Home Logistics Curierat și e-commerce David Siska, CEO Bonami: “Există un spaţiu uriaș pentru îmbunătăţirea serviciilor logistice”

David Siska, CEO Bonami: “Există un spaţiu uriaș pentru îmbunătăţirea serviciilor logistice”

David Siska, CEO Bonami: “Există un spaţiu uriaș pentru îmbunătăţirea serviciilor logistice”

Produsele de mobilă și decoraţiuni pentru casă constituie unul dintre segmentele cu cea mai rapidă dezvoltare în online, dovadă fiind creșterea numărului de magazine specializate exclusiv online care comercializează astfel de produse.

Retailerul online de mobilă și home&deco Bonami a intrat pe piaţa românească în anul 2016, la aproximativ 4 ani de la lansarea din Cehia. Platforma are în prezent peste 3 milioane de membri înscriși, dintre care 700.000 în România, un salt spectaculos de la 120.000 în primul an de activitate pe piaţă. În 2017 cifra de afaceri a companiei cumultată în toate cele patru ţări în care este prezentă: Cehia, Polonia, Slovacia și România a fost de 40 milioane de euro, vânzările din România reprezentând 15% din această cifră. Modelul de business este unul bazat pe campanii de tip flashsales, valabile doar o perioadă limitată de timp în care cumpărătorii pot comanda produsele dorite. Obiectele de mobilier și deco raţiuni provin de la producători din întreaga lume și sunt disponibile în cantitate limitată. Există însă și o gamă destul de diversă de produse aflate pe stoc, aproape 10.000 de produse, cu posibilitatea de livrare în maxim 6 zile de la plasarea comenzii.

Într-un scurt interviu, David Siska, CEO Bonami ne-a oferit câteva detalii despre operaţiunile logistice ale companiei pe care o conduce, provocările online ale unui retailer online de mobilier și home&deco, dar și despre ceea ce se poate îmbunătăţi în relaţia cu furnizorii de servicii logistice pentru a răspunde cerinţelor clientului final.

David Siska, CEO Bonami
  • Intermodal&Logistics: Cum este organizată logistica Bonami?
  • David Siska: Avem un singur depozit de 5.500 mp lângă Praga, Cehia care se va extinde  la 10 000 mp în acest an. După plasarea comenzii produsele sunt livrate către client fie din stocul propriu, fie se așteaptă livrarea de la furnizor, dacă nu sunt disponibile în stoc. Atunci când toate produsele care constituie comanda unui client au ajuns la depozitul din Praga, coletul este ambalat și trimis spre România pe cale rutieră. Avem plecări zilnice către România de la depozit. Ulterior pachetul este preluat de către partenerul din România, FAN Courier, care face livrarea la ușă.

 

  • Intermodal&Logistics: Care sunt cele mai mari provocari logistice pentru un retailer online de mobile și home&deco?
  • David Siska: Livrarea de mobilier este o provocare nouă pentru partenerii noștri de logistică din toate ţările unde suntem prezenţi: de exemplu  pachetele ce conţin obiecte fragile, sau sunt voluminoase și grele și necesită două persoane pentru a fi transportate. Nu foarte multe companii B2C oferă servicii excelente clienţilor, dar pe măsură ce ne dezvoltăm, devine esenţial să investim în astfel de servicii, atât pentru noi cât și pentru partenerii noștri.

 

  • Intermodal&Logistics: Bonami oferă un termen de retur al produselor achiziţionate de 90 de zile. Care este rata de retur a acestor produse? Putem vorbi de o diferenţă între pieţele pe care activaţi?
  • David Siska: În general suntem multumiţi cu rata de retur Aceasta este cu 2-3% mai mare în Romania comparativ cu restul pieţelor pe care activăm.

 

  • Intermodal&Logistics: În colaborarea cu partenerii logistici, consideraţi că sunt aspecte care ar putea fi îmbunătăţite și care ar crește gradul de satisfacţie a clientului final?
  • David Siska: Credem că există un spaţiu uriaș pentru îmbunătăţirea serviciilor pentru fiecare piaţă în parte: posi bilitatea de a stabili intervale precise de livrare, termi nale pentru plăţi prin carduri, livrare la ușă, livrări de noapte sau week-end.  În unele dintre pieţe, partenerii încep să ofere astfel de servicii, iar în altele încercăm să îi convigem de importanţa acestor aspecte sau să găsim un partener diferit, astfel încât să oferim clienţilor noștri cele mai bune servicii.

„Strategia noastră este de a oferi servicii excelente, cu livrarea produselor la timp. O parte esenţială a întregului proces este livrarea la usă, întrucât comercializăm produse fragile și piese de mobilier de dimensiuni mari. Ne dorim, desigur, ca experienţa clienţilor cu Bonami să fie optimă“ David Siska,  CEO Bonami