Brico Dépôt şi Kingfisher, viziune unitară către un comerţ DIY sustenabil
Sustenabilitatea este parte esenţială din strategia de dezvoltare a grupului britanic Kingfisher, care operează în România prin intermediul brandului Brico Dépôt.
Retailerul şi-a asumat angajamentul de a contribui activ la grija pentru natură, atât în lanţul de aprovizionare, cât şi prin creşterea accelerată a gamei de produse sustenabile din portofoliu. O distribuţie eficientă a produselor până la consumatorul final înseamnă un impact redus asupra mediului, cât şi un preţ scăzut al acestora.
Parte a Grupului Kingfisher plc, compania internaţională care operează în domeniul îmbunătăţirii locuinţelor în opt ţări din Europa, Brico Dépôt România urmează strategia la nivel de grup, atât cu scopul de a proteja mediul, cât şi pentru a face din sustenabilitate o alegere uşoară pentru consumatorul final.
Din punctul de vedere al dezvoltării sustenabile, Grupul Kingfisher are o abordare pe mai multe paliere:
- Facilitarea transformării caselor clienţilor în locuinţe mai verzi şi mai sănătoase printr-o gamă de produse şi soluţii sustenabile, majoritatea mărci proprii, care înglobează tehnologie şi inovaţie Kingfisher pentru a crește eficienţa energetică sau economisirea de resurse de apă, energie şi, implicit, bani;
- Reducerea emisiilor de carbon în acord cu obiectivele asumate;
- Aprovizionarea cu materii prime esenţiale din surse sustenabile și utilizarea eficientă a resurselor;
- Promovarea reutilizării și reciclării materialelor și retragerea de la vânzare a materialelor plastice de unică folosinţă;
- Reducerea la minimum a deșeurilor și atingerea obiectivului „zero deșeuri” trimise la groapa de gunoi în propriile operaţiuni;
- Promovarea inovaţiei și a soluţiilor de economie circulară, pentru a contracara lipsa tot mai mare a resurselor.
79% din produsele pe bază de lemn au certificarea FSC
În contextul unor preocupări tot mai accentuate în ultimii ani a consumatorilor români privind protejarea naturii și adoptarea unui stil de viaţă mai sustenabil, îndreptat către produse și soluţii care pot limita efectele negative asupra mediului, Brico Dépôt și Grupul Kingfisher și-au setat ţeluri ambiţioase de sustenabilitate pe termen lung. Companiile derulează o serie de acţiuni strategice pentru combaterea schimbărilor climatice și protejarea pădurilor, dat fiind faptul că o proporţie semnificativă a produselor comercializate au la bază lemnul.
Astfel, Kingfisher și-a propus să devină o companie „forest positive” până în anul 2025, urmărind ca suprafaţa pădurilor plantate să fie mai mare decât cea exploatată.
De asemenea, Grupul a dezvoltat un parteneriat cu organizaţia Rainforest Alliance pentru protejarea pădurilor tropicale, fiind și membru fondator al iniţiativei „Forest Allies”. În acest moment, 79% dintre produsele din portofoliul companiei au certificarea FSC (Forest Stewardship Council), pentru care se folosesc lemn și hârtie din surse controlate, urmând ca până în 2025 procentul să fie de 100%.
Ambalaje mai durabile şi un control mai bun al substanţelor chimice
Kingfisher îşi propune să minimizeze cantitatea de ambalaje pe care o utilizează și, în cazul în care ambalarea nu poate fi evitată, să utilizeze cât se poate de mult materiale reutilizabile și reciclabile, conform principiilor economiei circulare. Printre altele, Grupul reduce pe cât posibil utilizarea materialelor plastice de unică folosinţă prin reproiectarea ambalajelor sau prin utilizarea materialelor alternative. Totodată, Kingfisher urmăreşte controlul substanţele chimice utilizate în produsele sale marcă proprie şi marcă exclusivă şi în lanţul de aprovizionare, concentrându-se pe domenii cheie : transparenţă privind substanţele chimice utilizate, gestionarea lor şi promovarea inovaţiei.
Calea spre operaţiuni cu emisii nete zero
Kingfisher se numără printre puţinii retaileri care și-au propus să contribuie la limitarea încălzirii globale sub pragul de 1.5°C până în 2025, conform Acordului de la Paris. Prin urmare, în cadrul Grupului s-au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește strategia de sustenabilitate stabilită, compania reducând emisiile de carbon cu 24,5% din 2016. De altfel, Kingfisher şi-a setat ca obiectiv atingerea pragului de emisii nete zero în operaţiunile proprii până în 2040. Iar acest lucru se realizează etapizat, pe diferiţi pași. Spre exemplu, în privinţa gazelor cu efect de seră provenite din supply chain şi din utilizarea produselor de către clienţi, obiectivul este de a fi reduse cu 40% per milionul de lire sterline din cifra de afaceri până în 2025, comparativ cu 2017.
În prezent, compania testează soluţii alternative cu scopul final ca până în 2040 majoritatea vehiculelor să aibă emisii zero sau extrem de scăzute. Aceste obiective se bazează pe progresele semnificative deja realizate:
- reducere cu 24,5 % a emisiilor de carbon din operaţiuni (clădiri şi transport), comparativ cu exerciţiul financiar 2016/2017;
- achiziţie de energie electrică 100% regenerabilă în cadrul operaţiunilor din Regatul Unit, Peninsula Iberică, Polonia, România și Franţa;
- reducere de 1,7 milioane de tone a emisiilor de CO2 provenite de la produsele consumatoare de energie, cum ar fi electrocasnicele, începând cu anul fiscal 2017/18;
- reducere cu 19,7% a emisiilor din Domeniul 3 (provenite din supply chain şi utilizarea produselor de către clienţi), comparativ cu anul fiscal 2017/18;
- un scor de A- în cea mai recentă iniţiativă de dezvăluire a schimbărilor climatice a CDP;
- parteneriat cu Rainforest Alliance.