Viitorul logisticii, mai aproape: DHL inaugurează noul Centru de Inovare
Grupul DHL a inaugurat oficial noul său Centru de Inovare din Europa. Amplasată în Troisdorf, Germania, în apropierea sediului central din Bonn al grupului, noua facilitate face parte din strategia DHL de a contribui la modelarea viitorului logisticii.
Acest nou centru sprijină dezvoltarea și aplicarea practică a tehnologiilor care fac lanțurile de aprovizionare mai inteligente, mai sustenabile și mai rezistente. De asemenea, servește ca platformă de colaborare cu clienți, startup-uri, instituții academice și parteneri din industrie. Cu o suprafață de 5.360 mp, centrul include cele mai recente inovații DHL – inclusiv inteligență artificială (AI), robotică, Internet of Things (IoT) și tehnologii care promovează sustenabilitatea.
“Inovația este motorul transformării noastre. Noul Centru de Inovare Europa DHL facilitează colaborarea, stimulează creșterea și redefinește ceea ce este posibil în logistică – transformând ideile în impact real,” a declarat Katja Busch, Chief Commercial Officer DHL și Head of DHL Customer Solutions and Innovation (CSI). “Aici creăm viitorul logisticii împreună cu clienții, partenerii și angajații noștri.”
Construit din lemn stratificat și alimentat cu energie regenerabilă, noul Centru de Inovare Europa DHL funcționează fără emisii de gaze cu efect de seră (GHG), exemplificând abordarea holistică a sustenabilității, susținută de grup. De la alegerea materialelor naturale, la sistemele inteligente de energie și procesul de construcție cu emisii reduse, fiecare aspect al clădirii a fost proiectat pentru a minimiza impactul asupra mediului, conform certificării DGNB Platinum, unul dintre cele mai înalte standarde de sustenabilitate pentru clădiri verzi din Europa.
Inovația- centrată pe client
Tehnologiile prezentate în Centru se aliniază tendințelor cheie identificate în DHL Logistics Trend Radar, un instrument strategic care ajută clienții și comunitatea logistică să anticipeze schimbările din industrie în următorii zece ani.
Pentru a înțelege modul în care aceste tendințe sunt prioritizate, DHL a realizat un sondaj global în rândul a peste 2.500 de profesioniști din lanțurile de aprovizionare, iar rezultatele arată că AI, robotică și factorii ESG (Environmental, Social & Governance) sunt primele trei tendințe care vor modela lanțurile de aprovizionare în următorii ani:
- AI – identificată de 44% dintre respondenți ca principal motor al transformării viitoare a logisticii
- Robotică – 28%, apreciată pentru creșterea eficienței și automatizării
- ESG – 25%, reflectând creșterea priorității sustenabilității în lanțurile de aprovizionare
De la viziune la impact operațional
DHL nu doar dezvoltă și testează tehnologii noi, ci le implementează la scară largă în operațiunile globale. Un motor principal al acestei transformări este DHL Supply Chain, divizia de logistică contractuală a Grupului.
Printr-o abordare structurată care include standardizare modulară, parteneriate strategice și platforme avansate de orchestrare, DHL Supply Chain a implementat cu succes tehnologii precum roboți colaborativi, analiză de date bazată pe AI și sisteme de transport autonome în locațiile sale logistice. Până în prezent, compania a derulat aproape 10.000 de proiecte de automatizare și digitalizare la nivel global și a integrat peste 8.000 de roboți în operațiunile sale.
Rainer Haag, CEO DHL Supply Chain Europe, a explicat: “Astăzi, aproape fiecare locație a clienților noștri este influențată de agenda noastră de inovație. De la automatizare, robotică și senzori IoT, până la analiză de date și AI, tehnologiile inteligente sunt integrate în toate operațiunile noastre, la nivel global. Credem cu tărie că inovația își atinge adevăratul potențial doar atunci când este implementată la scară largă – și exact asta facem, livrând impact real pentru clienții, angajații și investitorii noștri. Așa îi ajutăm pe clienți să crească – și creștem împreună cu ei.”