaldo’ cum să joace. Trebuie să-i antrenezi să joace împreună. Același lucru se aplică și în supply chain, unde este important ca liderii să fie un element de echilibru și coeziune între echipele crossfuncţionale, pentru a inspira și a se asigura că performanţa colectivă primează. Sunt un susţinător fervent al colaborării cross-funcţionale. Cred că este crucial să asigurăm legătura directă între specialiști, să clarificăm obiectivele comune pe care un business le are de atins și mai apoi, fiecare departament să își aducă contribuţia la acestea.”

În echipa sa, Luiza recrutează în primul rând profile, mindset și atitudine: “Ca manager eu caut cei mai buni jucători de echipă. Cred că, dacă ai mentalitatea potrivită, poţi învăţa orice.”

Provocări, KPI și inovaţie în logistică

Provocările sunt inevitabile atunci când lucrezi în logistică, iar KPI-i îţi arată dacă ești pe drumul corect sau te învârţi în cerc, astfel că nu puteau lipsi de pe lista întrebarilor din cadrul acestui interviu. Pentru Luiza, provocarea momentului este agilitatea.

“Ca profesioniști, am fost obișnuiţi să lucrăm cu planuri bine stabilite, de la care nu ne putem abate fără impact în performanţă și cost. Realitatea pieţei de astăzi ne arată că ceea ce ne-a adus până aici nu ne va duce mai departe. Zona de logistică / supply chain poate fi un avantaj competitiv extrem de important pentru orice jucător din piaţă, iar provocarea pentru noi este să gândim mereu proactiv și să lucrăm constant la identificarea celor mai potrivite oportunităţi pentru business-ul nostru.”

Printre KPI-i esenţiali, Head of Logistics Operations Drim Daniel Distribuţie FMCG menţionează service level on time & in full și costto-serve, fiind convinsă că logistica este un contributor direct la profitabilitate: “Echipele de vânzări pot atrage comenzile, dar noi trebuie să confirmăm performanţa, livrând zi de zi, conform așteptărilor. Apoi, avem o responsabilitate directă asupra profitabilităţii și asta înseamnă că suntem obligaţi să ne preocupe permanent identificarea celor mai bune soluţii din piaţă, la un cost optim și cu viteză de reacţie cât mai mare.”

Luiza este, de asemenea, o susţinătoare a transformării digitale: “Îmbrăţișarea noilor tehnologii, cum ar fi inteligenţa artificială și nu numai, va face diferenţa în anii care urmează, pentru că vor aduce o contribuţie decisivă la viteza de reacţie în piaţă. Cu cât reușim să automatizăm mai multe procese și să alocăm mintea umană pentru a identifica provocările de zi cu zi, eliberând-o de efortul task-urilor repetitive, vom putea genera valoare incrementală pentru business și pentru consumatorul final.”