Home Logistics Comerț international Asociațiile internaționale de transport: cozi de așteptare pentru camioane la granița cu UK, birocrație și insuficienți agenți vamali

Asociațiile internaționale de transport: cozi de așteptare pentru camioane la granița cu UK, birocrație și insuficienți agenți vamali

Asociațiile internaționale de transport: cozi de așteptare pentru camioane la granița cu UK, birocrație și insuficienți agenți vamali

Schimburile comerciale care au loc prin portul Dover între Marea Britanie și UE se află a 90% din nivelul normal, în ciuda birocrației cauzate de Brexit și a unei noi runde de restricții sociale pentru a controla răspândirea coronavirus, anunță reprezentații portului englez într-un comunicat de presă.

“Operațiunile noastre și-au dovedit flexibilitatea și reziliența în trecut prin adaptarea la schimbări extreme din peisajul extern și sunte încrezători că vom continua să rămânem la fel. Mesajul către transportatori este că atâta timp cât vin la granița din Kent pregătiți și cu un test COVID negativ, nu va dura mult să se afle în drum către Franța,” a explicat Sarah West, COO al Portului Dover.

În același timp, Asociația Transportatorilor Rutieri din Marea Britanie (RHA), dar și Asociația Federală Pentru Transport și Logistică din Germania (BGL) semnalează însă nenumărate probleme la granița dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană. Într-o scrisoare adresată lui Michael Gove, responsabil de coordonarea Cabinetului britanic, RHA acuză guvernul că nu a reușit să ia măsurile necesare pentru a fluidiza traficul de mărfuri pe Canalul Mânecii. Asociația oferă un exempplu clar în acest sens: există doar 10.000 de agenți vamali care să ajute companiile cu documentele necesare, comparativ cu obiectivul guvernului de a avea 50.000 de agenți vamali.

Richard Burnett, Directorul RHA, spunea în scrisoarea transmisă oficialilor: “Am lucrat neîncetat pentru a demonstra consecințele devastatoare pe care aceste schimbările le au, dar este clar că guvernul nu face nimic pentru a le soluționa.”  Potrivit informațiilor colectate de către RHA de la membrii săi, în ianuarie 2021 numărul de curse de transport rutier din Marea Britanie către UE a scăzut cu până 68% comparativ cu ianuarie 2020.

Michael Gove susține însă că fluxurile prin porturile UK au fost în prima săptămână din februarie aproape de normal, negând faptul că aproape trei sferturi din vehiculele care ajung în Marea Britanie din UE părăsesc țara goale. Acesta a catalogat cifrele RHA ca fiind “eronate, fiind bazate pe un chestionar parțial.”

BGL, asociația reprezentativă a industriei de transport din Germania critică procesele vamale lente, explicând că șoferii sunt nevoiți să aștepte între 12 și 36 de ore pentru a se întoarce din Marea Britanie în Uniunea Europeană, așteptând documentele vamale.

“S-a întâmplat ca multe camioane încărcate cu marfă din Anglia către UE să fie întoarse la expeditor întrucât procesul de vămuire la granița între Marea Britanie și UE nu a fost asigurat” a declarat BGL, citată de publicația germană VerkehrsRundschau. În special companiile mici și mijlocii au probleme să țină pasul cu noile reglementări și să se conformeze, existând și un deficit semnificativ de personal vamal calificat în Marea Britanie, care de obicei se ocupă de formalitățile vamale pentru aceste companii. BGL avertizează că există un risc de haos în traficul comercial, multe companii refuzând cursele către Marea Britanie din cauza incertitudinilor pe ruta de întoarcere.