Home Logistics Curierat și e-commerce Comerțul electronic B2B din Europa depășește pragul de 1,5 trilioane de dolari

Comerțul electronic B2B din Europa depășește pragul de 1,5 trilioane de dolari

Comerțul electronic B2B din Europa depășește pragul de 1,5 trilioane de dolari

Comerțul electronic business-to-business (B2B) din Europa, adică tranzacțiile comerciale între companii, a depășit pragul de 1,5 trilioane de dolari, conform unui recent raport publicat de Billie, o platformă care permite clienților să cumpere acum și să plătească mai târziu (Buy Now, Pay Later).

„În timp ce comerțul electronic joacă un rol dominant în pe segmentul business-to-consumer (B2C), încă nu a pătruns atât de mult în segmentul online business-to-business B2B,” afirmă raportul.

Principalele concluzii ale raportului:

  • Doar 50% dintre cumpărătorii B2B utilizează platforme de comerț electronic.
  • Scandinavia este însă o excepție. Acolo, 92% dintre companiile B2B se așteaptă ca vânzările să se desfășoare online. Una din patru companii B2B efectuează vânzări online.
  • 57% dintre cele mai mari site-uri de comerț electronic din Germania, Franța, Olanda și Suedia oferă servicii B2B, dar doar 50% livrează transfrontalier.
  • Germania, Franța și Marea Britanie sunt cele mai mari piețe de comerț electronic B2B

„Cu toate acestea, comerțul electronic reprezintă o parte mai mică din vânzările totale B2B în comparație tranzacțiile B2C,” potrivit raportului.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, în Germania, 84% dintre persoanele de peste 16 ani cumpără online în mod regulat, în timp ce doar 50% dintre cumpărătorii B2B utilizează platforme de comerț electronic.