Home Logistics 3 PL De la cosmetice la vinuri și e-commerce: Andreas Schmid mizează pe servicii logistice personalizate

De la cosmetice la vinuri și e-commerce: Andreas Schmid mizează pe servicii logistice personalizate

De la cosmetice la vinuri și e-commerce: Andreas Schmid mizează pe servicii logistice personalizate

Cum te poţi diferenţia ca furnizor de servicii logistice de competitorii tăi într-o piaţă atât de dinamică? Pornind de la această dilemă, deloc ușor de soluţionat aș putea spune, grupul german Andreas Schmid și-a definit strategia pentru viitor.

Anul acesta, în cadrul expoziţiei internaţionale transport logistic de anul acesta de la Munchen, compania a prezentat, pe lângă portofoliul său complet deja consacrat, și soluţii dedicate pentru două verticale – industria comesticelor și cea a vinului, lansate în urmă cu un an și care au fost foarte bine primite de către clienţi.

„Lucrăm pentru industria de cosmetice de câţiva ani și am observat că oferim mai mult decât simpla depozitare sau livrare. Așa că am decis să transformăm această experienţă într-o verticală dedicată, cu scopul de a ne extinde și de a aduce mai multă valoare clienţilor din acest sector,” spunea Alessandro Cacciola, CEO Andreas Schmid atunci când l-am întrebat de ce au ales aceste două verticale.

Soluţia dedicată segmentului de vinuri, pe de altă parte, îmbină aproape 100 de ani de expertiză în logistică cu o cunoaștere în detaliu a industriei și include depozitare la temperatură controlată, transport protejat de lumină, ambalare profesională și gestionare specializată a proceselor de e-commerce și retururi.

Andreas Schmid operează deja o reţea extinsă de transport de grupaj care acoperă marile regiuni viticole din Europa și are ca punct central hub-ul din Gersthofen. Acum, Andreas Schmid analizează cu atenţie și piaţa din România, care deși nu este atât de de dezvoltată ca cea din Germania, prezintă un potenţial considerabil.

“Ne dorim să sprijinim producătorii români de vin, ajutându-i să ajungă la consumatorii locali, dar și pe pieţele europene.

Aceasta include atât vinurile locale, cât și importurile din Italia sau Franţa. Prin soluţiile noastre logistice, putem deveni un partener de încredere pentru producătorii și comercianţii români de vinuri— oferindu-le posibilitatea să se concentreze pe producţie, în timp ce noi ne ocupăm de distribuţie, atât pe plan intern, cât și internaţional.”

Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Alessandro Cacciola vorbește despre serviciile companiei și valoarea adaugată pe care Andreas Schmid o aduce clienţilor, planuri de investiţii și automatizare, dar și potenţialul pieţei din România și planurile de dezvoltare care includ construirea unui coridor de la Ausburg la Constanţa.

“Avem planuri clare în curs de implementare în România. Strategia noastră implică atât creștere organică, cât și anorganică. Căutăm activ companii cu capabilităţi în e-commerce și fulfillment pe care să le integrăm în operaţiunile noastre” – Alessandro Cacciola CEO Andreas Schmid

Intermodal&Logistics: Ce servicii le oferiţi clienţilor din sectorul cosmeticelor?

Alessandro Cacciola: Logistica pentru produse cosmetice, așa cum o definim noi, implică mai mulţi actori: producătorii de cosmetice, lanţurile de retail, dar și companiile care proiectează și construiesc standuri publicitare pentru magazine. Toţi aceștia sunt partenerii și clienţii noștri. Un serviciu frecvent este asamblarea de pachete promoţionale — realizarea unor pachete gata de vânzare, destinate unor locaţii specifice. Dar în domeniul cosmeticelor lucrurile merg mai departe. De exemplu, multe branduri își expun produsele în standuri personalizate amplasate în supermarketuri, iar designul acestora se schimbă frecvent.

Noi ne ocupăm de întregul proces: înlocuirea standurilor vechi cu unele noi, aranjarea produselor în ordinea corectă, reciclarea materialelor vechi, conectarea ecranelor electronice atunci când este necesar. Și, de multe ori, facem toate acestea în afara orelor de program, pentru a nu deranja cumpărătorii. Așadar, nu vorbim doar despre livrare – ci despre un serviciu complet, până la punctul final de vânzare.

Intermodal&Logistics: Care sunt provocările specifice gestionării unor astfel de operaţiuni?

Alessandro Cacciola: Viteza și calitatea sunt esenţiale. Totul trebuie făcut eficient și cu precizie – pentru că, dacă greșim, retailerul ar putea vinde mai puţine produse. De exemplu, acum doi ani, am înlocuit standurile de prezentare pentru produse în 2.500 de magazine din Germania, în doar cinci-șase săptămâni. Un proiect de o asemenea amploare, într-un interval de timp atât de scurt, reprezintă o provocare logistică majoră și necesită o coordonare perfectă.

Intermodal&Logistics: Plănuiţi investiţii în extinderea infrastructurii logistice?

Alessandro Cacciola: Construim noi depozite pentru logistică contractuală și extindem capacităţile de cross-dock cu încă 3.500 mp. De asemenea, urmărim activ oportunităţi de fuziuni și achiziţii în România, Ungaria, Polonia și Germania. Însă cea mai mare investiţie pe care o facem este în oameni. Oferim programe de formare pentru a ne asigura că avem cele mai bune echipe, care oferă servicii de înaltă calitate. Oamenii sunt în centrul activităţii noastre.

Intermodal&Logistics: Este tehnologia, mai precis inteligenţa artificială parte din strategia Andreas Schmid?

Alessandro Cacciola: Da, folosim deja inteligenţa artificială în departamentele noastre de servicii. Următorul pas este dispecerizarea complet automatizată – utilizarea AI pentru a analiza volume mari de date și pentru a optimiza rutele de livrare. Lucrăm și la proiecte de automatizare, precum scanarea automată a mărfurilor în facilităţile noastre cross-dock. Acest proces include descărcarea, sortarea pentru distribuţia finală – toate acestea fără scanare manuală, cu ajutorul senzorilor și al sistemelor inteligente.

Intermodal&Logistics: Ce rol are piaţa din România în strategia grupului Andreas Schmid?

Alessandro Cacciola: Din perspectiva noastră, România este una dintre cele mai importante pieţe din Europa de Est —și va continua să crească în importanţă în viitor. Am început deja să ne extindem prezenţa în regiune și ne propunem să oferim servicii complete, la 360 de grade. Deși în România industria automotive este puternic dezvoltată , observăm și o creștere în domeniul cosmeticelor și FMCG, ceea ce se aliniază cu strategia noastră pe verticală. În prezent, operăm un birou de transport aici și avem planuri de extindere.

Nu avem un termenlimită strict, însă avem planuri clare în curs de implementare. Strategia noastră implică atât creștere organică, cât și anorganică. Căutăm activ companii cu capabilităţi în e-commerce și fulfillment pe care să le integrăm în operaţiunile noastre. Mai mult, Portul Constanţa devine tot mai important și din acest motiv construim un coridor logistic de la Constanţa până la Augsburg, cu mai multe ramificaţii în diferite ţări. Acest lucru face parte din strategia noastră extinsă, mai ales în contextul actualelor schimbări geopolitice. De asemenea, multe ţări din Europa de Est înregistrează o creștere economică mai rapidă decât Germania, acesta fiind un alt motiv pentru care ne concentrăm tot mai mult pe această regiune.