Home Logistics Curierat și e-commerce Creștere a vânzărilor de 8,5% pentru magazinele online active pe MerchantPro

Creștere a vânzărilor de 8,5% pentru magazinele online active pe MerchantPro

Creștere a vânzărilor de 8,5% pentru magazinele online active pe MerchantPro

Magazinele online active pe platforma MerchantPro, un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, au înregistrat în prima jumătate a acestui an o creștere a vânzărilor de 8,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 

Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienți în acest an, creșterea rămâne moderată, de 6%.

Datele analizate de MerchantPro indică drept cel mai dinamic segment de piață Home&Deco, unde numărul comenzilor plasate a crescut cu peste 30%.

Pentru prima dată în ultimii trei ani, segmentul Fashion înregistrează contracție, cu o scădere ușoară 5% a numărului de tranzacții.

„Digitalizarea obiceiurilor de consum este tot mai evidentă și pe segmente care erau asociate comerțului tradițional. Home&Deco este cel mai bun exemplu. În ultimii ani, tranzacțiile online din această categorie au crescut constant. Din 2-3 clickuri, consumatorii pot explora diferite branduri, opțiuni de amenajare, pot compara prețuri, citi recenzii, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic prin magazine.

Practic, ecommerce-ul a făcut ca achiziția de produse pentru casă și decorațiuni să fie un proces ușor, accesibil, practic și rapid. Și în acest context, diferența notabilă o face experiența consumatorului pe site – soluțiile optimizate în funcție de nevoile consumatorului, de la viteza de încărcare, mod de prezentare la produselor, până la opțiuni de plată și retur”, declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Evoluția în eCommerce rămâne temperată

La nivel general, evoluția indicatorilor de eCommerce la nivelul magazinelor active pe platforma MerchantPro rămâne temperată. Valoarea medie a comenzii a avut o dinamică discretă, cu doar 1 euro, de la 50 euro în primele șase luni ale anului trecut, la 51 euro pentru primul semestru din 2023.

Trendul ascendent de la începutul anului 2022, întrerupt brusc în primăvara trecută de conflictul din Ucraina, a fost reluat în vară și s-a menținut până la începutul lui 2023. În luna ianuarie 2023 s-au înregistrat cu aproape 15% mai multe comenzi decât în ianuarie 2022.

Ulterior, pe fondul presiunii generate de inflație și posibila recesiune preconizată global, creșterea a încetinit, înregistrând chiar o stagnare în aprilie 2023 versus aprilie 2022.

Cele mai multe comenzi, atât numeric, cât și din punct de vedere al valorii tranzacțiilor au fost înregistrate în luna mai 2023.

La nivel de platformă, volumul total al vânzărilor online al celor aproape 2000 de magazine care folosesc MerchantPro, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a crescut cu 22%.

Apetența românilor pentru cumpărături online, ca modalitate rapidă, convenabilă și sigură de a face cumpărături din toate categoriile se menține și în 2023. Mai mult, pe măsură ce românii își petrec în continuare mult timp acasă, cererea pentru produse de Home&Deco a crescut semnificativ în primele șase luni ale anului 2023.

Față de aceeași perioadă a anului precedent, segmentul Home&Deco a înregistrat cea mai mare creștere în numărul de comenzi (+33%). Valoarea medie a comenzii s-a situat la 100 de euro.

În perioada ianuarie-iunie 2023, numărul comenzilor de articole sportive se menține stabil (+6%), în timp ce pe segmentul IT&C s-au plasat cu 32% mai multe comparativ cu primele șase luni ale lui anului trecut.

Pe domeniul Fashion se remarcă o ușoară scădere a numărului de comenzi (-5%), valoarea medie a comenzii crescând ușor de la 32 de euro la 34 de euro.

„Comercianții din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziție mai precaut și o competiție ridicată. Bătălia pe atenția și bugetul clienților este intensă și, cred eu, o cursă de anduranță. Antreprenorii care își construiesc business-urile pentru un maraton au de câștigat. Cei mai abili se orientează către îmbunătățirea experienței vizitatorilor site-ului- a devenit mai importantă ca oricând. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare este imediat în rata de conversie și vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenție și loializare. Investițiile importante merg în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, precum și creșterea performanței magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront”, afirmă Arthur Rădulescu.