Home Logistics KLG Logistics Europe, 2014 sub semnul educarii pietei!

KLG Logistics Europe, 2014 sub semnul educarii pietei!

Dupa un an 2012 dificil, piata de logistica si-a reluat in 2013 trendul crescator. Investitiile in depozite modern si flote auto, gradul tot mai mare de specializare al companiilor logistice, care isi indreapta privirea si expertiza catre anumite industrii si rezultatele financiare positive vin sa sustina aceasta afirmatie.

Pentru KLG Europe Logistics Romania, 2013 a fost un an bun, dar si plin de provocari, afirma Dragos Geletu, managing director. „Poate comparatia cu 2012, care a fost un an slab, scoate mai mult in evidenta cresterile din 2013 si trendul crescator pe care piata de logistica si transport l-a inregistrat”. Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat in 2013 la 21 milioane de euro, fara a pune la socoteala activitatea diviziei KLG Trucking, infiintata anul trecut. Totodata, in 2013 compania a demarat un proiect ambitios de extindere a platformei logistice din Bucuresti cu 10.000 de metri patrati, investitiile ridicandu-se la aproximativ 5 milioane de euro. Portofoliul de clienti cuprinde parteneri traditionali ca 3M, Wrigley’s, Orange, Red Bull, Adidas, LG, Panasonic, Akzo Nobel, dar si nume noi – Coty, Saint-Gobain Glass Romania sau Prista Oil. „Ceea ce ne-a consacrat si a fost un exemplu de bune practice in piata este activitatea de logistica. Din 2013 oferim solutii optime pentru clientii care au nevoie de solutii personalizate de transport intern si international si acest lucru se vede si in raportul intre activitatile derulate in prezent, de 70% expeditii si 30% logistica. Cresterea clientilor pe segmentul de expeditii se datoreaza faptului ca am putut, cu demonstratii cu cifre si apoi in practica, sa aratam ca ajungi la investitii mai reduse in transport cand ai un singur furnizor de transport care se ocupa de tine, client, fata de «vanatul» costului on spot, per transport singular”, explica Managing Director-ul KLG Europe Logistics Romania. Compania numara in present o echipa de 350 de angajati si are depozite la Craiova, Timisoara, Cluj, Bacau, Brasov, Constanta si un hub la Bucuresti.

Despre punctele prioritate in agenda pe 2014, eficienta in logistica, dar si provocarile unui furnizor de servicii logistice in Romania, ne-a oferit mai multe detalii Dragos Geletu.

Intermodal&Logistic: Care sunt prioritatile companiei KLG Romania pentru anul 2014? Care sunt previziunile si asteptarile pentru piata de logistica si transport din Romania?

Dragos Geletu: Agenda pentru 2014 cere un plus de atentie. In ceea ce ma priveste, consider ca acest an ar trebui sa stea sub semnul educarii. Ca antreprenori romani am luat numeroase lectii pana acum – sa recuperam din mers in plina crestere, sa supravietuim crizei si sa continuam sa dezvoltam apoi afacerile. Cred ca urmatorul pas tine de common sense – sa intelegem expresia „mi-am dat cuvantul”, sa investim in oamenii din echipa si in clienti, sa educam piata si, nu in ultimul rand, sa intelegem ce inseamna, in business si in mentalitate, Return of Investment.

Mai prozaic, agenda mea pe 2014 are in top un program de Loyality pentru clientii KLG, traininguri pentru echipa, dar si focus pe activitatea de expeditii, atat pe segmentul international cat si pe cel domestic. Imi este foarte clar ca fara competente profesionale si pregatire continua, antreprenorii romani si echipele lor pot pica in clasamente.

Intermodal&Logistic: Care sunt provocarile cu care se confrunta un furnizor de servicii 3PL in Romania?

Dragos Geletu: Cel mai dificil fenomen este lipsa de know how specializat la nivelul pietei. Noi putem sa optimizam activitatile unui client, dar avem nevoie de informari si solicitari concrete si specifice pentru a face propunerile. Aici apare problema, pentru ca multi clienti potentiali nu stiu inca ce sa ne dea sau ce sa ne ceara. Inca exista in mentalitatea romaneasca faptul ca poti fi deopotriva instalator, geamgiu, parchetar, sofer, contabil sau patron si in acelasi timp poti obtine si performante. Ar fi extraordinar pentru afacerile lor ca managerii sa inteleaga ca pot transforma un cost fix, intr-unul variabil.

Intermodal&Logistic: Ce inseamna eficienta in supply chain pentru KLG si cum este aplicata pentru a imbunatati serviciile oferite clientilor?

Dragos Geletu: Se poate face o comparatie cu un examen medical: esti „scanat”, ti se pune un diagnostic, esti tratat si, la final, ti-ai imbunatatit major sanatatea. Ca si in lumea medicala, fiecare as conteaza, daca nu sunt analizele bine facute sau diagnosticul este gresit, nici tratamentul nu da rezultate. KLG este un bun diagnostician, dar si curant, realizam analiza corecta a supply chainului fiecarui client si imbunatatim considerabil costurile. Facem pentru clientii nostri ceea ce ei nu pot si nu trebuie de fapt sa faca. Astfel, clientii se pot concentra pe core business- vanzarea, plasarea si brandigul produselor, iar logistica o lasa in seama profesionistilor in acest domeniu. Doar in acest fel pot avea o eficienta maxima, iar competitivitatea lor in piata creste. Avem in cadrul comaniei specialisti in logistica al caror rol este de a optimiza fluxurile fiecarui client in depozit si de a implementa noi solutii menite sa scada costurile pe intregul lant logistic.

Intermodal&Logistic : Conform statisticilor facute publice de catre administratia Portului Constanta, traficul de marfuri a crescut in 2013 cu aproximativ 7%, comparativ cu 2012. Este acesta un semn ca lucrurile merg in directia corecta, iar Portul Constanta devine un hub pentru zona Europei de Est, asa cum ne dorim cu totii?

Dragos Geletu: Consider ca potentialul Portului Constanta nu este nici pe departe atins, iar procentul de 7% este sub asteptari. Evident ca in spate exista ca motiv chiar inexistenta practica a conectarii transportului intermodal. Terminalele intermodale din Romania se pot numara pe degete. Fara acestea, realizarea oricarui obiectiv pe acest segment este utopica. Iar daca iei in calcul ca transportul feroviar are o mare hiba in ceea ce priveste infrastructura si securitatea cailor, o problema extrem de cotisitoare, nu cred ca vom puteam vorbi in viitorul apropiat de aplicarea unei strategii viabile de transport intermodal in Romania.