Home Logistics Comerț international Webinar EY: Primele 100 de zile după Brexit – soluții și provocări vamale și din persectiva TVA

Webinar EY: Primele 100 de zile după Brexit – soluții și provocări vamale și din persectiva TVA

Webinar EY: Primele 100 de zile după Brexit – soluții și provocări vamale și din persectiva TVA

La 1 ianuarie 2021 Marea Britanie a părăsit piața unică și uniunea vamală a Uniunii Europene, devenind un stat terț.

Negocierile intense dintre cei doi parteneri s-au concretizat într-un Acord de Comerţ şi Cooperare, un acord bilateral de liber schimb ce permite importul de produse originare cu zero taxe vamale.

În cadrul webinarului Primele 100 de zile după Brexit, care va avea loc pe 23 martie 2021, specialiștii EY România vor prezenta principalele provocări vamale şi din perspectiva TVA cu care s-au confruntat agenţii economici în această perioadă, şi ce soluţii există pentru a diminua impactul Brexit.

Lectori ai evenimentului sunt: Georgiana Iancu, Partener Coordonator al Departamentului de Impozite Indirecte; Mihai Petre, Director Consultanţă vamală, Departamentul de Impozite Indirecte; Costin Manta, Director, Departamentul de Impozite Indirecte; Cosmin Dincă, Senior Consultanță Vamală, Departamentul de Impozite Indirecte.

Invitat special în cadrul evenimentului este Marcel Mutescu, Director General al Direcției generale a Vămilor.

Agenda evenimentului:

Soluţii şi provocări vamale

  • Nevoia de obținere a numărului EORI pentru societăţi din UK ce deţin o sucursală în România/EU;
  • Restricţii la punerea în liberă circulaţie (reprezentarea indirectă) şi la export (calitatea de exportator) pentru societăţi din UK (societăţi nestabilite în România/UE);
  • Atestatul de origine preferenţială, înregistrarea în Registrul Exportatorilor şi efectuarea calculului de origine preferenţială;
  • Modificări privind neplata TVA în vamă la import;
  • Aplicabilitatea regimului de tranzit comun pe relaţia UE-UK;
  • Vămuirea grupajelor de mărfuri;
  • Vămuirea centralizată – soluţie pentru evitarea tranzitului de la frontieră la locul de destinaţie;
  • Depunerea declaraţiei vamale înaintea prezentării mărfurilor (vămuirea tip D).

TVA: schimbări și oportunități

  • Reprezentantul fiscal;
  • Stocuri în consignație/la dispoziția clientului, lucrări de procesare/reparaţii: măsuri de simplificare și reguli tranzitorii;
  • Servicii logistice, servicii de procesare;
  • Rambursarea TVA;
  • Deducerea TVA pentru servicii scutite (servicii bancare, de asigurări, medicale).

Participarea la webinar este gratuită, și se face pe baza confirmării înregistrării. Prezentările și discuțiile se vor desfășura în limba română, iar pentru pentru mai multe informații organizatorice, persoana de contact este: Mădălina Coman (madalina.coman@ro.ey.com) .

Companiile ce au întrebări specifice activității, pot transmite întrebările către lectorii EY accesând acest link.