Home Automotive Testarea obligatorie a șoferilor profesioniști în Germania, efect de domino în lanțurile de aprovizionare în Europa

Testarea obligatorie a șoferilor profesioniști în Germania, efect de domino în lanțurile de aprovizionare în Europa

Testarea obligatorie a șoferilor profesioniști în Germania, efect de domino în lanțurile de aprovizionare în Europa

Începând cu 14 februarie, Germania le solicită șoferilor profesioniști să se înregistreze și să prezinte un test negativ COVID19 în cazul în care în ultimele 10 zile au stat sau au tranzitat Slovacia, Cehia și provincia austriacă Tirol, declarate „zone care prezintă motive de îngrijorare privind noile tulpini COVID-19”. 

Șoferii de camion trebuie să prezinte un test negativ care să nu fie mai vechi de 48 de ore și să se fi înregistrat în prealabil pe platforma online https://www.einreiseanmeldung.de/#/. Testele rapide de antigen sunt acceptate, însă trebuie efectuate de către un laborator autorizat, lucru extrem de dificil de făcut pentru șoferii de camion.

În Tyrol a fost înregistrat un număr total de 470 cazuri de infectare cu noua tulpină de coronavirus din Africa de Sud între 23 decembrie și 12 februarie, însă nu toate au fost confirmate. Autoritățile austriece avertizează asupra efectelor pe care măsurile impuse de Germania le pot avea și au reacționat corespunzător. Încă de pe 14 februarie, camioanele sosesc din Italia, sunt controlate încă din regiunea Brenner și le este permisă continuarea drumului doar dacă îndeplinesc condițiile necesare pentru intrarea în Germania. Guvernatorul regiunii Tyrol, Günther Platter a declarat că nu va permite ca Tyrolul să devină parcarea Europei.

La rândul său, Ingrid Felipe, Consilier pe Transport al regiunii Tyrol a subliniat că întregul corridor Brenner este o buclă extrem de importantă pentru tranzitul nord-sud și ar trebui să fie clar pentru toată lumea că trebuie luate măsuri suplimentare pentru a preveni haosul în trafic în această regiune.

UNTRR: blocajele în centrul Europei ar avea consecințe devastatoare asupra disponibilității produselor

Într-un comunicat de presă, UNTRR avertizează că “noile măsuri adoptate de Germania vor provoca blocaje uriașe pe coridoarele europene de transport de marfă Est-Vest și Nord-Sud, cu consecințe devastatoare asupra lanțurilor de aprovizionare ale UE. De exemplu, coridorul Brenner dintre Austria și Germania, care este doar unul din multele puncte de trecere între cele două țări, are un trafic de marfă similar ca volum cu regiunea Dover din Marea Britanie. Aproximativ 7.000 de camioane folosesc acest coridor în fiecare zi (2,4 milioane anual). Pentru a ilustra amplitudinea problemei în cazul Germaniei / Austriei comparativ cu Dover, aceasta ar fi de 4 ori mai mare, deoarece coridorul Brenner reprezintă aproape 25% din cele 32.000 de camioane care se deplasează între Austria și Germania în fiecare zi (11,5 milioane anual).

Decizia Germaniei va provoca un efect de domino cu consecințe dramatice și rapide asupra lanțurilor de aprovizionare la nivelul UE. Austria a închis deja unele din punctele sale de trecere a frontierei cu Republica Cehă și a reintrodus controale de frontieră aleatoriii: un precursor înfricoșător a ceea ce s-ar putea întâmpla. În comparație cu blocajul Dover din Marea Britanie, unde transportul a scăzut cu 40% chiar și după testare și după ce fluxul de trafic a fost reluat, blocajele în centrul Europei ar avea consecințe devastatoare asupra disponibilității produselor pe piața unică, în special alimente proaspete și medicamente.”

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită acțiunea imediată a Guvernului României la nivel european, pentru a preveni barierele în calea liberei circulații a mărfurilor și a exclude șoferii profesioniști de la cerințele privind testul COVID, în scopul evitării blocării culoarelor europene de transport și colapsului lanțurilor vitale de aprovizionare în UE.

VDA și BGL avertizează că producția la fabricile auto din Germania s-ar putea opri

Atât Asociația Industriei Automotive din Germania (VDA), cât și Asociația Federală a Transportului de Mărfuri și Logistică au declarat că privesc cu îngrijorare măsurile impuse de Germania, efectele putând fi extrem de serioase atât pentru fabricile auto din Germania, cât și pentru celelalte industrii.

VDA și BGL au propus ca testele rapide pentru șoferi să fie acceptate, chiar fără un certificat medical până în momentul în care va exista suficientă capacitate de testare la frontieră. “Aceasta reprezintă singura modalitate de a preveni lanțurile de aprovizionare să fie întrerupte, cu oprirea inerentă a producției în fabricile auto sau a blocajelor în retail,” se arată într-o declarație comună a celor două asociații reprezentative din Germania.

Hildegard Müller, Președintele VDA, a subliniat:“Multe componente pentru producția de automobile în Germania sunt livrate din Austria sau Republica Cehă  just-in-time sau just-in-sequence direct la linia de producție. Dacă au loc blocaje la frontieră din cauza testărilor și a înregistrărilor obligatorii, lanțurile de aprovizionare cel mai probabil vor fi întrerupte, iar producția se va opri în multe din fabrici. “

Spre deosebire de primăvara anului 2020, când companiile au avut un timp de răgaz de două-trei săptămâni înainte de oprirea livrărilor din Italia și au putut să își crească stocurile de componente, acum decizia i-a luat prin surprindere, iar producătorii, furnizorii și companiile de logistică se confruntă cu provocări enorme. Cehia este cel puțin la fel de importantă pentru producția auto din Germania ca Nordul Italiei.

“BGL solicită o strategie de testare practicabilă pentru industria de transport marfă cât mai rapid posibil. Oricine, fără excepție, solicită teste negative înainte de intrarea bunurilor în trafic, trebuie să spună și unde se pot face aceste teste.

Pe lângă centrele de testare, care trebuie amplasate imediat la frontiere, testele rapide de antigen realizate de șoferii de camion ar trebui acceptate fără un certificate medical. Altfel, nu numai rafturile de la supermarket vor rămâne goale fără șoferii de camion, ci și liniile de producție, în special cele din industria automotive, care se vor opri pentru că nu vor mai putea fi aprovizionate,” a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al consiliului director al BGL.