Home Logistics Curierat și e-commerce Black Friday 2021: Compania de curierat DPD România se așteaptă la livrări record. Valul IV al pandemiei duce la explozia comerțului online!

Black Friday 2021: Compania de curierat DPD România se așteaptă la livrări record. Valul IV al pandemiei duce la explozia comerțului online!

Black Friday 2021: Compania de curierat DPD România se așteaptă la livrări record. Valul IV al pandemiei duce la explozia comerțului online!

Restricțiile impuse de valul IV al pandemiei vor duce la creșterea numărului de livrări de Black Friday, potrivit DPD România. Compania de curierat se așteaptă la livrări record în ziua de 12 noiembrie, când are loc Black Friday în România. Comenzile se vor dubla comparativ cu o zi obişnuită, iar la nivelul întregii luni vor creşte cu 50% faţă de o perioadă normală de livrări, un factor care contribuie major la acest trend fiind valul IV al pandemiei. Deja numărul livrărilor a crescut cu 30% comparativ cu o perioadă normală.

DPD România a angajat în această perioadă 200 de curieri şi a investit peste 2 milioane de euro în mărirea flotei de maşini, extinderea capacităţii principalelor huburi din ţară – cu noi echipamente și benzi de sortare, şi a deschis 4 noi depozite în Galaţi, Mangalia, Câmpulung şi Sighetul Marmaţiei, conform unui comunicat remis Intermodal&Logistics. De asemenea, au fost înfiinţate noi linii de transport, inclusiv către Bulgaria.

Karla Codrea, CEO DPD Romania: cum s-a pregatit compania de curierat pentru Black Friday 2021“Pe lângă măsurile menţionate, echipa noastră se bazează şi pe sistemul de lockere şi oficii din ţară. De asemenea, am implementat Predict, un serviciu unic pe piaţa de curierat din România, care le spune cumpărătorilor ora exactă la care va ajunge curierul la ei la uşă. Pentru a descuraja contactul direct, am dotat toţi curierii din oraşe cu dispozitive care vor permite plata cu cardul. Recomandăm tuturor să fie selectivi şi responsabili”, a declarat Karla Codrea, CEO DPD România.

Comerțul online, creștere accelerată de Black Friday

Volumele de Black Friday 2021 vor fi cu 20% mai mari comparativ cu cele din 2021, când pandemia crescuse cu 45% ponderea comerțului online față de 2019. Tendința se va menţine toată luna, cu alte puncte de vârf în zilele de Sfântul Andrei şi 1 Decembrie, şi vor continua toată luna decembrie, în perioada de pregătiri pentru Sărbătorile de iarnă.

Livrările internaţionale vor creşte şi ele de Black Friday, cu aproximativ 20%, afirmă reprezentanţii companiei, care apreciază că pragul maxim va fi atins cu ocazia Cyber Monday (corespondentul în online al Black Friday), care va avea loc pe 29 noiembrie la nivel global.

În ceea ce priveşte tendinţele eCommerce-ului în România, se observă o accelerare a comenzilor online în zonele rurale (creştere cu 20%). De asemenea, clienții comandă din ce în ce mai mult haine vintage.

La rândul lor, marile magazine online pregătesc evenimentul de Black Friday cu luni în avans. Iar principalele preocupări se referă la capacitatea şi funcţionalitatea magazinelor online, discount-uri, asigurarea unor stocuri care să acopere cererile foarte mari şi asigurarea protocoalelor de siguranţă.

 “Pe lângă gama variată de produse şi discounturile generoase, ne-am asigurat că site-ul are performanţa necesară unui volum crescut de căutări şi de comenzi online. Evident că un eveniment cum este Black Friday presupune o presiune uriaşă pe logistică, însă am realizat, încă de anul trecut, investitii care au crescut capacitatea de procesare a comenzilor online”, a precizat Cristina Popa, Board Member & E-commerce Director Noriel, retailer care operează cea mai mare reţea de magazine şi jucării din România.

Livrările au crescut cu 30% în Valul IV de pandemie

Valul IV al pandemiei a început să ţină oamenii deoparte de magazine şi să-i determine să comande online. S-a ajuns ajuns astfel la creşteri cu 30% a numărului de colete livrate, faţă de perioada dinainte de acest val, iar tendinţa de creştere se va menţine ca urmare a noilor restricţii care au intrat în vigoare de  luni, 25 octombrie.

În topul produselor comandate au fost jucăriile, obiectele home-deco, hainele, electronicele, produsele de sănătate şi wellness, produsele farmaceutice, cosmeticele şi echipamentele sportive. De asemenea, s-au dublat livrările internaţionale, iar în topul produselor comandate sunt piesele auto, categorie care a înregistrat o creştere cu 114%.

 Compania DPD România face parte din DPDgroup, lider european în livrări rutiere, şi este activă pe piaţa locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. Compania de curierat are peste 2.000 de angajaţi (inclusiv francizele) şi peste 18 milioane de colete livrate.