Home Intermodal Portul Constanța, nivel record de minereu de fier ucrainean procesat

Portul Constanța, nivel record de minereu de fier ucrainean procesat

Portul Constanța, nivel record de minereu de fier ucrainean procesat

De la începere invaziei rusești, Portul Constanța a procesat 800.000 de tone de minereu de fier și aproximativ 1,5 milioane de tone de cereale ucrainene, potrivit publicației ucrainene Ports, care citează un raport Reuters.

Cel mai mare port maritim românesc acomodează mărfuri pe cale rutieră, feroviară și fluvială cu barje din porturile ucrainene dunărene Reni și Izmail.

Pe lângă toate problemele de congestie portuară existente în Constanța, în special cele legate de infrastructura feroviară, în ultimele săptămâni a apărut și problema nivelului scăzut al Dunării, confruntată cu mai multe săptămâni de secetă. Acest lucru, așa cum arată sursa citată, a împiedicat barjele să preia încărcăturile complete. Din cei 10 operatori care efectuează operațiuni de transbord de mărfuri ucrainene, cel mai mare este Comvex SA. La finalul lunii iunie, compania a procesat aproximativ 70% din cantitatea de cereale venită din Ucraina.

Transporturile de cereale prin România continuă

Totul depinde de modul în care va funcționa acordul semnat la Istanbul și de volumele pe care porturile ucrainene le vor putea transporta. Sperăm din toată inima că vor reuși să își reconstruiască lanțurile de aprovizionare. Dar noi suntem aici și suntem gata să ajutăm”, a declarat directorul Comvex, Viorel Panait.

Ultimele nave încărcate de Comvex totalizează 75.500 tone de porumb, inclusiv de producție româneaască, către Libia și Iran.

Comvex a investit 4 milioane de euro într-o a doua platformă de depozitare pentru descărcarea de barje, care a început să funcționeze la sfârșitul lunii iulie și a crescut capacitatea de transbordare la 84.000 de tone/zi pe inbound și la 70.000 de tone/zi pe zona de outbound.

Săptămâna trecută, unele porturi ucrainene de la Marea Neagră au reluat transportul cu cereale în cadrul acordului cu Rusia, dar operatorii români se așteaptă să continue transporturile prin România pentru cerealele ucrainene, întrucât o reluare la capacitate operațională completă a porturilor ucrainene încă este nesigură.