Home Logistics Curierat și e-commerce Ce așteaptă clienții europeni de la magazinele online? Costul de livrare este cel mai important factor în procesul de achiziție

Ce așteaptă clienții europeni de la magazinele online? Costul de livrare este cel mai important factor în procesul de achiziție

Ce așteaptă clienții europeni de la magazinele online? Costul de livrare este cel mai important factor în procesul de achiziție

În comerțul online, costul de livrare este un factor important nu doar pentru retaileri, ci și pentru consumatori.

Potrivit unui sondaj realizat de agenția de cercetare YouGov pentru Seven Senders la care au luat parte 8.602 cumpărători online din Germania, Franța, UK, Olanda, Belgia, Spania, Italia, Austria și Elveția, costul de livrare este cel mai important criteriu de alegere a unui magazin online pentru 55% dintre respondenți.

Atunci când vine vorba despre disponibilitatea consumatorilor online de a plăti pentru livrare, situația diferă de la țară la țară în funcție de valoarea comenzii. De exemplu, 39% dintre clienții spanioli și 32% dintre cei francezi consideră că livrare trebuie să fie gratuită pentru a-i determina să plaseze o comandă. Însă doar 17% dintre respondenții din Marea Britanie sunt de aceeași părere. În același timp, 52% dintre consumatorii britanici care au răspuns chestionarului spun că înclinația lor de a plăti pentru livrare depinde de produs și disponibilitatea acestuia. De exemplu, dacă sunt în căutarea unui produs de nișă, vândut doar de câțiva retaileri, costul de livrare este puțin sau deloc important. La acest capitol, britanicii sunt urmați de italieni (46%), austrieci și germani (36%), elvețieni (33%), spanioli (30%), belgieni și francezi (23%) și olandezi (21%).

Valoare comenzii determină costul de livrare

Pentru cei mai mulți dintre clienți, valoarea comenzii este cea care determină costul de livrare. Respondenților li s-a oferit opțiunea de a indica valoarea minimă a comenzii pentru care aceștia se așteaptă la livrare gratuită. 34% dintre respondenții olandezi se așteaptă la livrare gratuită pentru comenzi de 20 euro sau mai mult, urmați de belgieni (30%). În schimb, doar 6% dintre italieni se așteaptă la livrare gratuită pentru aceeași valoare a comenzii.

Când vine vorba de livrare gratuită, potrivit raportului Seven Senders, trei opinii generale reies la nivelul tuturor țărilor:

  • Pentru un sfert dintre respondenți, livrarea trebuie să fie întotdeauna gratuită
  • Pentru aproape o treime dintre cei chestionați livrarea gratuită depinde de valoarea comenzii
  • Pentru încă o treime, costul de livrare depinde de tipul de produs pe care îl doresc și disponibilitatea acestuia online

Sustenabilitate și comerț online

Pentru toate cele 9 țări participante la studiu, 57% dintre respondenți au declarat că ar fi dispuși să plătească mai mult pentru o livrare sustenabilă până la o anumită sumă sau în funcție de valoarea coletului. 39% dintre aceștia ar plăti sume între 0,1 și 1 euro pentru o livrare mai sustenabilă, 2% ar plăti peste 1 euro, iar pentru 17% dintre aceștia, suma pe care ar fi dispuși să o plătească pentru o sustenabilitate mai mare depinde de valoarea coletului.

Austriecii (67%) și elvețienii (66%) sunt cei mai dispuși să plătescă în plus pentru sustenabilitate. Britanicii și belgienii se arată mai sceptici când vine vorba de costuri suplimentare, cu 50%, respective 51% dintre ei fiind dispuși să plătească extra.

Percepția consumatorilor despre ceea ce înseamnă o livrare sustenabilă diferă de la țară la țară. Aproape jumătate dintre respondenți consideră că utilizarea de ambalaje prietenoase cu mediul sau cutii reciclabile reprezintă un criteriu pentru livrarea sustenabilă: 63% dintre respondenți din Marea Britanie, 57% dintre cei din Austria și Elveția, 56% în germania, 53% în Spania, 48% în Belgia și Italia și 47% în Franța și Olanda.

De asemenea, pentru 52% dintre italieni, 51% dintre germani și 50% dintre consumatorii elvețieni chestionați, sustenabilitatea în comerțul online înseamnă și consolidarea comenzilor individuale trimise de la același retailer online.

Livrarea la domiciliu, metoda preferată de livrare

Livrarea la domiciliu rămâne metoda preferată de livrare pentru 90% dintre respondenții din Marea Britanie și doar pentru 63% dintre francezi. 22% dintre clienții francezi preferă să își ridice coletele din oficiile poștale sau sediile companiilor de curierat.

Clienții olandezi preferă să aleagă o dată sau un interval orar de livrare. 49% dintre consumatorii olandezi au utilizat această metodă de livrare cel puțin odată din ultimele cinci comenzi. În același timp, doar 36% dintre francezi au ales această opțiune și 35% dintre belgieni. În cazul clienților italieni, procentul scade la 19%.