Home Intermodal Primul eTruck MAN testat în Austria

Primul eTruck MAN testat în Austria

Primul eTruck MAN testat în Austria

Odată cu intrarea în producția de serie a noului van MAN eTGE, începând cu luna iulie a acestui an, dar și lansarea unui eTruck complet electric ce are la bază modelul TGM pentru aplicații logistice urbane, producătorul german MAN transmite un mesaj clar: “viitorul vehiculelor comerciale pentru aplicații urbane este electric“.

La evenimentul dedicat presei de specialitate ce precede cea de-a 67-a ediție a Salonului Internațional IAA de la Hanovra, MAN a dezvăluit câteva dintre noutățile cu care își va întâmpina vizitatorii la stand, iar vehiculele electrice au fost, fără îndoială, vedetele acestui eveniment alături de camioanele conectate în pluton.

eTGM reprezintă următorul pas al MAN pe segmentul de camioane electrice, acest model urmând ca din toamnă să intre într-o serie de teste în condiții reale de distribuție urbană în Austria. Gebrüder Weiss, Hofer, Magna Steyr, METRO, Quehenberger, REWE, Schachinger, SPAR și Stiegl, companii membre ale CNL (Consiliul pe Logistică Sustenabilă), cu care MAN a semnat un Memorandum de Înțelegere în 2017, vor testa pe o perioadă de trei ani modelul electric 6×2 cu patru variante de caroserie în aplicații de distribuție medie și grele.

Consiliul pentru Logistică Sustenabilă (CNL) reunește nouăsprezece din cele mai mari companii din sectoarele comerț, servicii logistică și producție, pentru a stabili pașii comuni în domeniul logisticii pe termen lung.

Pentru a răspunde nevoilor urbane actuale de a furniza un mediu sănătos și o calitate de viață ridicată rezidenților săi și de a asigura condiții de trafic și logistică urbană cât mai eficiente, MAN  a prezentat următorul pas în ceea ce privește electromobilitatea pe segmentul vehiculelor comerciale.

Producătorul bavarez a prezentat în premieră la evenimentul de presă PreIAA, ce a avut loc între 2 și 6 iulie la Berlin, noul eTruck bazat pe modelul consacrat MAN TGM și le-a oferit celor prezenți oportunitatea să-l testeze pe pistele din cadrul viitorului aeroport Berlin Brandenburg. Modelul de 26 de tone încorporează baterii ce pot fi instalate sub cabină și pe lateralele șasiului și are autonomie de până la 180 km, în funcție de aplicație. Motorul electric montat în centrul șasiului dezvoltă o putere de 264 kW și un cuplu de 3.100 Nm.

Dezvoltarea și programul de testare a acestui model de camion electric face parte din strategia MAN Truck&Bus eMobility Roadmap pentru soluții de transport urban, acestea urmând să fie incluse în portofoliu începând cu 2021.

MAN eTGE 4.140 la IAA 2018

Fabrica din orașul polonez Września va începe în iulie producția de serie a primului vehicul comercial ușor electric MAN eTGE 4.140. Cu o sarcină utilă de 1 până la 1,75 tone și o autonomie de până la 160 km, producătorul se așteaptă ca acest model să fie un real succes pentru livrările “last mile” în mediul urban.

 

Din punct de vedere statistic, 70% dintre vehiculele comerciale ușoare utilizate în zonele urbane parcurg în medie mai puțin de 100 kilometri zilnic. Viteza medie atinsă este joasă, opririle frecvente, ceea ce constituie mediul perfect pentru utilizarea vehiculelor electrice.

MAN eTGE poate fi încărcat la o priză de perete AC, timpul de încărcare fiind de cinci ore și jumătate. Bateria se poate încărca rapid, atingând 80% din capacitatea sa în 45 de minute dacă este disponibilă o statție DC cu un sistem de încărcare combinat (CCS) și o putere de 40 kW.

Bateria de 36 kWh a vehiculului pierde doar 15% din capacitate după aproximativ 2.000 de cicluri de încărcare, în condiții de întreținere corespunzătoare. Modulele individuale din 6 sau 12 celule pot fi înlocuite separat.

Modelul  eTGE 4.140 va fi expus la standul IAA 2018 al MAN Truck&Bus. Evenimentul va avea loc între 20 și 27 septembrie la Hannover Messe, Hanovra.