Home Logistics Curierat și e-commerce Innoship: 5 recomandări pentru strategia de livrare a comenzilor de Black Friday

Innoship: 5 recomandări pentru strategia de livrare a comenzilor de Black Friday

Innoship: 5 recomandări pentru strategia de livrare a comenzilor de Black Friday

Innoship, platforma cloud de management al livrărilor, face cinci recomandări care vor asigura succesul strategiei de livrare a comenzilor pentru magazinele online în perioada de Black Friday.

În mod tradițional, proprietarii de magazine online își pregătesc planurile de Black Friday cu săptămâni bune înainte. Cei mai mulți dintre aceștia își planifică achiziția de stocuri, stabilesc atent politica de prețuri și discounturi și își pun la punct strategia de comunicare și campaniile de marketing. Însă, puțini sunt cei care investesc energie și resurse ca procesul de livrare al comenzilor să fie executat corect. În fiecare an, foarte mulți clienți se declară nemulțumiți de livrare, iar retailerii se confruntă cu o rată crescută de retururi și într-un final o profitabilitate scăzută.

  1. Când sunt mulți curieri… performanța de livrare crește

Dacă folosești serviciile unei singure companii de curierat, te expui constant riscului ca procesul de livrare să nu răspundă exigențelor clienților tăi. În momentul în care acesta nu livrează eficient într-o anumită zonă geografică, comenzile nu ajung la timp la client. Innoship recomandă magazinelor online, indifferent de mărimea acestora, să lucreze cu mai mult de un curier.

 

  1. Alocă eficient comenzile către curieri și automatizează procesul pentru a economisi timp

În cazul unui volum ridicat de comenzi, este imposibil ca procesul manual de distribuire a comenzilor către serviciile de curierat să fie mai eficient decât același proces realizat instant de către algoritmi de machine learning. Un sistem automatizat precum cel integrat în platforma Innoship, este mult mai rapid în alocarea eficientă a comenzilor. În plus, algoritmii au capacitatea de a ține cont de mai multe variabile în același timp, fie că vorbim de cost, calitate sau alte reguli specifice business-ului tău.

  1. Standard e ok, dar mai nou, modalitățile alternative de livrare sunt preferate de clienți

Pentru acest Black Friday, ar trebui să iei în calcul și modalități de livrare alternative care ar putea să fie mai rapide și mai eficiente decât cele clasice. Așadar, gândește-te cum poți beneficia de flexibilitatea oferită de curieri și opțiunile acestora: same day, next day, standard, locker, pick-up point, livrare internațională, etc. Sau folosește un serviciu care le integrează pe toate, de la toți curierii.

  1. Claritatea asupra procesului de livrare este foarte importantă pentru a lua decizii în timp real

După Black Friday, volumul de comenzi este ridicat, ceea ce atrage după sine o dificultate în a obține o imagine de ansamblu completă asupra procesului de livrare. Pentru a putea analiza calitatea serviciilor de curierat, este necesar să fii informat constant și să poți vedea în timp real rapoarte centralizate și actualizate. Dacă ești în permanență în control și ai acces la statusul comenzilor și rambursurilor tale, vei putea lua instant decizii care să îmbunătățească experiența clienților tăi.

  1. Comunicarea cu clientul este cheia succesului

Majoritatea clienților devin deranjați atunci când nu cunosc statusul comenzii. În momentul în care comunici către acesta eventuale întârzieri sau modificări apărute, crești valoarea experienței, iar clientul va aprecia transparența și sinceritatea. Pentru a putea comunica în timp util, e necesar să ai un sistem bine pus la punct care să-ți ofere alerte și notificări imediat când comenzile tale nu se pot livra sau au întârzieri.

Din fericire, nu este prea târziu să-ți pregătești business-ul pentru a profita pe deplin de acest Black Friday. Platforma Innoship te ajută să gestionezi livrarea comenzilor simplu și eficient. Aceasta optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor.

Magazinele online pot testa platforma Innoship, primele 100 de comenzi fiind gratuite.