Home Companii Un nou drum către piață pentru cerealele din Europa

Un nou drum către piață pentru cerealele din Europa

Un nou drum către piață pentru cerealele din Europa
  • Un nou sistem logistic furnizează o alternativă la silozuri și metodele de încărcare a mărfurilor vrac

După succesul avut de noile sisteme de încărcare a mărfurilor vrac în America de Sud și Australia, numeroase companii din Europa caută alternative pentru a-și aduce cerealele pe piață. O perioadă îndelungată, silozurile și navele pentru mărfuri vrac au reprezentat singura posibilitate de export, însă acum există o altă soluție.

Urmând trendul companiilor din Argentina, Africa și Australia, și în România devine tot mai popular sistemul de încărcare al mărfurilor vrac numit Containerized Bulk Handling (CBH). Fermieri, comercianți și companii de logistică deopotrivă pot utiliza acest nou sistem pentru a transporta produsele acolo unde e nevoie.

Black Sea Ports and Shipping

Recent, Constanța a găzduit conferința Black Sea Ports, unde au participat reprezentanți ai porturilor și terminalelor din regiune, iar o mare parte a discuțiilor s-a concentrat pe cum porturile și sistemele logistice pot oferi soluții mai bune pentru recoltele în creștere din regiune, care devine rapid un rezervor de hrană pentru Europa și Orientul Mijlociu.

“O temă cheie a conferinței a fost trendul în creștere al exporturilor agricole și faptul că investițiile ăn creșterea capacităților sunt critice. Regiunea necesită soluții flexibile pentru a asigura o rută de export pentru recoltele în creștere. Sistemul CBH a atras atenția delegaților prezenți.”  – Daryl Gray Gray Bulk Concepts

Reproducerea unui sistem dovedit

În Argentina a fost dezvoltat un nou sistem flexibil de export al cerealelor, acestea fiind încărcate, transportate și depozitate în containere speciale de 20’ și 27 de tone sarcină, închise etanș de la sursă și deschise doar înainte de a fi vărsate în bocaportul navei, reducând pierderea de material și contaminarea.

Odată livrate la terminalul maritime, cerealele containerizate sunt depozitate în port, unde așteaptă vasul pe care vor fi încărcate, înlocuind astfel nevoia de silozuri costisitoare. Atunci când vasul ajunge în port, containerele cu cereale sunt manipulate ca și containerele normale până sunt introduce în bocaport.

Sistemul de management al mărfurilor vrac din terminalul argentinian nu avea silozuri sau încărcătoare speciale, ci doar o mulțime de clienți care le băteau la ușă după o recoltă record în căutarea unei soluții pentru a-și exporta cerealele. Aceștia doreau operațiuni simple cu investiții minime și care să folosească echipamentele și infrastructura existente. Cheltuielile mari și timpul necesar pentru amplasarea de noi depozite și echipamente nu reprezenta o soluție viabilă și în timp ce cercetau piața pentru a identifica cele mai bune soluții, au descoperit sistemul Containerized Bulk Handling (CBH).

Acesta este un sistem complet ce include containerizarea produselor vrac precum cereale în depozitele inland sau ferme, înainte de a le muta direct în curtea portului. Procesul de încărcare este completat de utilizarea unui dispozitiv rotativ de răspândire numit revolver, fabricat de RAM Spreaders, și de containerele special construite pentru manipularea produselor alimentare.

Revoluția – cum funcționează noul sistem

“Containerul devine spațiu de depozitare și transport, eliminând nevoie de depozite

Containerele închise sunt apoi transportate la depozitul de containere și depozitate pentru a fi încărcate, fără a mai fi astfel nevoie de silozuri costisitoare.

Odată ce vasul este ancorat, containerele sunt manipulate la fel ca și cele convenționale. Încărcarea este realizată cu macaralele móntate la bordul vasului sau macarale potuare mobile, adaptate pentru sistemul Revolver. Sistemul de blochează pe container și în coboară în bocaport. Trapa este ridicată automat și materialul este răsturnat în bocaport în timpul unei rotații la 360o.

Rapid și prietenos cu mediul

Deoarece produsele sunt sigilate în container la fermă și containerul este deschis doar pe fundul trapei vasului, nu există pierderi de material sau contaminări. Procesul revolverului diferă de cel normal, fiind foarte lin, adaugă puțină energie materuluilui, astfel că se reduce cantitatea de praf emisă în atmosferă, iar lucrătorii pot respire mai ușor.

Cu ajutorul procesului CBH, ratele de încărcare pot fi de până la 25 de cicluri pe oră cu 25 de tone de cereale într-un container, astfel că CBH este unul dintre cele mai rapide. Utilizând două macarale, se pot încărca până la 1.000 de tone pe oră. În prezent, echipa de dezvoltare RAM lucrează la un sistem care va furniza o productivitate de două ori mai mare.

“Cu două macarale se pot încărca 1.000 de tone pe oră”

Flexibilitate crescută a businessului

 Pentru a achiziționa și pune în funcțiune o operațiune cu cereale vrac poate dura ani. În schimb, pentru o operațiune de containerizare a produselor vrac este nevoie de cel mult 6 luni, fiind o modalitate mult mai rapidă și eficientă de a aduce produsele pe piață. Montarea de benzi transportoare și sisteme de depozitare a produselor vrac este anevoioasă, dar acesta nu a fost cazul în Argentina, unde se pot încărca containere tradiționale luni, cerealele marți cu ajutorul revolverului și din nou, containere tradiționale miercuri, fără a fi nevoie de curățenie.

Sistemul CBH oferă oportunități pentru porturile generale și de containere, dar și pentru companiile logistice de a le furniza clienților o alternative la soluțiile existente până acum.  Daryl Gray, Gray Bulk Concepts a declarat “Terminalul pentru mărfuri vrac nu mai este de acum singurul loc din care se pot exporta mărfurile vrac. CBH oferă alte oportunități de a accesa acest segment de piață la costuri mult reduse.”

Un alt beneficiu al sistemul CBH este mobilitatea, acesta împreună cu containerele și revolverul RAM pot fi mutate de la un terminal la altul, dacă este nevoie.

O nouă rută către piață

Utilizarea containerelor de terminale saua terminalelor pentru mărfuri generale le crează exportatorilor de cereale o nouă rută către piață. Adesea, în timpul vârfului de sezon, terminalele de mărfuri vrac se aglomerează, iar clienții un pot exporta produsele când doresc și unde doresc. Utilizând sistemul flexibil CBH, acum își pot libra produsele pe piață. Ceea ce a început ca o mică schimbare în Argentina acum se transformă într-o revoluția în ceea ce înseamnă încărcarea cerealelor, oferind o nouă soluție de export a produselor agricole vrac.

Revolverul RAM este proiectat să opereze cu orice tip de echipament portuar cum ar fi reach stackere, macarale mobile, macarale ship to shore sau cele existente pe nave.

 

RAM SMAG Lifting Technologies (UK) Ltd

www.ramspreaders.com