Home Intermodal IRU: Lăsați frontierele deschise pentru transportul rutier de marfă

IRU: Lăsați frontierele deschise pentru transportul rutier de marfă

IRU: Lăsați frontierele deschise pentru transportul rutier de marfă

Efectele negative ale măsurilor obligatorii de testare pentru șoferii de camion, impuse de Germania, urmate de măsurile luate de regiunea Tirol din Austria și Cehia încep să se facă simțite în transportul rutier de mărfuri din Europa. Acestea se resimt în special pe una dintre cele mai importante rute comerciale cea din Nordul Italiei prin pasul Brenner, precum și pe coridoarele de tranzit est-vest, precizează IRU într-un comunicat de presă.

Germania nu acordă scutiri de la regulile de testare Covid pentru șoferii de camion, iar regiunea Tirol și Cehia au impus restricții similare pentru șoferii care tranzitează aceste zone către Germania. Cu toate că teste rapide de antigen sunt acceptate, acestea trebuie efectuate de către un laborator autorizat.

IRU avertiza asupra pericolelor unor astfel de măsuri într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, încă din ianuarie 2021 și cerea acțiuni imediate pentru a preveni bariere în fluxul de mărfuri, referindu-se în special la impunerea testărilor pentru șoferi. Guvernele UE trebuie să își respecte angajamentele de a ține frontierele deschise, se arată în comunicatul transmis de IRU.

„Șoferii de camion, precum și cetățenii și companiile europene care depind de aceste bunuri, se află din nou în poziția de a plăti pentru restricțiile sunt din nou în pericol de a plăti un preț mare pentru restricțiile prost gândite care nu exceptează lucrătorii în transporturi”, a afirmat Umberto de Pretto,  secretar general al IRU.

Aceste decizii unilaterale au fost luate în ciuda apelurilor repetate ale IRU și industriei către liderii UE, a angajamentelor luate de către țările UE de a menține culoarele verzi pentru transportul de mărfuri și al haosului în lanțurile de aprovizionare văzut la debutul pandemiei. Lanțurile de magazine, unitățile medicale și fabricile din UE sunt acum expuse riscului, inclusiv industrii cheie pentru economia Germaniei, cum ar fi sectorul auto.

„Izolați în cabina lor, șoferii de camion nu sunt expuși virusului și respectă măsuri stricte puse în aplicare de angajatorii lor și de clienții lor, cum ar fi lipsa contactului fizic la punctele de preluare și livrare. Cea mai sigură soluție este să lăsăm șoferii de camion să își facă treaba și să își continue călătoria peste granite. Fac apel la președintele Comisiei Europene von der Leyen și la echipa sa să susțină libera circulație a mărfurilor. Germania, Tyrol și Cehia trebuie să introduce excepții pentru șoferii profesioniști imediat. În caz contrar, acțiunile lor vor cauza daune lanțurilor de aprovizionare vitale, pieței unice și în cazul a milioane de cetățeni UE, la un cost uriaș și fără vreun beneficiu material în controlul virusului,” a concluzionat Umberto de Pretto.