Conferinţa ARILOG 2025: Simplify to Amplify
Conferinţa anuală ARILOG 2025, ajunsă la cea de-a XXI-a ediţie, a avut loc în perioada 15–16 mai la Brașov. Sub tema „Simplify to Amplify”, conferinţa de anul acesta și-a propus să evidenţieze importanţa simplificării proceselor pentru a crește eficienţa și scalabilitatea în lanţurile de aprovizionare.
Agenda evenimentului a inclus subiecte precum optimizarea stocurilor, consolidarea relaţiilor cu furnizorii, integrarea tehnologiilor și comunicarea eficientă în cadrul operaţiunilor logistice, fuziuni și achiziţii sau tendinţe economice cu impact în supply chain.
Giuseppe Cassano, Vicepreședinte Vânzări pentru Asia, Oceania și Africa E80 Group a prezentat într-un mod dinamic viziunea grupului asupra intralogisticii viitorului. Acesta a vorbit și despre soluţia implementată în depozitul Olympus din Brașov. Dezvoltat pe verticală de către E80 Group, noul depozit frigorific automat de tip high-bay Olympus oferă un volum mare într-o amprentă redusă la sol și este unul dintre cele mai mari de acest tip din România. Comparativ cu un depozit tradiţional, cu înălţime joasă și amplasat la nivelul solului, având aceeași capacitate, depozitul Olympus ocupă un spaţiu de șase ori mai mic. Acest aspect aduce un dublu beneficiu în reducerea impactului asupra mediului: în primul rând, minimizează suprafaţa construită, iar în al doilea rând, reduce energia necesară pentru gestionarea mărfurilor.
Alexandru Nazare– membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a discutat despre trendurile economiei globale și impactul asupra operaţiunilor de supply chain, punctând nevoia de schimbare a modelului economic și de a crește competitivitatea României. “Realităţile economice depășesc așteptările. Modelul economic în care funcţionăm astăzi este învechit. Trebuie să trecem la un model economic bazat pe avantaje competitive, iar ajutoarele de stat trebuie corelate cu balanţa comercială.”
Jacek Magdziarek, Head of Sales CEE Trans.eu a susţinut o prezentare cu titlul „Conexiuni mai puternice, logistică mai inteligentă: cum relaţiile vor supravieţui muncii manuale”, concentrându-se pe echilibrul esenţial dintre automatizare și conexiunea umană în industria logisticii. Acesta a evidenţiat în discursul său faptul că Europa face pași importanţi pentru a consolida logistica la nivel regional, iar nearshoring-ul va aduce noi oportunităţi pentru pieţe precum Polonia și România.
De asemenea, a spus acesta deși automatizarea este esenţială pentru eficienţă, oamenii trebuie să rămână în centrul strategiilor companiilor — tehnologia, de una singură, nu va câștiga cursa.
Alţi speakeri care au urcat pe scena conferinţei ARILOG au fost Mihaela Gînju – CEO & Founder Erudio, care a vorbit despre leadership și tranziţia de la autoritate la încredere; Thrasyvoulos Makios – Managing Director Green Development Investments, a abordat subiectul fuziunilor și achiziţiilor; Jan-Cornell van Ekris, – Managing Director la Boltrics, a vorbit despre simplificarea IT-ului pentru scalare și adaptare, Teodoru Cristea – General Manager Orbit Transporturi Internaţionale a vorbit despre logistica artei.
Ce se întâmplă când nu se întâmplă?
În cadrul panelului De la criză la oportunitate: Ce se întâmplă când nu se întâmplă? Andrei Marian (CTP), Matei Ladea (Omnia Capital) și Ovidiu Iliescu (Keller Logistics) au dezbătut pe tema crizelor ca faze firești ale unui ciclu economic normal, punctând că abilitatea de a le accepta și de a naviga prin ele este un avantaj strategic.
Matei Ladea Co-fondator Omnia Capital: “Există valoare în crize și există oportunităţi — noi, ca oameni, avem nevoie de rău ca să știm ce-i bine. În perioadele de declin economic ne putem transforma: reducem costuri, devenim mai buni, mai agili. Noi am am început businessul în Germania pe 29 iulie 2024 cu un singur camion de 40 de tone. Astăzi, aproape 10 luni mai târziu, avem 70 de camioane pe drum și un contract de 20 de milioane de euro. Toată lumea ne-a spus că Germania e o piaţă extrem de competitivă și că nu se poate reuși. N-am auzit prea mulţi care să spună ‘de ce da’. Am reușit însă prin muncă susţinută și flexibilitate. Organigrama e fluidă, ne adaptăm continuu. Iar ceea ce părea o criză – lipsa forţei de muncă – a devenit pentru noi o oportunitate, un avantaj competitiv. Am devenit un angajator de încredere și atragem oameni tocmai din această nevoie a pieţei.”
Ovidiu Iliescu – General Manager, Keller Logistics: „Am pornit cu o capacitate de depozitare de 5.000 de paleţi – și un portofoliu de clienţi mici și mijlocii. Astăzi operăm cu 16.500 de paleţi și am ajuns aici pentru că am fost flexibili. Am acceptat proiecte pe care alţii le refuzau – comenzi mici, marfă greu de etichetat, produse speciale – pentru că am înţeles potenţialul din spatele lor. Flexibilitatea ne-a permis să creștem exact în momentele în care piaţa părea blocată. Acolo unde companiile mari se mișcă greu, noi ne adaptăm rapid și asta ne oferă un avantaj real.”
Andrei Marian – Business Development Director, CTP: „Într-o piaţă dinamică, noi accelerăm: doar anul acesta dezvoltăm 290.000 de metri pătraţi de spaţii logistice, ceea ce înseamnă o creștere de 20%. În ultimii 5 ani, ne-am dublat portofoliul și continuăm să atragem producători globali – doar din Asia, am închiriat peste 50.000 mp în ultimii 3 ani. România devine tot mai atractivă: suntem parte din UE, avem acces la mare, o forţă de muncă educată și productivă, iar raportul costuri– productivitate este extrem de competitiv, comparabil chiar cu China. În final, diferenţa o fac oamenii. Asta e adevărata noastră resursă strategică.”