Home Logistics TailPath – soluții blockchain pentru logistica companiilor din România

TailPath – soluții blockchain pentru logistica companiilor din România

TailPath – soluții blockchain pentru logistica companiilor din România

Blockchain devine o tehnologie tot mai adesea adoptată de către furnizorii de servicii logistice sau de către producătorii din diferite industrii. Capacitatea tehnologiei de a înregistra tranzacții între diferitele părți ale lanțului logistic are utilizări multiple în industria logistică.

De la Alibaba, la Amazon, Maersk, IBM, Cosco Shipping Lines, ZIM, BMW, Walmart, LVMH, Unilever, Nestle și alții, companiile se bazează pe această tehnologie pentru a-și eficientiza lanțul de aprovizionare, a reduce costurile sau pentru o mai bună siguranță și trasabilitate a materiilor prime și a produselor finite. Iar numărul acestora este în creștere.

Inclusiv NATO a folosit această tehnologie în cadrul celui mai mare exercițiu medical militar prin intermediul platformei Tailpath.com, fondată în 2018 în SUA de către Sebastian Cochinescu.

“Am pornit compania în august 2018, când am realizat că una dintre principalele probleme la nivel global este lipsa de transparență de-a lungul lanțurilor de producție, transport și distribuție. Doar din cauza consumului de produse contrafăcute mor, din păcate, peste un milion de oameni în fiecare an. Având o expertiză solidă în tehnologie și în particular în zona de blockchain am decis să înființez firma în Statele Unite pentru a atinge o piață mai mare și a avea acces la vehiculele de investiție specifice SUA.

În același an am câștigat premiul pentru Creativitate în Securitate din cadrul Patriotfest, iar în 2019 platforma TailPath a fost folosită la cel mai mare exercițiu militar medical din istoria NATO” explică Sebastian Cochinescu. În 2019, Tailpath a încheiat un parteneriat strategic cu Elrond, o companie care rezolvă cu succes problemele actuale de scalabilitate și viteză din blockchain, ceea ce oferă clienților Tailpath un sistem robust de trasabilitate în supply chain.

“În România, avem deja clienți din diferite arii ale lanțului de aprovizionare, mai ales, din zona de producție alimentară și de băuturi, iar în ultima perioadă am observat o creștere majoră a interesului pentru platforma noastră și în alte industrii cum ar fi producția și comercializarea de produse de lux sau comerț electronic,” spune fondatorul Tailpath.

 Aplicații ale tehnologiei blockchain în logistică și transport

Trasabilitatea și proveniența produselor este una dintre principalele aplicații ale tehnologiei blockchain în afara zonei pur financiare sau de criptomonede. De asemenea tehnologia blockchain poate ajuta la transparența proceselor logistice precum și la interoperabilitatea sistemelor complexe care alcătuiesc rețelele de distribuție și transport.

În același timp, în special în contextul COVID-19 și al revenirii după această criză, blockchain poate fi o soluție pentru a obține eficiența în supply chain.

„Eficientizare proceselor este o promisiune care are legătură cu blockchain, însă înainte de blockchain ar trebui identificate acele oportunități de digitalizare și optimizare a proceselor existente utilizând tehnologii standard care sunt disponibile de ceva timp deja. Noi am implementat blockchain pentru a adăuga un strat de încredere și securitate trasabilității produselor” este de părere Sebastian Cochinescu.

Soluția este simplu de folosit, ușor de integrat cu sistemele software existente în companii și adaugă noi dimensiuni de monitorizare și previzionare a cererii și ofertei.

În platforma TailPath.com mai întâi se creează coduri QR unice care apoi sunt atașate unor produse fizice, fie că este vorba despre loturi de produse, containere, vehicule sau produse finite. Aceste coduri sunt scanate folosind aplicația TailPath din Apple Store sau Google Play, adăugând în acest fel un punct GPS pe hartă pentru fiecare scanare. Astfel clientul care a emis codurile poate avea o privire de ansamblu în timp real asupra localizării produselor lui, iar consumatorul final are acces la un istoric al traseului produsului.

Avantaje competitive

Platforma TailPath folosește tehnologii de ultimă oră ce asigură trasabilitatea produselor. În același timp, unul dintre avantajele pe care le prezintă este timpul de implementare scurt, ceea ce face ca tehnologia să fie mai redusă ca și preț comparativ cu cea a concurenților și mai rapidă.

“De asemenea noi punem la dispoziția clienților noștri o unealtă foarte puternică prin care se pot trimite mesaje personalizate către orice client final care a scanat codurile TailPath, în funcție de locația în care a scanat codul, precum și în funcție de frecvența cu care a scanat, dar păstrând intimitatea consumatorilor cărora nu le cerem nici un fel de date de identificare cum ar fi adresa de email sau numărul de telefon. Acest lucru este unic pe piață la această oră și ne diferențiază clar față de competitori.”

…. Și costuri

Platforma TailPath poate fi testată gratuit, iar abonamentele pornesc de la 299 de dolari pe lună și ajung la 999 de dolari pe lună, în funcție de numărul de coduri, scanări și notificări pe care le doresc clienții.

În actualul context, platforma Tailpath poate fi utilizată gratuit de către companiile afectate de COVID-19.

În ceea ce privește potențialele riscuri de securitate cibernetică, Sebastian Cochinescu afirmă că este o soluție sigură și nu prezintă riscuri, ci oferă avantaje companiilor care o adoptă, fiind unul dintre puținele produse software din lume care utilizează blockchain în supply chain la această oră.

“Există doar un risc logistic legat de adoptarea soluției de către toți participanții din supply chain. De exemplu dacă un producător folosește tehnologia, însă distribuitorul sau retailer-ul nu aderă la ea, s-ar putea ca în final datele oferite utilizatorilor să fie incomplete” explică acesta.