Home Automotive AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT 2025: O industrie în transformare

AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT 2025: O industrie în transformare

AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT 2025: O industrie în transformare

AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT – eveniment de referinţă pentru industria automotive, a atras în acest an speakeri de top și participanţi de excepţie. Având ca temă principală Transformation, ediţia din 2025 a explorat transformarea profundă prin care trece industria auto în Europa.

Ediţia din 2025 a reunit peste 300 de participanţi și un număr record de companii din producţie din industria automotive, dar și alte segmente industriale cum ar fi producţia de echipamente medicale, reciclare, producţie oţel. Ca noutate, AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT 2025 a adus și o sesiune de studii de caz cross-industry, care a adus în prim plan strategii de succes și exemple de bune practici din alte domenii.

Hackerii, boţii sau AI-ul: Cine îţi controlează cu adevărat supply chain-ul?

Ekaterina Serban,  Founder and CEO of Skillsome & Vice President and Information Security BOSCH

Din punct de vedere strategic, securitatea cibernetică nu este un „lux”, ci o parte integrantă a strategiei de afaceri. În unele ţări, reglementările dictează cum se dezvoltă strategia IT. De exemplu, acum patru ani, strategia IT a companiei noastre era gestionată exclusiv din Germania. Dar apoi, legile au început să se schimbe: China, Rusia, Turcia, India au impus ca datele să fie stocate în interiorul ţării. Dacă China cere ca datele să fie în China, Rusia în Rusia, Turcia în Turcia, atunci strategia IT trebuie schimbată. Într-o singură zi, strategia noastră IT s-a schimbat complet, iar acest lucru a dus la un proiect de doi ani doar pentru a ne alinia la noile reglementări.

Astfel, vedem din ce în ce mai mult că legislaţia, conformitatea și securitatea cibernetică nu sunt doar niște aspecte secundare – ele sunt piloni esenţiali ai strategiei de afaceri. Nu poţi avea o strategie de afaceri fără aceste elemente. În cele din urmă, colaborarea este esenţială. Fie că vorbim despre logistică, producţie sau lanţul de aprovizionare, nicio companie nu poate funcţiona singură. În goana după automatizare, nu trebuie să uităm că viitorul nu este despre AI, ci despre cine controlează AI-ul. Adevărata întrebare nu este cine îţi controlează lanţul de aprovizionare azi, ci cine îl va controla mâine!

Autoliv, o forţă în mobilitatea sustenabilă

Adrian Gheller, Global Sustainability Manager, Autoliv

Misiunea Autoliv este să salveze vieţi și ambiţia noastră, prin produsele noastre – centuri de siguranţă, airbaguri și volane este să salvăm tot mai multe vieţi. Sustenabilitatea este parte integrală a strategiei Autoliv. Avem ambiţii foarte clare, pentru 2030 ne-am propus să fim carbon neutral, iar în 2040 să atingem net-zero. Astăzi, 30% este procentul de energie regenerabilă pe care îl folosim în cele peste 80 de fabrici la nivel global. Clienţilor le oferim produse cu nivel redus de emisii, deși în cazul produselor de siguranţă este destul de dificil să faci acest lucru, pentru că un material reciclat trebuie să aibă aceleași proprietăţi ca un material virgin. Utilizăm oţel verde în produsele noastre, iar pe partea de reciclare avem un program de reciclare magneziu, un material care se folosește la fabricarea volanelor. Reciclarea magneziului presupune un lanţ de aprovizionare destul de complicat, întrucât 95% din producţie se află în China. Din punct de vedere al activităţilor de transport și logistică, vizăm reducerea amprentei de GES a logisticii noastre prin optimizarea rutelor, capacităţii și amprentei, precum și prin tranziţia către moduri și vehicule de transport cu emisii reduse de carbon.

Transportul, arta transformării

Diana Calinescu-Vlad, EMEA Logistics Control Tower Director Aliaxis

Avem date și ce calitate au datele? Cum interacţionează diferitele echipe care se ocupă de coordonare, de transport, depozitare? Avem sau nu avem procese bine stabilite? Avem în companie competenţele, capabilitatea necesară pentru a construi un Control Tower sau pentru a centraliza un proces. Avem profilele corecte? Vreau să rămân la nivel local pentru că este importantă relaţia cu clientul meu local sau am mai mulţi clienţi internaţionali? Acestea sunt din punctul meu de vedere întrebări de bază în a lua decizia de a implementa sau nu un Control Tower.

