Home Companii Rail Container: transportul de containere câștigă teren și viteză

Rail Container: transportul de containere câștigă teren și viteză

Rail Container:  transportul de containere câștigă teren și viteză

Potrivit datelor Eurostat, traficul feroviar de mărfuri în România în 2014 a suferit o scădere de 5,2% comparativ cu 2013, de la 12.941 milioane tkm la 12.264 milioane tkm și, deși datele disponibile pe primele două semestre din 2015 arată o ușoară creștere cu aceeași perioadă a anului precedent, rezultatele sunt nesatisfăcătoare.

Rail Container, companie înfiinţată în 2011 de către Petrică Jilăveanu și Bogdan Dobre promovează intens pe piaţa din România avantajele transportului intermodal și beneficiile pe care transportul pe calea ferată le aduce clienţilor. Transportul de containere în trafic combinat la și de la depozitele clienţilor reprezintă astăzi pentru compania cu sediul în Ploiești un business de 7 milioane de euro. Rail Container operează terminale intermodale  proprii sau în parteneriat în Ploiești, Bacău, Miercurea-Ciuc și cea mai nouă investiţie, terminalul de la Deva, creând adevărate punţi de legătură între Portul Constanţa și punctele de frontieră ale României cu Europa Centrală și de Sud-Est. Dacă iniţial s-a plecat de la un volum de 15-20 de containere săptămânal, astăzi s-a ajuns la formarea de trenuri shuttle, cu program regulat pe toate rutele. În opinia lui Bogdan Dobre, director general Rail Container, transportul combinat rutier-cale ferată se justifică dacă vorbim de o camionare pe maxim 200 de kilometri, pentru că după aceea nu mai devine rentabil. Astfel, terminalele operate de companie au fost poziţionate în așa fel încât transportul intermodal să fie un mijloc rentabil și eficient. Portofoliul de servicii al companiei include servicii de transport rutier pe primii și ultimii kilometri, transport feroviar în sistem de trenuri complete, dar și grupuri de vagoane, transport naval, transport terestru înspre și dinspre Europa Centrală și de Sud-Est. De la Ploiești către Constanţa pleacă săptămânal 2 trenuri, de la Bacău către Constanţa un tren și al doilea se formează la cerere în funcţie de cerinţele clienţilor, de la Miercurea Ciuc  există un tren shuttle săptămânal și de la Deva, Rail Container va opera împreună cu un partener un tren shuttle săptămânal care va circula pe ruta Constanţa-Ploiești-Simeria. “Începând cu luna septembrie-octombrie vom opera, împreună cu același partener, un tren pe ruta Constanţa-Ploiești-Simeria-Bilk și care mai apoi va face legătura cu Kopper. Încercăm să dezvoltăm traficul de containere și în această zonă, trenurile oprindu-se acum la Bilk și de aici mărfurile fiind transportate cu camionul” spune Bogdan Dobre.

Transportul feroviar  în competiţie cu transportul rutier

Argumentul celor care aleg transportul rutier în favoarea celui feroviar este viteza mai mare de deplasare a camioanelor, însă Bogdan Dobre spune că această diferenţă începe să se estompeze, puţinele investiţii în infrastructura de cale ferată care au fost realizate în ultimii ani, făcându-se simţite. De asemenea, alegerea partenerilor potriviţi în acest business, precum operatori feroviari care au serviciile de dispecerat bine puse la punct și locomotive modernizate, încât distanţa Constanţa-Miercurea Ciuc a fost parcursă și în 18 ore. În mod normal un tren face ruta Constanţa-Miercurea Ciuc în 20-24 de ore, distanţa Ploiești-Constanţa este de regulă parcursă într-un interval cuprins între 9,5 și 12 ore, iar cea între Constanţa și Bacău în 18 ore. Astfel, datorită calităţii serviciilor și rapidităţii, compania a făcut trecerea de la clienţii mici la clienţi foarte mari, companii din DYI, multinaţionale din FMCG, automotive, etc. Exporturile de masă lemnoasă, exporturile de minereu sau industria automotive au fost segmentele care au generat cele mai mari volume în perioada 2014-2015.Ţelul nostru este de a crește și de a face trenurile complete import-export, cum am reușit în  terminalele Ploiești și Bacău. Foarte puţine containere de 20 tf și 40 tf mai pleacă goale către Constanţa, dar încercăm prin propria noastră echipă de vânzări să ajutăm clienţii și liniile maritime să nu mai fie nevoite să le ducă goale. Încercăm să le asigurăm și clienţilor cel mai bun preţ și nouă volumele de care avem nevoie. Am dezvoltat relaţii foarte bune cu toate liniile  de shipping unde terminalele noastre sunt și depot pentru ei, iar noi le oferim întreaga gamă de servicii.”