Home Logistics Ambalare Alfredo Seafood: o afacere sea-to-table

Alfredo Seafood: o afacere sea-to-table

Alfredo Seafood: o afacere sea-to-table

Principalul ingredient şi, totodată, “secret” al succesului Alfredo Seafood, spune antreprenorul Mihai Cristian Dărmănescu, este pasiunea pentru peşte. La aceasta se adaugă, desigur, perseverenţa şi experienţa acumulată de-a lungul anilor, căci importul de peşte şi fructe de mare este genul de afacere care necesită atenţie la detalii, timp de reacţie rapid, investiţii şi inovaţie.

Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood

Alfredo Seafood este un brand 100% românesc, a cărui poveste începe în 2001 odată cu primul camion de macrou adus în ţară. A urmat în acelaşi an înfiinţarea primului depozit, la Galaţi, inaugurarea fabricii de la Constanţa în 2006, iar şase ani mai târziu deschiderea platformei de prelucrare şi procesare din Bucureşti. În 2017, compania a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2016. Viteza de reacţie, coordonarea optimă cu multiplii furnizori, sistemele interne de management şi control ale fluxurilor operaţionale specifice acestei activităţi contribuie la menţinerea profita bilităţii unei afaceri în care costurile logistice sunt ridicate.

Logistica, o cursă contracronometru

Brandul Alfredo Seafood reprezintă încununarea a 17 ani de experienţă în importul de peşte şi fructe de mare din zone dintre cele mai diverse: de la apele Europei (Grecia, Italia, Spania, Danemarca, Norvegia, Irlanda, Franţa, Portugalia), la apele Atlanticului de Nord, coastele Canadei şi ale Statelor Unite din Pacificul de Nord, până la Alaska, Atlanticul de Sud, Mediterana, China, India, Vietnam sau insulele Falkland. Compania aduce pe piaţa din România atât soiuri marine proaspete, din cele mai curate ape ale Europei, dar şi produse congelate din regiuni îndepărtate ca SUA, Rusia, Africa de Sud, India, Argentina. Tonul roşu proaspăt, dorada regală sălbatică, lupul de mare, creveţii sălbatici de Argentina, pagel, scorpia de mare, seriola, limba de mare, calcanul, peştele spadă, scoicile St. Jacques, stridiile, langostinele sunt câteva dintre specialităţile oferite de Alfredo Seafood.

Alfredo Seafood dispune de o echipă de 56 de angajaţi şi de un depozit cu camere frigorifice coordonate de sisteme de ultimă generaţie. Compania utilizează un mix de soluţii de transport, de la cel maritim, în cazul destinaţiilor îndepărtate, când peştele este congelat, până la transportul aerian, în cazul produselor exotice sau rutier, pentru peştele ce provine din Europa. Produsele proaspete ajung la raft într-un interval de timp ce variază între 24 şi 70 de ore din momentul capturii. De asemenea, pentru a putea aduce şi distribui în România produse la un nivel de calitate ridicat, a fost gândit şi implementat un sistem de achiziţionare şi transport extern şi intern, pe rute terestre şi aeriene.

=> Produsele proaspete ajung la raft în 24-70 h din momentul capturii

Trasabilitate şi sustenabilitate

Trasabilitatea peştelui şi a fructelor de mare pe întreg lanţul logistic, de la captură şi până la clientul final, reprezintă o provocare pentru întreaga industrie. “Aducerea fiecărui lot de marfă în ţară şi livrarea, în cele mai bune condiţii, în rafturile marilor lanţuri sau în reţeaua HoReCa necesită un sistem de achiziţie şi o logistică extrem de bine puse la punct. Peştele proaspăt este un aliment de top în ceea ce priveşte calitatea cărnii şi savoarea sa, dar este şi extrem de perisabil. De aceea logistica implicată în transportul acestor produse este vitală. Aducem în jur de trei-patru transporturi pe săptămână, iar în această cursă contracronometru acoperim transportul, prelucrarea, ambalarea şi distribuţia produselor în Bucureşti şi în ţară”,  explică antreprenorul. Pescuitul responsabil a devenit una dintre preocupările companiilor care activează în ceea ce reprezintă supply chainul peştelui şi fructelor de mare. Utilizarea practicilor sustenabile nu doar asigură o calitate superioară a produsului final, ci şi un mediu mai curat pentru generaţiile viitoare. Alfredo Seafood a acordat o atenţie deosebită păstrării standardelor de calitate în tot lanţul logistic, de la achiziţie până în momentul în care produsul ajunge la raft. “Certificarea HACCP ne poziţionează la acelaşi nivel al standardelor de calitate ca procesatorii europeni. De asemenea, certificarea BIO EcoCert pentru procesarea şi comercializarea specialităţilor mari ne permite brandului Alfredo Seafood să ofere consuma torilor săi şi produse BIO de calitate”, spune Mihai Cristian Dărmănescu.

 => Cel mai îndepărtat punct de aprovizionare din Europa pentru Alfredo Seafood este Vigo, oraş situat în nordvestul Spaniei, de unde camioanele străbat 3.700 km în circa 70 de ore.

O piaţă în creștere

„Calitatea produselor reprezintă piatra de temelie a brandului Alfredo Seafood iar, de când am iniţiat şi parteneriatul cu BistroMar, avem mulţumirea să vedem nemijlocit satisfacţia pe care această preocupare continuă o aduce consumatorilor. Românii au început să acorde mai multă importanţă unei diete sănătoase. De altfel, datorită acestei tendinţe, piaţa de peşte a înregistrat în 2018 o creştere uşoară, de 10%. Oamenii mănân că mai mult peşte decât anii trecuţi şi încep să fie atenţi şi la calitatea acestuia: de unde provine, prospeţime, dacă este prelucrat pentru a fi gata de gătit etc. Acest trend este valabil şi pentru consumatorii finali, dar şi pentru reţelele de retail şi HoReCa.” Astăzi, Alfredo Seafood acoperă toate canalele de retail de tip IKA şi o mare parte din canalele de retail tradiţional. În ultimii cinci ani, concentrarea a fost pe inovare. Ultima realizare inovatoare se referă la produsele din gama SKIN, ce include specialităţi marine care, datorită tehnicii de ambalare în vid, îşi păstrează prospeţimea, textura şi aroma cărnii de la recoltare, iar prelucrarea şi ambalarea se fac fără nitriţi, polifosfaţi şi glazură de gheaţă. Astfel, consumatorul plăteşte doar produsul, nu şi apa din ambalaj.

„Pentru a asigura timpul cel mai scurt de livrare, care în cazul specialităţilor marine proaspete ajunge şi la 10 ore, folosim o flotă de camioane dotate cu tehnologie frigorifică de ultimă oră“  – Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood

 

 

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In