Home Logistics Curierat și e-commerce Innoship: creșterea comerțului online pune presiune pe serviciile de livrare

Innoship: creșterea comerțului online pune presiune pe serviciile de livrare

Innoship: creșterea comerțului online pune presiune pe serviciile de livrare

Innoship, start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat una dintre cele mai avansate platforme de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global, țintește poziția de lider ȋn Europa. Anul 2022 vine cu planuri de creștere și inovare pentru Innoship. Compania intenționează să se extindă pe două noi piețe, una dintre acestea este fiind Spania. De asemenea, start-up-ul își continuă creșterea exponențială în România și în regiune.

“Obiectivele noastre de creștere sunt triplarea cifrei de afaceri și dublarea echipei, care în prezent numără 18 membri” spune Daniel Nicolae, Managing Partner și Co-Fondator Innoship.

2021 s-a încheiat cu rezultate foarte bune pentru Innoship. Cifra de afaceri a crescut cu 750%, portofoliul de clienți a crescut cu 350%, iar numărul comenzilor lunare orhcestate prin intermediul platformei cu 550%. Numărul curierilor integrați a crescut semnificativ. Clienții Innoship pot accesa acum peste 65 de curieri locali și internaționali din 15 țări, cele mai recente nume adăugate listei fiind Kargo (Portugalia) și Sunday Courier (România).

De asemenea, la început de 2022, compania a anunțat un parteneriat cu OLX cea mai importantă platformă de anunțuri din lume, pentru a îmbunătăți experiența de livrare a comenzilor pentru utilizatorii platformei OLX. Parteneriatul vizează mai multe piețe din Europa, precum România, Bulgaria și Portugalia.

Cele mai importante tendințe în 2022 pentru piața e-commerce și last-mile delivery din România

Potrivit Innoship, trendurile definitorii pentru 2022 în e-commerce și livrări last mile vor fi:

  • Îmbunătățire a experienței clienților si de simplificarea a călătoriei de consum
  • Lansarea de noi canale de vânzare si de extindere a celor existente (apetitul pentru deschidere de noi piețe, respectiv listarea produselor pe mai multe marketplace-uri atât din România, cât și internaționale)
  • Integrarea a solutiilor de automatizare (în procesele logistice si nu numai) care au la baza AI

Pentru piața de e-commerce, spune Viorela Lucescu, CMO Innoship, anul 2021 a avut ca scop oferirea celei mai bune experiențe de cumpărare posibile, iar acesta tendință va continua și în 2022. Pentru branduri, 2022 este anul consumatorului „acum”.

“Cerințele consumatorilor sunt mari, dar la fel sunt și oportunitățile. Brandurile E-Commerce care accelerează integrarea inteligenței artificiale în călătoria de consum a cumpărătorului vor fi adevărații câștigători ai anului ce tocmai a început.”

În plus, spune ea, un proces de cumpărare online simplificat va dicta preferința consumatorilor pentru un anumit magazin online sau altul. Ce înseamnă această simplificare a procesului de achiziție? Un pas important va fi includerea unor funcții VR pentru a facilita procesul de achiziție și a le permite consumatorilor să ia o decizie de cumpărare fără să vadă sau să manipuleze produsul fizic. Și nu doar atât, consideră Viorela Lucescu: “Datorită rețelelor sociale și a noilor tehnologii lansate precum Metaverse, cumpărătorii caută conținut cât mai personalizat. Vor un serviciu mai rapid. Vor experiențe mai bune. Și le doresc acum. Modul în care platformele sociale aduc conținut personalizat și cumpărăturile la un click distanță va genera în continuare o creștere a vânzărilor directe în rețelele sociale.”

Lupta pentru menținerea competitivității în mediul online, tot mai intensă

Comerțul online revoluționează retailul tradițional, iar pandemia a accelerat semnificativ acest proces de transformare.

Gradul de penetrare al cumpărăturilor online în rândul românilor din mediul urban este în continuă creștere: 36% dintre români preferă să cumpere direct din aplicația retailerului și aproape 7% din aplicațiile platformelor de livrare, arată rezultatele studiului „E-commerce shopper trends”, derulat de NielsenIQ pe parcursul lunii noiembrie 2021.

Însă această dezvoltare a pieței de e-commerce pune o presiune tot mai mare asupra serviciilor conexe, cum sunt serviciile de livrare, și nu numai

“Mărcile competitive ar trebui să înceapă să investească în tehnologii care îmbunătățesc experiența de cumpărare a clienților pentru a se adapta nevoilor lor dinamice. Dacă ne raportăm la last-mile, așteptările cumpărătorilor s-au schimbat, iar serviciile oferite de un singur curier nu mai acoperă toate opțiunile si rapidiatea dorite de aceștia.

De aceea, implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulți curieri cu ajutorul unei soluții de automatizare a livrărilor, poate oferi retailerilor online un avantaj competitiv,” este de părere Daniel Nicolae. De asemenea, un proces de livrare rapid și flexibilitatea multiplelor optiuni de livrare oferite la check-out vor incuraja decizia de achiziție online, crescând vânzările.