Home Logistics Depozitare FM Logistic România, strategia pentru succes

FM Logistic România, strategia pentru succes

FM Logistic România este de mai bine de 10 ani unul dintre numele de referinţă în industria de logistică din România și unul dintre liderii pieţei de servicii pentru industria farmaceutică, cosmetică, FMCG și retail. Prin intermediul platformelor din România (Petrești, Chiajna, Dudeștii Noi), compania le oferă clienţilor săi soluţii logistice eficiente, portofoliul de servicii cuprinzând activităţi de depozitare și manipulare, transport intern și international și co-packing.

Despre obiectivele companiei, strategia de dezvoltare și consolidare, dar și despre noile pieţe și noile segmente de clienţi vizate, ne-a oferit detalii Laurenţiu Duică, Director Comercial FM Logistic România.

Intermodal&Logistic: Încă ne aflăm la începutul unui nou an, moment prielnic să evaluăm anul care s-a încheiat și să tragem concluzii și învăţăminte. Așadar, cum se vede anul 2013 din perspectiva FM Logistic România?

Laurenţiu Duică: 2013 a fost un an cu bune și cu rele, dar mai ales cu surprinzător de multe părţi bune spre final. Dacă începutul nu a fost așa spectaculos, finalul a fost grandios. În anul care a trecut am pus capăt unor parteneriate, dar am pus și bazele unora noi, ne-am mărit portofoliul și am cooptat atât clienţi mari, cât și clienţi mai mici, dar foarte valoroși, care ne ajută să optimizăm la maxim resursele platformelor logistice pe care le avem, atât la Petrești, Dudestii Noi, cât și în Chiajna, pe platforma dedicată industriei cosmetice și farmaceutice. În Petrești ne aflăm deja la capacitate maximă odată cu cele trei noi contracte câștigate și urmează să extindem platforma.

Intermodal&Logistic: Și la nivel de grup FM Logistic a avut un an 2013 foarte interesant.

Laurenţiu Duică: La nivel de grup, au avut loc câteva evenimente importante în 2013, câteva achiziţii strategice menite să ajute la expansiunea globală a companiei. Cea mai importantă achizţie a fost în Brazilia, prin preluarea diviziei MCLane Logistics, iar un alt reper semnificativ a fost achiziţia Univeg Logistics Russia, partea de transport și depozitare sub temperatură controlată, care va fi transformată în FM Fresh. Acesta este un sector pe care mizăm foarte mult, serviciul este disponibil în Polonia și Ungaria și putem să oferim acest seviciu de depozitare și în România, mai ales că pentru transportul intern cu temperatură controlată am devenit unul dintre lideri.

Intermodal&Logistic: Care sunt obiectivele și direcţiile de dezvoltare ale FM România în viitor?

Laurenţiu Duică: Obiectivele și direcţiile de dezvoltare ale FM România sunt diversificarea și crearea de soluţii logistice de distribuţie pe care competitorii noștri nu le au. Lucrăm la mai multe tipuri de distribuţie, cum ar fi cele de consolidare și de reconsolidare, soluţii implementate cu un real succes pe pieţele din Franţa și Polonia. Sperăm ca și în România piaţa să fie sufficient de matură, iar clienţii să fie destul de deschiși încât să accepte ca produsele să fie transportate cu cele ale concurenţilor în același camion. Avantajele sunt nenumărate, atât pentru furnizori, care își vor reduce costurile de transport, își vor eficientiza activitatea și vor reduce nivelul de poluare, cât și de partea retailerilor, care nu vor mai fi nevoiţi să recepţioneze 40 de camioane într-o zi, fiecare camion încărcat cu 2, 3 sau 5 paleţi de marfă. Aceasta este soluţia câștigătoare pe care mizăm. Activăm în tot mai multe sectoare logistice, ultimele în care am investit și pe care suntem și lideri este cel de farma, fresh în alte ţări și o să urmeze și în România așa cum vă spuneam. Partea de servicii logistice pentru industrie este un alt segment de piaţă pe care ne-am propus să îl abordăm pentru că avem knowhow-ul și abilitatea de a face acest lucru. În alte ţări avem deja acest business. În România avem client din zona industrială pe partea de transport, încă nu avem pe depozitare, însă faptul că în grup avem clienţi din această arie deschide o ușă importantă. În plus WMS-ul în cadrul grupului este același, avem cunoștinţe și împărtășim foarte ușor know-how-ul cu colegii noștri din alte ţări. Anul acesta sper să auziţi de FM România ca operator logistic în zona industrial și automotive, nu doar pentru farma, HPC, food, Retail, acolo unde ne-am consolidat și ne consolidăm permanent poziţia pe piaţă.

Intermodal&Logistic: Strategia FM Logistic care vizează orizontul 2022 anticipează o schimbare a centrului de greutate de pe depozitare pe transport. Care este în present pondererea segmentului de transport în raport cu cel de depozitare în cadrul activităţilor FM România?

Laurenţiu Duică: Dacă în cadrul grupului FM Logistic în prezent activităţile de depozitare reprezintă în jur de 55% din totalul cifrei de afaceri, co-packing-ul are și el o pondere importantă (11%) și doar 34% este reprezentat de activităţile de transport, în România balanţa este total opusă, în jur de 52% din cifra de afaceri a FM România fiind generată de transportul intern. Am crescut foarte mult și ne dorim să ajungem lideri pe segmentul de transport cu temperatura controlată și bi-temperatură în special. Piaţa din România este o piaţă foarte dinamică comparativ cu infrastructura existent și pentru a ne atinge obiectivele trebuie să fim cu un pas înaintea pieţei, de aceea am investit și vom investi în continuare în dezvoltarea portofoliului de servicii, dar și în flota de semiremorci. Avem un sistem de transport intern foarte eficient, cu o flotă proprie de semiremorci reînnoită permanent și cu subcontractori care ne sunt parteneri de încredere, unii dintre ei de peste 8 ani, un sistem care ne pune în valoare rapiditatea și promptitudinea.