Home Companii Jungheinrich – 30% cota de piata pentru echipamentele de manipulat

Jungheinrich – 30% cota de piata pentru echipamentele de manipulat

O piata in crestere in 2013, noi tendinte si asteptari ale clientilor din Romania si cucerirea unei cote de piata de peste 30% pentru brandul Jungheinrich, sunt doar cateva dintre subiectele pe care le-am abordat cu domnul Wilhelm Molitor, General Manager Wylze Logistik, dealer exclusiv al echipamentelor Jungheinrich in Romania.

Intermodal&Logistic: In 2012, piata echipamentelor de ridicat a suferit o scadere comparativ cu 2011. Care este evolutia pietei in 2013?

Wilhelm Molitor: Conform statisticilor FEM (n.r. Asociatia Europeana a Producatorilor de echipamente pentru manipularea, ridicarea si depozitarea materialelor) in 2013 este preconizata o crestere a pietei de echipamente de manipulat intre 12 si 15%. Pentru brandul Jungheinrich, in Romania preconizam o cota de piata de 30% la finalul acestui an, iar pentru 2014 ne-am propus sa crestem in continuare cota de piata si sa depasim 30%. Ca volum total pentru echipamentele de manipulat, cred ca piata din Romania se va ridica anul acesta la 2.000-2.100 de unitati noi.

I&L: Care sunt trendurile in materie de echipamente de ridicat care se contureaza pe piata din Romania?

W.M: In 1998, cand Jungheinrich intra pe piata din Romania, 80% din piata era reprezentata de motostivuitoare, iar restul de 20 electrostivuitoare. In 2013 trendul s-a inversat, 30% din volumul pietei este reprezentat de motostivuitoare, iar 70% de echipamente electrice. In urmatorii ani ponderea de echipamente electrice va fi de 75-80% din volumul pietei. In acest moment exista din ce in ce mai multe cereri de echipamente electrice de la clientii din Romania.

I&L: Ce ne puteti spune despre raportul achizitie/inchiriere? Cum s-a modificat acest raport de-a lungul anilor?

W.M: Si in Romania companiile, si mai ales cele straine, care au si adus acest concept pe piata, opteaza pentru inchirierea pe termen lung 3-5 ani, dupa care reinnoiesc flota, in cazul in care este uzata, iar daca nu, contractele se mai prelungesc cu pana la doi ani. Anul acesta, pentru echipamentele noi raportul a fost 60% vanzari si 40% inchirieri.  Pe partea de echipamente second hand, trebuie reamintit ca Jungheinrich este singurul producator de stivuitoare care are propria fabrica de stivuitoare second hand, in Dressda, unde realizeaza refurbisari pentru echipamentele uzate. Fabrica a fost deschisa in 2009 si s-a dovedit a fi o idee foarte buna, deoarece companiile straine, chiar si companii din logistica, mari consumatori de echipamente, au inceput sa cumpere stivuitoare refurbisate. Echipamentele sunt foarte bine facute, iar cu exceptia contorului de ore, care ramane neschimbat, diferente intre un stivuitor nou si unul refurbisat nu prea exista. Insa, ceea ce difera este pretul de achizitie, care scade si pretul chiriei. Si chiar si in Romania, firmele au inceput sa apeleze la aceasta solutie.