Home Logistics Depozitare 18 idei de organizare a depozitului pentru a crește productivitatea

18 idei de organizare a depozitului pentru a crește productivitatea

18 idei de organizare a depozitului pentru a crește productivitatea

Organizarea este esențială pentru a transforma o afacere de succes, iar depozitul este oglinda. În prezent, lucrați într-un depozit organizat?

Dacă nu, ați ajuns la locul potrivit! Gabriel Pătruț, reprezentantul Kardex în România, un lider global în sisteme automatizate de depozitare și recuperare, vă sugerează să începeți prin a face mici schimbări care vor avea un impact major cu un randament imediat. Așadar, cum începeți călătoria de organizare a depozitului dumneavoastră?

Există mai multe idei de organizare a depozitului pe care să le analizați și să le luați în considerare, iar acestea se încadrează în trei categorii majore:

  • Amenajarea depozitului
  • Managementul inventarului
  • Spații de lucru curate

Amenajarea depozitului

Organizarea spațiului poate înseamna optimizarea unor procese actuale pentru a vă ajuta să îndepliniți sarcinile zilnice mai eficient.

  • Organizați planul pentru un flux optim al proceselor

Un spațiu de lucru organizat oferă un mediu sigur și eficient pentru angajații dvs. Fluxul este configurat în ordinea operațiunilor. De exemplu, marfa vine de la recepție și trece la depozitare, fie într-una sau mai multe zone, în funcție de metoda de depozitare. Odată ce comenzile au fost preluate, acestea sunt ambalate și trimise la expediere și sunt trimise către clienți.

  • Rămâneți organizați cu ajutorul etichetelor și semnelor

Acesta este un sfat ușor pe care îl puteți pune în aplicare imediat. Etichetarea inventarului și a zonelor de lucru în tot depozitul va asigura organizarea și menținerea fluxului pe termen lung. Cu ajutorul etichetelor angajații vor ști unde să găsească bunurile.

Managementul inventarului

Gestionarea stocurilor ține cont de tot ceea ce se află fizic în depozitul dumneavoastră. Categorizarea inventarului și utilizarea unor metode de depozitare adecvate maximizează capacitatea. Fără un sistem care să țină evidența bunurilor, angajaților le poate fi dificil să își facă treaba.

  • Clasificați inventarul

Începeți prin a vă clasifica inventarul. Profilarea unităților de păstrare a stocurilor sau SKU ar trebui să fie susținută de date. Faceți inventarul a ceea ce se află în prezent în depozitul dumneavoastră (dimensiune, formă, cantitate) și cât de des se mișcă sau frecvența de picking.

Acest lucru vă va ajuta să vă organizați inventarul în categorii: rapid (A), mediu (B), lent (C) și foarte lent (D).

Ulterior, faceți o referință încrucișată între viteza SKU documentată și timpul necesar pentru a prelua acele articole, ceea ce vă va spune cât costă să preluați inventarul.

  • Compartimentați inventarul cu cutii, containere și separatoare

Dispozitivele de depozitare promovează organizarea chiar și a celor mai mici articole. Fie că trebuie să depozitați piulițe și șuruburi sau kituri preasamblate, există o cutie sau un coș pentru a vă păstra articolele în ordine. Adăugați etichete și sunteți pe drumul către un depozit mult mai bine organizat.

Spații de lucru curate

Un spațiu de lucru curat previne deteriorarea mărfurilor și crește productivitatea. De asemenea, vă menține angajații sănătoși. Procedurile de curățenie de rutină vor asigura că depozitul dumneavoastră funcționează la eficiență maximă.

  • Faceți curățenie în mod regulat

Fie că alegeți să creați o listă de verificare pe care angajații dumneavoastră trebuie să o îndeplinească la sfârșitul turei, de exemplu, măturatul, curățarea suprafețelor de lucru etc., fie că angajați o companie pentru a curăța depozitul, nu uitați acest pas. Acest lucru va preveni deteriorarea inventarului dvs. sau o potențială pierdere de produse.

5 idei în articol, dar mai sunt încă 13 în broșură

Sunt multe de trecut în revistă, așa că puteți începe cu ceva mai mic. Alegeți unul sau două lucruri pe care le puteți pune în aplicare imediat pentru a obține cel mai rapid randament.

Descoperiți toate cele 18 idei de organizare a depozitului în broșura oferită de Kardex, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme automatizate de depozitare din România, pe care o puteți descărca la acest link.