Home Intermodal Viitorul aparţine camioanelor electrice

Viitorul aparţine camioanelor electrice

Viitorul aparţine camioanelor electrice

Mai mult ca oricând industria transporturilor resimte presiunea de a reduce nu doar costurile ci şi emisiile poluante din atmosferă, iar această presiune costantă se transmite în mod evident asupra producătorilor de vehicule comerciale. Normele Euro 6 și-au intrat deja în drepturi de ceva vreme, iar acum întrebarea de pe buzele tuturor este „ce urmează? Motoare hibride, camioane autonome? Care este soluţia pentru o industrie de transport mai verde?”

Dr. Robert Seeger, Head of Segment Management Truck și vicepreședinte MAN Truck&Bus AG ne-a oferit o imagine asupra viitorului transporturilor din perspectiva MAN.

„Motoarele hibride au limite naturale și practice pentru că dezavantajul unui sistem de o asemenea complexitate nu derivă doar din partea tehnologică, ci și din faptul că greutatea camionului e mai mare, ai cele două motoare, bateriile, rezervorul, sistemul de emisii, ceea ce crește și costurile. Avem însă aplicaţii unde clienţii fac un pas mai departe și aleg vehicule cu zero emisii, adică vehicule electrice cu baterii. Atunci când vor fi utilizate la scară largă, aceste vehicule vor fi folosite în primul rând în orase, pentru distribuţie, aplicaţii de management al deșeurilor. În mediul urban există problema particulelor fine de praf și o preocupare majoră a publicului este să reducă emisiile poluante din orașe. În plus, în orașe există și infrastructura necesară pentru reîncărcarea bateriilor și utilizarea acestor tipuri de camioane. Și în industria automobilelor s-au produs unele schimbări, sunt companii care au lansat deja de multă vreme vehicule electrice și cred că ne aflăm într-un punct de schimbare al industriei. Mulţi producători auto au anunţat lansarea de noi modele de vehicule complet electrice în următorii ani și acest lucru va contribui și la creșterea infrastructurii: mai multe staţii de încărcare, parcări dedicate cu puncte de încărcare. Cred că în orașe vom vedea curând un număr considerabil de vehicule complet electrice. În ceea ce privește transportul de distanţe lungi, cred că există mult potenţial care nu a fost exploatat până acum, soluţii legate de conceptul logistic și de vehicul în sine. O reducere cu 10% a consumului de combustibil utilizând plutoanele de camioane, mega truck-urile, așa cum se întâmplă în Spania sau în Olanda, acestea sunt soluţii care ne permit să economisim combustibil, să reducem emisiile imediat fără a schimba nimic”.