Home Intermodal Transport intermodal: scădere de volume în 2023

Transport intermodal: scădere de volume în 2023

Transport intermodal: scădere de volume în 2023

Transportul intermodal a continuat să piardă trafic la nivel european în perioada aprilie-iunie 2023, pe fondul creșterii costurilor și al scăderii cererii, potrivit UIRR.

Al doilea trimestru din 2023 marchează 9 luni consecutive în care volumele de marfă transportate utilizând transportul combinat feroviar-rutier au scăzut. Indexul companiilor din segmentul de transport intermodal continuă să fie “negativ”, ceea ce indică faptul că urmează o perioadă cu provocări.

Transportul combinat în Europa s-a redus cu 14,41% între aprilie și iunie 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Reducerea este comparabilă cu scăderea istorică de 14,67% suferită în al doilea trimestru al anului 2020.

Q2 2023 a fost al treilea trimestru consecutiv de scădere pentru transportul combinat european

“Indicele UIRR reflectă sentimentul mediului de afaceri pentru următoarele 12 luni și rămâne “negativ”. Perspectivele slabe pentru transportul intermodal la european se datorează evoluției economiei europene, care trece prin momente dificile caracterizate de o inflație ridicată, o încredere scăzută a consumatorilor, de finalul unei ere cu energie ieftină și din abundență și de multiplele efecte asupra comerțului transcontinental.

În același timp, competitivitatea costurilor se deteriorează, în condițiile în care taxele de acces la calea ferată sunt în creștere și prețurile ridicate ale energiei electrice de tracțiune concurează cu taxele rutiere neschimbate și prețurile în scădere ale motorinei,” informează UIRR.

Se preconizează că tranziția economică va dura cel puțin până la sfârșitul anului 2024, prin urmare vor trebui luate măsuri pentru a sprijini costurile fixe ridicate cu care se confruntă transportul intermodal în această perioadă.

Guvernele statelor membre au deja la dispoziție o gamă largă de opțiuni pentru a sprijini transportul feroviar electric de marfă prin acțiuni precum reducerea tarifelor de acces la calea ferată sau plafonarea prețurilor la energia electrică de tracțiune.

Punerea în aplicare în timp util a legislației europene adoptate în ultimii ani, cum ar fi pachetul privind mobilitatea sau modificarea Directivei Eurovinieta, ar putea fi, de asemenea, utilă, explică reprezentanții UIRR.