Home Logistics Curierat și e-commerce Temu deschide marketplace-ul pentru comercianții din Europa

Temu deschide marketplace-ul pentru comercianții din Europa

Temu deschide marketplace-ul pentru comercianții din Europa

Platforma chineză online Temu a deschis oficial marketplace-ul pentru sellerii europeni. Politica retailerului chinez prevede că sellerii sunt responsabili pentru sortimentația de produse, gestionarea stocurilor și expedierea produselor vândute, iar Temu stabilește prețurile produselor vândute clienților finali.

Temu este activ în Europa din primăvara anului 2023 și a câștigat rapid popularitate pe continent. De exemplu, doar la un an de la apariția pe piața europeană, unul din trei cumpărători germani comandaseră ceva de pe platforma chineză.

Model de business local-la-local

Temu a anunțat, la începutul acestui an, un model local-la-local. În această configurație alternativă, partenerii de vânzări se ocupă singuri de expedierea produselor. Noul model le oferă comercianților internaționali posibilitatea de a profita de popularitatea locală a Temu.

Pentru proprietarul platformei chineze, PDD Holdings, piața oferă oportunități de a livra mai rapid către consumatorii occidentali și de a include articole mai mari în oferta de produse.

Temu a lansat noul marketplace în această primăvară în Statele Unite, unde o parte semnificativă a comenzilor Temu sunt expediate local. Recent, marketplace-ul a fost deschis oficial și sellerilor cu entități în UE, inclusiv Germania, Franța, Italia, Spania, Marea Britanie și Olanda, a explicat managerul de achiziții al Temu, Zixia Yi.

Pentru a atrage comercianții, Temu nu percepe momentan taxe sau comisioane de vânzare. Vânzătorii își pot promova gratuit anunțurile pe platformă.

În primăvara acestui an, Comisia Europeană a adăugat Temu pe lista VLOP (Very Large Online Platforms – platforme online foarte mari), impunându-i retailerului chinez  să se conformeze unor reguli stricte în temeiul Digital Services Act.