Home Logistics 3 PL Sergiu Iordache, DSV Road: Am dublat volumele în transportul intermodal

Sergiu Iordache, DSV Road: Am dublat volumele în transportul intermodal

Sergiu Iordache, DSV Road: Am dublat volumele în transportul intermodal

În ciuda costurilor mari pe first şi last mile, DSV Road continuă să crească volumele de transport intermodal, business care s-a dublat de la an la an în ultimii ani, a afirmat Sergiu Iordache, directorul companiei. DSV Road este conectată în centrul ţării cu terminalul Unicom Tranzit din Teiuş şi în vest cu terminalul din Curtici al Railport Arad.

În următorii doi ani, DSV Road, cea mai nouă companie a grupului danez în România, doreşte să ajungă la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro, menţinând ritmul de creştere cu 50% pe care l-a realizat ca divizie de transport rutier a DSV Solutions. Compania îşi concentrează eforturile către o dezvoltare sustenabilă, prin scăderea emisiilor de CO2, motiv pentru care transportul intermodal reprezintă o soluţie pe care se pune destul de mult accent, volumele dublându-se anul acesta. Legăturile cu terminalul din Teiuş se duc către Germania, terminalul din Duisburg, iar din Curtici semiremorcile DSV Road pleacă pe tren către Olanda, Belgia, Franţa, Germania şi Marea Britanie, iar în curând va fi deschisă şi o linie cu Italia.

Cu toate costurile crescute, în special pentru zona de transport rutier, care au dus calculul rutelor de intermodal către un nivel apropiat de cel exclusiv rutier, Sergiu Iordache spune că acest tip de transport aduce avantaje importante. “Sunt nişte fluxuri clare, ştim când pleacă şi când ajunge, merge 7 zile din 7, nu avem dependenţă de capacitate, toate acestea aduc nişte avantaje foarte importante pentru transportul intermodal”, a explicat Managing Directorul DSV Road.

Cresc costurile în transportul rutier

Sergiu Iordache a mai spus că, faţă de anul trecut, costurile au crescut în jur de 20%, în special pe transportul intern, presiunea venind din mai multe părţi: de la pandemia COVID-19, la reconfigurările logistice care au pus presiune pe capacitate în urma războiului din Ucraina şi până la deficitul de şoferi, Pachetul de Mobilitate, la problemele din vămi, faptul că România nu este stat membru Schengen, ceea ce generează timpi mari la cozi pentru camioane. “Şi clienţii sunt deschişi pentru că şi ei văd ce se întâmplă în piaţă, dar este un process continuu, 60% din business fiind bazat pe contracte restul pe comenzi spot. În continuare vom face mai mult contracte cadru, care pot fi ajustate în funcţie de dinamica pieţei”, a afirmat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Compania şi-a relocat recent sediul în clădirea AFI Park 4-5 din Capitală în urma unei investiţii de 1 milion de euro. “Mutarea sediului dintr-o zonă periferică a Capitalei într-una apropiată de centrul orașului și cu numeroase facilități a avut loc ținând cont de dorințele echipei noastre. Colegii au dorit acces facil la mijloace de transport în comun, reducând astfel timpul în trafic de acasă până la birou”, a mai spus Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Mai multe despre planurile DSV Road şi accentul pe care compania îl pune pentru un transport sustenabil veţi afla în numărul următor al revistei Intermodal & Logistics.