Home Logistics Depozitare Ce sisteme de automatizare implementează Interbrands în depozitul din P3 Bucharest A1?

Ce sisteme de automatizare implementează Interbrands în depozitul din P3 Bucharest A1?

Ce sisteme de automatizare implementează Interbrands în depozitul din P3 Bucharest A1?

Automatizarea depozitelor logistice se încadrează în acele trenduri emergente a căror adoptare și integrare este, cu siguranţă, accelerată ca urmare a pandemiei Covid-19, spune Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România.

Evoluţia accelerată a comertului online, întreruperile generate de pandemie în lanţul de aprovizionare și impactul crizei sanitare asupra forţei de muncă au sporit nevoia de vizibilitate și control asupra fluxurilor logistice și operaţionale, precum și presiunea pentru a crește eficienţa operaţiunilor și a găsi un echilibru între necesarul de stocuri de siguranţă și reducerea ciclurilor de rotaţie a inventarului. O parte dintre aceste aspecte pot fi soluţionate prin intermediul automatizării, digitalizării și chiar robotizării proceselor. Ca dovadă, mulţi dintre chiriașii dezvoltatorului P3 în România își pun tot mai des problema dacă și când este momentul să apeleze la soluţii de automatizare.

Sistemele detin VNA (very narrow aisles), structuri multi-etajate pentru picking sau sistemele de conveioare sunt doar câteva dintre tehnologiile și abordările noi care au fost deja implementate în cadrul parcului P3 Bucharest A1. „Mai mult, toţi chiriașii parcului au adoptat digitalizarea – cu diverse grade de integrare, și se bucură de beneficii în activităţile lor de stocare și picking”, explică Sînziana Pardhan. Compania de distribuţie din industria bunurilor de larg consum, Interbrands Marketing & Distribution, parte a grupului Orbico, este unul din chiriașii P3 care investește în prezent în automatizarea proceselor intralogistice.

Noul centru logistic Interbrands

Interbrands a închiriat în 2020 peste 24.000 mp spaţii logistice în parcul P3 Bucharest A1, noul depozit susţinând strategia pe termen lung a Grupului Orbico de a consolida în zona metropolitană București, fluxurile operaţionale curente ale companiilor Grupului din România (Interbrands, Professional Brands, Orbico și Orbico Beauty), dar și operaţiuni de perspectivă pentru distribuţie și servicii logistice pentru partenerii potenţiali. În același timp, compania a demarat un amplu proiect de automatizare a logisticii, care va continua și pe parcursul acestui an.

“Depozitul ocupat în prezent de Intebrands este una dintre cele mai noi clădiri din cadrul parcului. Acesta a fost finalizat în anul 2018 și a fost construit conform celor mai actuale standarde din punct de vedere al eficienţei energetice și calităţii materialelor și finisajelor. Interbrands s-a relocate și a început deja activitatea în acest depozit chiar de la finalul anului trecut. Unele elemente ale noilor sisteme operaţionale și de automatizare pe care Interbrands le are în vedere au fost deja implementate, iar investiţii adiţionale sunt așteptate în 2021. Dispunerea clădirii s-a potrivit cu planurile Interbrands și astfel s-a realizat cu succes implementarea noului sistem de rafturi și automatizare, fără intervenţii sau modificări importante ale spaţiului de depozitare” declară Managing Director-ul P3 România.

“Din punct de vedere al oportunităţilor, adoptarea la scară largă a automatizării favorizează proprietarii și dezvoltatorii de spaţii de depozitare moderne, deoarece pentru implementarea sistemelor de automatizare contează foarte mult calitatea clădirii. În plus, odată instalate, anumite sisteme (ex. conveioarele) sunt mai dificil de relocat, iar acest lucru presupune automat extinderea colaborării pentru o perioadă îndelungată cu chiriașii care implementează astfel de soluţii” –  Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România

 

Într-un scurt interviu, Gabriel Decu, National Operations Manager, Interbrands ne-a vorbit despre rolul noului centru logistic în lanţul de aprovizionare al companiei, ne-a oferit detalii despre procesul de automatizare și cât de importantă este relaţia cu dezvoltatorul imobiliar în momentul implementării unui astfel de proiect.

