Home Logistics 3 PL #ColţulCuFapteBune: Jérôme Chevrolet, GEFCO România: “Lumea se mișcă rapid și trebuie să acordăm o mai mare atenţie aspectului social al acţiunilor noastre”

#ColţulCuFapteBune: Jérôme Chevrolet, GEFCO România: “Lumea se mișcă rapid și trebuie să acordăm o mai mare atenţie aspectului social al acţiunilor noastre”

#ColţulCuFapteBune: Jérôme Chevrolet, GEFCO România: “Lumea se mișcă rapid și trebuie să acordăm o mai mare atenţie aspectului social al acţiunilor noastre”

Dezvoltarea sustenabilă a unei companii, crearea unui mediu de business sănătos nu se poate face decât într-o societate sănătoasă și având grijă de mediul înconjurător. Alegerile și acţiunile fiecărei companii care activează la nivel local și/sau global pot contribui la crearea unei economii locale puternice și a unei societăţi mai bune.

În 2018, numărul activităţilor caritabile desfășurate de GEFCO România, alături de organizaţiile partenere Salvaţi Copiii, Parada şi Robi, a fost de cinci ori mai mare decât în anul precedent. Concomitent cu aceste parteneriate, echipa GEFCO România a susţinut și maratonul caritabil organizat de Casiopeea.

GEFCO România, jucător important în piaţa de logistică și transport, se implică într-o multitudine de proiecte și colaborează cu organizaţii care luptă pentru a face viaţa altora mai bună.

Am stat de vorbă cu Jérôme Chevrolet, director general GEFCO România, manager zonal al GEFCO Balkans despre cauzele pe care compania le susţine pe plan local, dar și politica de responsabilitate socială corporativă a GEFCO la nivel de grup.

Intermodal & Logistics: Ce tip de cauze susţine, în ce tip de proiecte de CSR se implică GEFCO România și care este proiectul de care sunteţi cel mai atașat?

Jérôme Chevrolet: Proiectele de CSR în care ne implicăm sunt discutate atât la nivel managerial, împreună cu managerul de comunicare, managerul financiar, managerul de resurse umane, dar le discutăm și cu angajaţii.

Susţinem asociaţia Salvaţi Copiii și ne concentrăm pe achiziţia de echipamente medicale care ajută la  reducerea ratei mortalităţii infantile, care în România este foarte ridicată. De asemenea, sprijinim Fundaţia Parada, asociaţie non-guvernamentală ce se ocupă de copiii și adolescenţii fără casă. Oferim suport financiar pentru asociaţie, dar se implică și colegii din GEFCO România și donează materiale școlare pentru a ajuta copiii și adolescenţii fără casă.

Salvarea animalelor domestice fără adăpost și reducerea numărului acestora este o altă cauză pe care o susţinem și ne implicăm în proiectele derulate de asociaţia Robi. Îmi plac toate aceste proiecte, mi-ar fi greu să aleg doar unul drag mie și cel mai mult îmi place că angajaţii își dedică timpul și banii pentru a-i ajuta pe alţii. Astfel reușim să creăm o echipă GEFCO mai puternică.

Intermodal & Logistics: Care este politica grupului GEFCO când vine vorba de responsabilitate social corporativă și cum se aliniază GEFCO România la această politică?

Jérôme Chevrolet: Pentru GEFCO la nivel corporate acest gen de proiecte sunt foarte importante din două motive. Primul este unul tehnic – în multe ţări, cum este și cazul României, este posibilitatea deducerii unor taxe și să aleagă cum sunt folosite o parte din taxele pe care le datorează la buget. În România este vorba de 2% din profitul net. Este foarte important să profităm de această posibilitate pe care guvernul o oferă companiilor și oamenilor, să o folosim și să acţionăm în direcţia corectă.

Jérôme Chevrolet, director general GEFCO România, manager zonal GEFCO Balkans

Al doilea motiv este că pentru a avea o afacere sustenabilă, o organizaţie sănătoasă trebuie să hrănim mediul la nivel global. A fost lansat în cadrul GEFCO un fond de donaţii, GEFCARE, unde GEFCO donează bani și oricine poate dona– angajaţii GEFCO, parteneri, apoi se decide ce cauză va primi acești bani și cum vor fi folosiţi. Facem acest lucru pentru că lumea se mișcă rapid și acordăm o mai mare atenţie aspectului social al acţiunilor noastre și pe problema mediului și a amprentei de carbon, iar politica de CSR se concentrează pe aceste două aspecte, de educaţie și mediu,

Intermodal & Logistics: În ceea ce privește mediul și reducerea amprentei de carbon, ce măsuri ia GEFCO în această direcţie?

Jérôme Chevrolet: Suntem o companie de logistică și transport și activitatea noastră are un impact asupra mediului. În operaţiunile cotidiene ne concentrăm pe eficienţă, optimizarea fluxurilor, reducerea numărului de kilometri pe care camioanele le parcurg goale, reducerea consumului de apă în toate facilităţile, incluzând clădirile administrative, depozitele.

De asemenea, am lansat Innovation Factory unde angajaţii noștri lucrează la idei și proiecte care vizează și această problemă a amprentei de carbon. Iar investiţiile și proiectele de CSR sunt centrate tot mai mult în această direcţie.

Când am decis acum 10 ani să deschidem o subsidiară aici ne-am dorit ca România să aibă success ca ţară, dar trebuie să ne implicăm și să ne aducem aportul pentru ca acest lucru să se întâmple.