Home Intermodal Ce măsuri propune Comisia Europeană pentru susținerea industriei de transport?

Ce măsuri propune Comisia Europeană pentru susținerea industriei de transport?

Ce măsuri propune Comisia Europeană pentru susținerea industriei de transport?

Comisia Europeană a adoptat pe 29 aprilie un pachet de măsuri menite să ajute industria de transport prin rezolvarea practică a unor probleme, înlăturarea sarcinilor administrative și creșterea flexibilității. Pachetul include măsuri ce vizează transportul aerian, feroviar, maritim, fluvial și rutier. În săptămânile următoare pot urma propuneri adiționale.

Adina Vălean, Comisarul European pentru Transport a declarat  „Propunerile de astăzi prezintă modalități concrete de facilitare a operațiilor zilnice din sectorul transporturilor, pentru toate modurile de transport. De asemenea, acestea ar trebui să le permită companiilor din industrie să înceapă să se concentreze pe redresarea atât de necesară.”

Odată cu impunerea restricțiilor pentru a proteja sănătatea cetățenilor, operatorii din sectorul de transport și administrațiile individuale și naționale au întâmpinat greutăți în finalizarea unor formalități solicitate de legislația UE, cum ar fi reînnoirea licențelor. Toate modurile de transport vor beneficia de pe urma unei propuneri care permite extinderea datei de valabilitate pentru anumite certificate, licențe sau autorizații.

Pentru sectorul aviatic, propunerea din partea Comisiei Europene adresează problema serviciilor de manevrare la sol – autorizarea extinderii contractelor pentru a evita licitațiile complexe și anumite concesii menite să împiedice blocarea aeroporturilor în cazul în care anumiți furnizori de servicii ar declara falimentul ca urmare a crizei. De asemenea, se vor modifica normele de acordare a licențelor destinate transportatorilor aerieni pentru a diminua problemele financiare direct cauzate de coronavirus.

În ceea ce privește porturile, Comisia a propus modificarea regulamentelor referitoare la taxele de utilizare a infrastructurii portuare, care le va permite statelor membre și autorităților să amâne, reducă sau să nu perceapă taxe pentru utilizarea infrastructurii portuare de către utilizatori, dacă doresc. Această măsură este menită să le ofere companiilor de transport maritim, inclusiv operatorilor de feribot, lichiditățile de care au atât de mare nevoie.

Pentru transportul feroviar, o măsură benefică în opinia Comisiei Europene este prelungirea cu trei luni a termenului până la care statele membre sunt obligate să transpună în legislația proprie normele europene privind siguranța și interoperabilitatea pe calea ferată, ceea ce le va oferi operatorilor din sector timpul și resursele pentru a se concentra pe recuperarea economică.

ordonanta militara 7, soferi transport marfa carantinaComisia a răspuns pozitiv cerințelor a 11 state membre de a prelungi derogările temporare de la regulile UE privind timpii de condus și perioadele de repaus, facilitând astfel mișcarea bunurilor în interiorul UE chiar și în cazul în care există cozi la trecerea punctelor de frontieră.

România s-a aflat între cele 11 state membre care au solicitat aceste derogări, acestea prelungindu-se până la 31 mai 2020.

  • Derogare de la Articolul 6 alineatul (1) din Regulamentul 561/2006: înlocuirea limitei maxime zilnice de conducere de 9 ore cu una de 11 ore;
  • Derogare de la Articolul 7 din Regulamentul 561/2006: înlocuirea cerințelor minime de pauze zilnice prin impunerea unei pauze de 45 de minute după 5 ore și jumătate;
  • Derogare de la Articolul 8 alineatul (1) din Regulamentul 561/2006: reducerea cerințelor de repaus zilnic de la 11 la 9 ore;
  • Derogare de la Articolul 8 alineatul (6) din Regulamentul 561/2006: amânarea perioadei de repaus săptămânal la peste șase perioade de 24 de ore.