Intermodal&Logistics: Care au fost, din perspectiva Interbands, provocările logistice cu care v-aţi confruntat în 2020 și care sunt planurile pentru 2021?

Gabriel Decu: În mod cert, marea provocare logistică a anului 2020 pentru noi a fost acest proiect de relocare a depozitului nucleu și de consolidare a fluxurilor logistice pentru toate cele 4 companii din Grup “sub un singur acoperiș”. Ne referim, în special, la complexitatea operaționalizării acestor fluxuri și sisteme concomitent cu asigurarea funcţionării integrate a activităţilor logistice fără o perturbare majoră a afacerii.

În 2021 vom continua modernizarea sistemelor logistice, vom finaliza etapele unor proiecte începute în 2020 și, totodată, vom explora noi oportunităţi de business.

Intermodal&Logistics: Ce avantaje aduce pentru companie noul depozit logistic?

Gabriel Decu: Avantajele noului spaţiu sunt, în principal, reprezentate de: capacitatea mărită de depozitare și operare; calitatea ridicată a cladirii și a infrastructurii oferite de P3; potenţialul de consolidare și sinergie operaţională care generează, în mod cert, o optimizare importantă a costurilor și, nu în ultimul rând, oportunitatea de a dezvolta și integra de la zero o platformă logistică bazată pe o tehnologie modernă care ne permite să adresăm în mod eficient diverse grade de automatizare pe întreg lanţul logistic.

Intermodal&Logistics: Ce presupune proiectul de automatizare a depozitului?

Gabriel Decu: Fără îndoială, automatizarea reprezintă o revoluţie în industria logistică, iar noi suntem în mod constant preocupaţi să identificăm soluţii personalizate destinate optimizării proceselor astfel încât să răspundă și celor mai exigente cerinţe.

Noua platformă logistică conferă flexibilitate fiind echipată să permită implementarea de componente de integrare și automatizare a operaţiunilor și ne propunem ca în a doua jumătate a anului 2021 să adăugăm elemente noi de automatizare a logisticii, precum conveioare pentru transportul automat al coletelor, metode noi de picking (pick-to-light), toate susţinute de dezvoltări tehnice și complexe ale software-ului care gestionează întreaga operaţiune (WMS).

Intermodal&Logistics: Cât de importantă este relaţia cu dezvoltatorul imobiliar în implementarea unui astfel de proces de automatizare?

Gabriel Decu: Relaţia de parteneriat cu proprietarul facilităţii este esenţială într-un proiect de asemenea anvergură, mai cu seamă că implică amenajări complexe care presupun investiţii semnificative și care, din punctul nostru de vedere nu se pot realiza fără o dimensionare și o planificare în comun. Interbrands se bucură de privilegiul unei relaţii îndelungate de colaborare cu proprietarii și dezvoltatorii parcului logistic P3, relaţie începută cu mai bine de 15 ani în urmă și care, suntem convinși, va continua mulţi ani de acum înainte.

Intermodal&Logistics: În 2020, ecommerce-ul a fost segmentul-vedetă în retail. Care sunt planurile Interbrands în ceea ce privește acest subiect și ce rol va juca noul depozit în dezvoltarea acestui segment?

Gabriel Decu: În prezent, atât Interbrands, cât și celelalte companii din grupul de companii din România sunt concentrate pe afacerea de bază, care este distribuţia B2B de bunuri de larg consum (food, non-food, parfumerie și cosmetice, ţigarete). Operăm un model solid de tip business-to-business, în care logistica susţine toate serviciile specifice aprovizionării clienţilor noștri. Totuși, este important să menţionăm că la nivelul Grupului se derulează proiecte consistente de transformare digitală care investighează oportunităţi de extindere la platforme de tip e-commerce / B2C și servicii conexe care privesc inclusiv implementarea acestora și în companiile din România în viitorul apropiat. Noul centru logistic a fost proiectat de asemenea manieră să acomodeze și operaţiuni de natura celor relaţionate la Internet of Things.