Home Companii Panalpina Romania investeste in servicii pentru IMM-uri

Panalpina Romania investeste in servicii pentru IMM-uri

Panalpina Romania a organizat in luna noiembrie a acestui an un eveniment special pentru clientii si partenerii sai din Romania, pe care i-a invitat sa ia parte la o calatorie logistica pe sase continente… cu referire la prezenta companiei pe 6 continente!

“Ne-am dorit sa organizam un eveniment prin care sa va salutam si sa ne cunoastem, astfel incat dumneavoastra sa puteti asocia o fata cu numele Panalpina. Sunt incantat sa vad astazi, aici, atat de multi clienti si parteneri” spunea in deschiderea evenimentului Michael Schnitzler, Country Manager Panalpina Romania. Pe piata din Romania, Panalpina este prezenta din anul 2005, compania urmarind dezvoltarea serviciilor de transport aerian si maritim de marfa pe piata locala. Incepand cu acest an, Panalpina Romania a inclus in portofoliul sau noi produse, adresandu-se in special companiilor locale mici si mijlocii.

Despre strategie, obiective si noi produse am discutat cu Michael Schnitzler, Country Manager Panalpina Romania.

Intermodal&Logistic: Cum a fost anul 2013 pentru Panalpina in Romania? Care este strategia de dezvoltare Panalpina pe piata locala?

Michael Schnitzler: A fost un an foarte bun, am facut foarte multe schimbari si lucrurile s-au dezvoltat intr-o directie buna. Poate ca lucrurile nu s-au intamplat atat de repede pe cat ne doream, dar suntem foarte multumiti de rezultate. Asteptarile pe care le aveam de la piata din Romania se materializeaza si credem cu convingere ca exista un potential de dezvoltare pentru noi aici si un potential de crestere a pietei.

Obiectivul nostru pe plan local a fost acela de a patrunde pe piata companiilor mici si mijlocii si pe acest segment am avut foarte mare succes. Pentru a avea o organizatie stabila, ne-am dat seama ca trebuie sa fim activi pe piata locala. In 2012 am avut o scadere a cifrei de afaceri comparativ cu 2011, dar cota noastra de piata pe segmentul companiilor mici si mijlocii a crescut semnificativ.

In Romania am analizat portofoliul si am remarcat ca aveam un numar redus de companii mici si mijlocii, cu factori de decizie locali. Am dorit sa schimbam acest lucru prin lansarea unor noi produse dedicate, pe segmentul de servicii de transport maritim in regim LCL, cum ar fi importurile din Orientul Indepartat. Pe acest segment ne-am concentrat investitiile, pentru ca exista cerere din partea companiilor locale pentru transportul maritim in regim LCL.

Acum avem in portofoliu clienti din industria hi-tech, retail si fashion, industria automotive si industria de petrol si gaze, acolo unde Panalpina a avut cea mai mare crestere pe acest segment.

I&L: Ce tip de transport ocupa cea mai mare pondere in portofoliul Panalpina?

M.S: Transportul aerian. Transportul maritim si aerian sunt specifice pentru Panalpina, dar daca ne uitam la produsele pe care Panalpina le ofera, transportul aerian este predominant. Transportul aerian este o piata antrenata la nivel global, in timp ce transportul maritim este antrenat de cererea locala si acolo ne concentram atentia. Transportul rutier nu este una dintre prioritatile Panalpina. Oferim transport rutier, dar doar pe piete de nisa, cum sunt Rusia, Irak, Turcia. Aproximativ 60% din business-ul Panalpina il reprezinta transportul aerian, 25-30% transport maritim si restul este reprezentat de transport rutier si activitati logistice.

I&L: Pentru 2014 care sunt obiectivele Panalpina in Romania?

M.S: Strategia este sa continuam proiectele deja incepute si sa castigam o cota de piata cat mai mare pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii, pentru ca dependenta de clientii globali nu este sanatoasa pentru o organizatie locala. In al doilea rand, dorim sa ne pozitionam brand-ul pe piata, pentru ca Panalpina este un nume relativ nou pentru multe companii locale.