Apoi, nu există o reţetă clasică, nu poţi construi un Control Tower by default! Foarte multe depind de stadiul în care se află compania și de ceea ce vă doriţi de la un Control Tower, dar extrem de importantă este constanţa în timp. Implementarea unui Control Tower trebuie să fie o prioritate pentru companie, inclusiv pentru CEO pentru a reuși. În momentul în care aţi rupt șirul unei implementări, va fi greu să fie reluat în următoarele șase luni.

“Changing the way we give”

Harjan Boes, Operational Excellence Manager XD Connect Printmasters 

Studiul de caz expus, despre care puteţi citi pe larg in suplimentul Robotics Report a prezentat modul în care XD Connects Printmasters și-a adaptat operaţiunile în contextul unei creșteri rapide a businessului în ultimii ani, dar și lecţiile învăţate. “La XD Connect Primasters am realizat încă o dată că schimbarea nu înseamnă doar noi procese, software sau roboţi, ci că este vorba despre oameni, despre acceptarea schimbării și despre motivarea și susţinerea echipelor voastre. Una dintre cele mai importante lecţii pe care vreau să le împărtășesc cu voi este să vă concentraţi pe rezilienţă.

Rezilienţa este importantă, dar de-a lungul călătoriei noastre am făcut și greșeli, am subestimat anumiţi factori și asta este în regulă. Le-am oferit echipelor libertatea și motivaţia de a experimenta, de a încerca, de a eșua, dar și de a învăţa din aceste experienţe și de a crește. Așadar, continuaţi să vă schimbaţi în bine. Păstraţi simplitatea! Păstraţi umanitatea! Și continuaţi să provocaţi status quo-ul!”

Soluţii 360 pentru industria automotive

Marius Stefănescu, Managing Director, International Work Finder

“Deși contingentul de muncitori non-UE a crescut din 2018, când erau doar 5.000 până la 100.000 pe an începând din 2022, în România, în decembrie 2024, figurau în jur de 144.000 -145.000 de muncitori non-EU înregistraţi cu carte de muncă la ITM. Când Guvernul spune că dă un contingent de 100.000 înseamnă că dă 100.000 de avize de muncă, dar de fapt reușim să aducem 55.000-60.000 persoane anual. Potenţialul de dezvoltare este uriaș în România, având în vedere că ITM raporta în octombrie 2024 aproximati 550.00-600.000 locuri de muncă disponibile în România, iar muncitorii non-UE reprezintă doar 1% din totalul angajaţilor.

Pentru că există o imprevizibilitate pe piaţă, în zona de producţie automotive sau logistică, deși este un efort financiar mare, avem pregătiţi aproximativ 2.500 de muncitori non-EU pe diferite poziţii, lucrători necalificaţi, operatori pentru depozit sau asamblare piese, pe care îi putem pune la dispoziţia companiilor într-un termen de 2-3 luni, nu de 12-18 luni cât durează în mod normal procesul de aducere în ţară a acestora.”

Atingerea obiectivelor de decarbonizare prin contracte private de cumpărare a energiei electrice

Andreea Marinescu, Key Account Manager Rezolv Energy

PP-urile sunt una dintre cele mai eficiente metode de a reduce emisiile din Scope 1 și 2, fiind o o opţiune deosebit de atractivă pentru corporaţiile care și-au asumat obiective de reducere a emisiilor, cu niște deadline-uri foarte ferme în acest sens. În prezent, sectorul auto ocupă locul șapte în funcţie de capacitatea contractată, fiind puţin în urmă faţă de domeniul IT&C și de industrie grea, dar avansând destul de rapid.

De exemplu, Renault și Mercedes Benz sunt incluse într-un top 30 al celor mai active companii cu astfel de contracte. Beneficiile unui astfel de contract pentru cumpărător includ, evident, economii pe termen lung la energia electrică, iar pentru generatori oferă acces și și finanţare de la bănci pentru proiecte și bineînţeles un scut la volatilitatea preţului energiei electrice. Ce nu face un PP? Un PP oferă stabilitate pe pe termen lung, dar nu asigură întotdeauna cel mai mic preţ comparativ cu piaţa spot, în special dacă preţurile energiei sunt sub nivelul agreat în contract.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In