Home Logistics Green Logistics Transportul cu emisii reduse de carbon a devenit prioritate pentru Sennder și Ab Inbev

Transportul cu emisii reduse de carbon a devenit prioritate pentru Sennder și Ab Inbev

Transportul cu emisii reduse de carbon a devenit prioritate pentru Sennder și Ab Inbev

Lupta globală împotriva schimbărilor climatice crește în urgență și importanță în fiecare zi. Conform Acordului de la Paris, lumea trebuie să limiteze creșterea temperaturii medii globale la 1,5 °C pentru a reduce riscurile și impactul schimbărilor climatice. Asta înseamnă că emisiile de carbon trebuie să scadă, acum.

Astfel, transportul cu emisii reduse de carbon a devenit o prioritate atât pentru Sennder, cât și pentru AB InBev.

„Lucrăm cu AB InBev din 2017,3”, spune Julius Köhler, CEO și cofondator al sennder. „AB InBev a fost una dintre primele companii care și-a pus încrederea în noi și în oferta noastră digitală.” O parte din misiunea Sennder este de a digitaliza industria mărfurilor rutiere. Digitalizarea făcută bine poate reduce emisiile de carbon prin îmbunătățirea rutării și reducerea kilometrilor goi. „Astăzi, peste 12% din emisiile globale de CO2 provin de fapt din transportul rutier. Sennder joacă un rol important atât pentru expeditorii noștri, cât și pentru transportatorii noștri în întregul proces de decarbonizare ”, spune Köhler.

Inițiativele de transport pentru reducerea emisiilor de carbon și pentru a ajuta la combaterea schimbărilor climatice sunt extrem de importante pentru o companie multinațională precum AB InBev. „10% din amprenta noastră de carbon ca companie provine din transporturi”, spune Ulysse Bera, managerul contractului 3PL al AB InBev. Modificarea modului în care AB InBev gestionează transportul poate avea un impact mare asupra decarbonizării pe întregul lanț de aprovizionare global.

Afacerea ecologică la Sennder include atât oferte digitale, cât și oferte de combustibil

„Raportăm trimestrial toate emisiile de carbon expeditorilor noștri pentru toate transporturile. Asta înseamnă că pot urmări cifrele și înțelege modul în care alegerile lor afectează amprenta de carbon a lanțului lor de aprovizionare”, arată oficialii Sennder.

Marta Herrera Casas, manager de logistică al AB InBev în Franța, spune că parteneriatul cu Sennder va ajuta pe AB InBev să își atingă obiectivul de a reduce emisiile totale de carbon ale companiei cu 20% până în 2025. Herrera Casa subliniază faptul că AB InBev „are nevoie să trimită produse către clienții noștri într-un mod responsabil.”

Trecerea la combustibili avansați cu Sennder ajută AB InBev să reducă emisiile de carbon. AB InBev și Sennder s-au angajat în acest parteneriat avansat pentru combustibili în 2021. Compania a început să rulez pe șoseaua Lille-Paris cu motorină B100. B100 este un motorină non-fosilă care este produsă din culturi, în principal ulei de rapiță în Europa și are o amprentă de carbon mult mai mică decât motorina fosilă. B100 reduce emisiile de carbon cu aproximativ 60% comparativ cu motorina fosilă.

Transportul către Paris cu B100 în loc de motorină fosilă va economisi 30 de tone de emisii de carbon doar pe an. Este echivalentul a 30 de zboruri de la Paris la New York.

Acesta este doar începutul pentru sennder și AB InBev. „Următorul pas va fi implementarea HVO din Olanda către Franța”, spune Herrera Casas. HVO are o serie de avantaje mari, fiind un combustibil diesel avansat care poate înlocui motorina fosilă la toate motoarele diesel fără modificări ale motorului. Este produs din deșeuri alimentare și reduce emisiile de carbon cu până la 90%.