Home Logistics Curierat și e-commerce Frigonet Logistics își face un nume pe segmentul de distribuţie în regim de dublă temperatură

Frigonet Logistics își face un nume pe segmentul de distribuţie în regim de dublă temperatură

Frigonet Logistics își face un nume pe segmentul de distribuţie în regim de dublă temperatură

Distribuţia la temperatură controlată este una dintre cele mai dificile nișe ale segmentului de transport. Totuși când însă ai mai bine de 10 ani experienţă în distribuţia de pește proaspăt, unul dintre produsele cu multe provocări și constrângeri din perspectiva asigurării integrităţii lanţului logistic și un brand recunoscut la nivel national care să ateste că faci acest lucru cu succes, nu mai este decât un pas până la o nouă linie de business.

Odată cu Frigonet Logistics, familia de antreprenori Dărmănescu, proprietarii Alfredo Seafood, au lansat anul acesta o nouă linie de business: distribuţie, depozitare și curierat pentru produse alimentare ce necesită temperatură controlată, mai exact dublă temperatură, răspunzând astfel unei nevoi specifice a pieţei din România.

 “Ne adresăm tuturor clienţilor care au nevoie de servicii de transport rutier de marfă, servicii de cross-docking și picking, distribuţie naţională și depozitare pentru produse refrigerate, care se transport la temperaturi de 0-4 grade și congelate, care trebuie transportate la -18 grade. Printre clienţi se numără atât companii care au nevoie de astfel de, cât și persoane fizice, care achiziţionează produsele online și își doresc să aibă certitudinea că acestea le vor fi livrate în condiţiile păstrării lanţului frigorific. Prin urmare, prestăm și servicii de curierat la nivel naţional, pentru produse congelate și refrigerate care trebuie transportate în regim de dublă temperatură, ceea ce se întâmpla prea puţin până acum, pe piaţa locală,” explică Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al “Bistromar la Timona”, companie sub a cărei umbrelă se află cele trei divizii de business: Frigonet Logistics; Alfredo Seafood și BistroMar – restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare.

Distribuţie la temperatură controlată pentru 100 de clienţi

Frigonet Logistics are în portofoliu 100 de companii medii și mari, cu cifre de afaceri care depășesc un milion euro, pentru care asigură în special distribuţie cu două zone de temperatură, în același vehicul. Printre cele mai importante destinații se numără: supermarketurile Carrefour, Profi, Selgros, Mega Image, Kaufland, Metro, Auchan, Lidl, Penny. De asemenea, compania colaborează și cu distribuitori regionali și jucători din domeniul HoReCa, inclusiv benzinării. Serviciile de transport sunt desfășurate cu ajutorul flotei de include 30 de mașini, cu capacităţi diferite, de la 500 kilograme la 20 de tone. În plus, Frigonet Logistics colaborează și cu parteneri terţi, atent selectaţi, pentru a reuși să onoreze orice comandă de transport.

Zilnic se transportă marfă la temperatură dublu controlată, atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice, volumul lunar fiind de aproximativ 1.000 tone și 5.000 de puncte de livrare. “Ca tip de marfă, transportăm produse congelate și refrigerate, de la pește, legume, îngheţată, prăjituri, carne, panificaţie”, declară Mihai Cristian Dărmănescu.

Dezvoltarea portofoliului de clienți a fost posibilă și prin achiziția, al începutul anului, a Bian Cold, o companie de curierat frigo de mic tonaj, orientată către parteneriate B2B, Frigonet preluând astfel nu doar activele, ci și personalul și clienții acesteia.

Printre principalele obiective, pe care vrem să le îndeplinim până la finele lui 2021, sunt atingerea unei cifre de afaceri de 6 milioane lei, precum și creșterea portofoliului de clienţi și de vehicule Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al “Bistromar la Timona”

Cerere și pentru depozitare și comenzi online

Prin huburile logistice amplasate în București (platforma centrală), Bacău, Constanţa sau Cluj-Napoca, Frigonet Logistics prestează servicii exclusiv de depozitare pentru peste 40 de companii. În cadrul depozitului central din București se pot depozita atât produse congelate, cât și refrigerate, capacitatea acestuia fiind de 2.000 de paleţi. Depozitele din ţară au o capacitate de 30 până la 100 paleţi. Potrivit lui Mihai Cristian Dărmănescu , hubul Bacău deservește toată zona Vrancea – Suceava, Constanţa deservește zona Dobrogea, iar Clujul, regiunea Transilvania. Maramureșul, precum și regiunile Oltenia si Banat sunt deservite de către depozitul central din București. Lunar, sunt parcurși circa 300.000 kilometri. Pentru persoanele fizice, cele mai solicitate rute sunt în București și judeţul Ilfov. Persoanele fizice care comandă online reprezintă o altă categorie de clienţi pe care Frigonet Logistics o deservește. Aceștia comandă fie de pe magazinul online Alfredo Seafood, https://www.alfredoseafood.ro/shop/ , fie de pe alte platforme online, printre care se numără: Busy Fish, Glyko, Sifa Food, Rosso Pomodoro, Obor 21, Meteora Foods, Romferm, Delicii Turcești, Cochilia Food etc. Transportul este realizat în 48 de ore de la finalizarea comenzii.

Platformele online Afredo Seafood și Bistromar se dezvoltă

De la debutul pandemiei, comenzil e onlin e at ât pe platforma online a restaurantului Bistromar, cât și pe magazinul online al Alfredo Seafood, se află pe o curbă ascendentă, în prezent numărul acestora ajungând la 500 pe lună, pe ambele platforme online. “Sunt livrate atât produse crude, cât și gătite în toate zonele din București și judeţul Ilfov, fără restricţii de cantitate sau cost, atunci când comanda se face direct din platforma magazinului online www.bistromar.ro. Livrarea se face și prin intermediul partenerilor noștri Glovo, Takeaway, Tazz by eMAG sau Food Panda, cu ajutorul cărora furnizăm mâncarea gătită. În acest caz, comanda se face prin intermediul fiecăreia dintre aceste aplicaţii. Colaborăm și cu Beefast, pentru comenzile care se fac direct de pe site-ul Bistromar, atât pentru produsele crude, cât și pentru cele gătite, iar comenzile sosesc la destinaţie în 60 de minute de la plasarea comenzii” spune Directorul General al “Bistromar la Timona”. Prin intermediul magazinului online Alfredo Seafood sunt disponibile peste 74 de produse, timpul de livrare fiind de 24 de ore în București și judeţul Ilfov și în circa două-trei zile la nivel naţional. Cele mai comandate produse sunt cele procesate, proaspete, livrate în prima parte a perioadei de prospeţime, cum sunt dorada, somonul, macroul, păstrăvul, care au termen între 7 și 10 zile de la data ambalării. Pe segmentul de pește congelat, sunt comandate frecvent produsele sălbatice – somonul, șalăul, creveţii sălbatici, dar și fructele de mare. De asemenea, și peștele vrac este foarte solicitat. Pe categoria de produse gata preparate, adăugată în portofoliu acum șase luni și care este foarte cerută, cel mai mare succes l-a avut, până acum, sushi-ul.

(articol apărut în numărul mai-iunie al revistei Intermodal&Logistics)