Home Logistics Curierat și e-commerce INNIGHT – curierul de noapte

INNIGHT – curierul de noapte

INNIGHT – curierul de noapte

Poziţionându-se ca model de business între curierat și distribuţie, INNIGHT România, subsidiară a companiei Innight Hungary Kft. oferă de aproape cinci ani clienţilor un serviciu mai puţin întâlnit piaţa românească: transport și livrare peste noapte.

Conceptul de livrare peste noapte este preluat de la TNT Innight și este un serviciu care funcţionează cu succes de mai bine de 60 de ani în toată Europa. În Ungaria acest serviciu a apărut acum 20 de ani, iar compania Innight Hungary Kft a luat naștere prin achiziţia TNT Inninght Kft de către actualii proprietari. Pe piaţa din România Inninght a fost înfiinţată în 2013, ca răspuns la necesităţile unor clienţi care se găseau pe lanţul de aprovizionare din Germania, Slovacia, Cehia, Ungaria, România. “Specificul nostru este să livrăm peste noapte și dimineaţa foarte devreme până începe programul de lucru. Seara plecăm în același timp din hubul din București și din Budapesta și peste noapte, până dimineaţa în jurul orei 8:00 livrăm coletele. În mai puţin de 14 ore de la plecarea mașinilor marfa este livrată în toată ţara” explică Iulian Stan, Area Sales Manager Innight România.

În fiecare seară până cel târziu la ora 21:00 din depozitul Innight din Ciorogârla pleacă în jur de 30 de mașini. În același timp, din hubul din Budapesta, Ungaria pleacă către România alte 30 de mașini la nivel de lihe-haul, precum și multe alte mașini care fac distribuţie local. Dinamica business-ului face ca dimensiunea flotei să sufere modificări de la zi la zi, în funcţie de cerinţe și comenzi, de aceea compania lucrează cu subcontractori cu mașini special dedicate, de 3,5 tone, dar și mai mari, atunci când se impune acest lucru. Principalii clienţi deserviţi de către Innight România provin din domeniul pieselor de schimb, fie că vorbim de dealeri auto, importatori de echipamente pentru manipulat marfa sau utilaje de ridicat, dar și din agribusiness.

“În general cei din domeniul pieselor de schimb sunt cei care au urgenţe și au nevoie de marfă rapid. Un service care își începe activitatea dimineaţa are nevoie de piese la prima oră pentru a-și putea optimiza procesul de lucru, iar noi îi ajutăm în acest sens.” La nivel tehnologic, activitatea Inninght România este susţinută de o aplicaţie internă complexă care gestionează procesele de comandă și livrare și oferă suport atât clienţilor, printr-o interfaţă nouă, mai prietenoasă și ușor de folosit, dar și departamentului operaţional al companiei. “De exemplu, în funcţie de comenzile pe care le primim de la clienţi, aplicaţia le indică celor de la operaţiuni când o mașină ajunge la capacitate maximă și trebuie reorganizată ruta respectivă sau suplimentat cu încă o mașină.”

Pentru o acurateţe îmbunătăţită a livrărilor se află în derulare un proiect de implementare a scanării coletelor, proiect ce va fi finalizat în luna iulie a acestui an, în acest moment scanarea coletelor realizându-se în proporţie de 70-80%, în diferite faze ale livrării.

Cum se întâmplă livrările peste noapte?

Coletele livrate sunt dintre cele mai diverse, de la piese foarte mici la parbrize, motoare, secţiuni de combină agricolă, furci de stivuitor, fluide, anvelope de tractor. La fel și modul în care se face livrarea. Șoferii Innight livrează direct la depozitul clientului, în mașinile de service ale tehnicienilor, la adrese ale terţilor unde tehnicienii au de efectuat lucrări a doua zi, în containere dedicate sau direct în camioane aflate în curtea clienţilor. Totul fără ca de cealaltă parte să fie nevoie de o persoană care să facă recepţia mărfii. “În general avem înţelegeri cu clienţii și avem acces la zone puse la dispoziţie de către aceștia special pentru a putea livra. Avem coduri de alarmă dedicate, o partiţie într-o zonă a depozitului, șoferul lasă marfa și dacă este nevoie preia retururile sau ambalajele și merge la următoarea destinaţie. De asemenea lucrăm foarte mult cu firme care au tehnicieni și cărora le livrăm direct în mașină.”

“30 de mașini pleacă în fiecare seară din depozitul INNIGHT din Ciorogârla. Alte 30 pleacă in același timp din hubul din Budapesta”

Pentru clienţii care nu au spaţii special pregătite pentru livrarea coletelor, Innight a dezvoltat serviciul Safe Box prin care amplasează la punctul de lucru al clientului un container metalic cu sistem de închidere în care curierii pot lăsa coletele, care mai apoi pot fi preluate de către client. În România acest serviciu este foarte solicitat, până în acest moment existând aproximativ 25 de astfel de sisteme în toată ţara.

Noi servicii pentru clienţii Innight în România

Serviciul Safe Box va fi dezvoltat în următoarea perioadă, compania intenţionând să amplaseze astfel de containere în zone publice, reţele de benzinării sau super marketuri pentru a le permite clienţilor acces mai facil la marfă.

Transportul de mărfuri periculoase peste noapte este un alt serviciu solicitat de către clienţii din România. Serviciul există deja în Ungaria, unde se bucură de un mare succes și în curând va fi disponibil și în România. Odată cu creșterea numărului de clienţi, în special a celor din zona auto, care folosesc ambalaje reutilizabile, compania oferă și serviciul de preluare al acestor tipuri de ambalaje și livrarea la locaţiile solicitate de clienţi. Pentru clienţii din București și orașele învecinate, pe o rază de aproximativ 300 de kilometri, Innight oferă și un serviciu de livrare în aceiași zi.

„ Unul din clienţii noștri, importator auto, a constatat la jumătate de an de la începerea colaborării o îmbunătăţire a timpului de livrare a pieselor către dealeri în medie cu 8 ore.“ Iulian Stan, Area Sales Manager Innight România