Home Companii Cum își optimizează STIHL România depozitul?

Cum își optimizează STIHL România depozitul?

Cum își optimizează STIHL România depozitul?

Dezvoltarea afacerii STIHL România, reprezentanţa autohtonă a STIHL, unul dintre liderii mondiali în producţia și distribuţia de echipamente și unelte pentru grădinărit, majorarea cifrei de afaceri și, mai ales, creșterea numărului de magazine și distribuitori în reţea, a impus și extinderea spaţiilor dedicate depozitării produselor, pieselor de schimb și accesoriilor.

Cu o investiţie în valoare de aproximativ 5 milioane euro, centrul logistic STIHL România a fost extins de la suprafaţa iniţială de 1.800 mp la 5.600 mp. Compania a ales SSI Schaefer România ca furnizor al rafturilor de depozitare pentru noul centru logistic, colaborarea dintre cele două entităţi datând încă de la înfiinţarea STIHL România.

Colaborarea cu SSI Schaefer datează de la înfiinţarea STIHL România. Calculul seismic a fost principalul criteriu în alegerea furnzorului de rafturi de depozitare, SSI Schaefer fiind singura compania care ne-a propus soluţii care au respectat atât legislaţia în vigoare, cât și normele impuse de asiguratorul nostru. În plus, prin alegerea acestei soluţii am reușit să dublăm capacitatea de depozitare” explică Remus Jugănaru, Logistics Manager STIHL România.

Calculul seismic, principalul criteriu în alegerea soluțiilor de depozitare

Proiectul a constat în utilarea extensiei depozitului STIHL România cu rafturi de paleţi PR 600 – aproximativ 2.600 de locaţii de palet și structură de mezanin pe rafturi poliţe tip R 3000.

În paralel, la cererea asiguratorului, depozitul a fost reutilat cu rafturi de paleţi conforme cu normativul de proiectare seismică P100/2013, rafturile existente anterior fiind calculate după normativul vechi. România este o ţară cu activitate seismică intensă, resimţită și în zona București de cele mai multe ori.  Și chiar dacă nu vorbim de o intensitate mare a cutremurelor, acestea pot afecta structurile metalice care nu au beneficiat de calcul seismic, ci doar static.

  • Calculul este esenţial pentru o structură de tip meznin, mai ales că în acest caz există parter și două niveluri și rafturi de depozitare paleţi în funcţie de sarcinile pe nivelul de depozitare, care aveau valori ridicate.

“Clientul a solicitat în caietul de sarcini ca sistemele să fie calculate conform cerinţelor P100/2013 și ţinând cont de o acceleraţie gravitaţională de 0,3 G, care implică utilizarea de tălpi speciale la ambele structuri, ancore chimice și întărirea sistemelor prin contravântuiri” declară Cristian Orvas, Sales Manager SSI Schaefer România.

Normativul și cerinţele P100/2013 reglementează în mod clar zonele seimice din România și specifică faptul că “pentru construcţiile din toate clasele de importanţă, trebuie să fie asigurată stabilitatea tuturor componentelor nestructurale, iar remediarea eventualelor avarii și repunerea în funcţiune a componentei avariate trebuie să fie realizabile într-un interval de timp și cu costuri acceptabile pentru investitor/ utilizator.”

Beneficiile oferite de către soluţia SSI Schaefer s-au transpus în creșterea capacităţii de stocare pe verticală prin utilizarea optimă a spaţiului prin folosirea de rafturi mezanin p+2, acestea reprezentând o soluţie modulară și scalabilă. Mezaninul este deservit de un lift de marfă pentru cele 2 nivele cu o capacitate utilă de 500 kg” spune Cristian Orvas.

Ca urmare, suprafaţa totală de depozitare la mezanin este de 1.970 mp, cu o amprentă pe sol de 281 mp pentru fiecare nivel.

Provocările proiectului

Încărcările pe nivelele de depozitare menţionate de către client au reprezentat o provocare pentru departamentul de statică al SSI Schaefer, întrucât sistemele trebuie să rămână stabile în condiţiile seismice din București.

De asemenea, clientul a solicitat și avizarea calculului de către M.L.P.A.T înainte de prezentarea ofertei, ceea ce nu reprezintă o practică curentă în astfel de situaţii. De regulă, SSI Schaefer furnizează documentele solicitate după predarea sistemelor. În acest caz, asiguratorul clientului a dorit să avizeze breviarul de calcul după obţinerea vizei M.L.P.A.T. “ declară Cristian Orvas.

Depozit logistic STIHL România

Hub-ul logistic al STIHL România, amplasat în Otopeni este gestionat de o echipă de 14 persoane, care se asigură zilnic că toate echipamentele, accesoriile și piesele de schimb sunt livrate către magazine și clienţi. Cele 12.000 de repere unice provin de la furnizori din Germania, SUA, Elveţia, Brazilia, China, iar aprovizionarea se face prin sisteme specifice de planificare și comandă.

Produsele din Europa sunt livrate în regim de camioane complete sau grupaje, iar pentru furnizorii unde transportul se face pe cale maritimă, marfa vine containerizată (container complet). În ţară distribuţia se face în regim door-to-door, prin curieri sau furnizori de servicii de transport în regim paletizat.