Home Logistics Ambalare Tendinte in industria ambalajelor si etichetarii

Tendinte in industria ambalajelor si etichetarii

Tetra Pak®, lider la nivel mondial in solutii de procesare si ambalare a alimentelor, a facut publice rezultatele celui de-al cincelea studiu bianual, care releva o crestere a cererii de materiale reciclabile si eco-etichetare in rândul consumatorilor din intreaga lume. De asemenea, raportul mai arata si faptul ca reciclarea ramâne in continuare o preocupare fundamentala atât a consumatorilor cât si a jucatorilor din industria alimentara. Datele furnizate de cercetare evidentiaza o crestere semnificativa a atitudinii factorilor de decizie din industria alimentara fata de materialele reciclabile, ca urmare a dezvoltarii de noi tehnologii. Acestia considera ca utilizarea de materiale “verzi” este unul dintre trendurile care vor influenta viitorul industriei ambalajelor de bauturi. In acelasi timp, consumatorii continua sa evalueze ambalajele de carton ca fiind cele mai ecologice, datorita utilizarii hârtiei ca material reciclabil, iar un procent de peste 50% dintre respondenti considera ca utilizarea plasticului reciclabil va imbunatati si mai mult performantele de mediu ale ambalajelor din carton.

Cerere crescuta pentru etichetarea bio

O alta tendinta evidentiata in acest raport este cererea crescuta a consumatorilor privind informatiile legate de mediu. Astfel, pentru a lua decizii informate, 37% dintre consumatori cauta logo-urile eco pe ambalajele alimentelor. Astazi, 54% dintre consumatori au incredere in informatiile cu privire la mediu furnizate de etichete, comparative cu 37% in 2011. Unul din cinci consumatori chestionati recunosc logo-ul organizatiei Forest Stewardship Council™ (FSC™) si il asociaza cu administrarea responsabila a padurilor.

Reciclarea ramâne o necesitate

Colectarea selectiva a ambalajelor pentru reciclare ramâne in continuare pentru consumatori principala activitate intreprinsa pentru protectia mediului. In acelasi timp, capacitatea de a recicla ambalajele, este pentru producatorii din industria alimentara o prioritate atunci când vine vorba de dezvoltarea unui nou produs sau serviciu.

„Concluziile raportului din acest an evidentiaza importanta mediului inconjurator ca punct central al planurilor noastre strategice“, a declarat Dennis Jönsson, Presedinte si CEO Tetra Pak. “Ne-am luat un angajament ferm de a reduce amprenta de mediu in cadrul lantului de productie si distributie, pentru a dezvolta produse sustenabile si pentru a creste procentajul de reciclare; astfel, facem progrese semnificative in atingerea obiectivelor pe care le-am stabilit pentru noi insine in fiecare dintre aceste domenii importante.“ Acest sondaj este efectuat la fiecare doi ani incepând din 2005. Pentru Raportul de Mediu din 2013 au fost intervievati peste 7.000 de consumatori si mai mult de 200 de jucatori din industria alimentara din 13 tari inclusiv SUA, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Germania, Belgia, Olanda, Africa de Sud, Turcia, India, Rusia, China si Japonia. Tetra Pak foloseste acest studiu pentru a obtine o intelegere exhaustiva a atitudinilor fata de mediul inconjurator si fata de ambalaje, care sa contribuie la dezvoltarea unei baze solide pentru comunicarea de mediu si, nu in ultimul rând, la stabilirea directiilor pentru viitoarele strategii si produse. Studiul din acest an a fost realizat in parteneriat cu Firefly Millward Brown.